Fortrudt bilkøb :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.670 visninger
21 svar
17 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. januar 2015

Anonym trådstarter

Sagen er, at vi altid har købt gamle biler kontant, og har derfor aldrig har et billån. 

Nu var vores gamle bil, så så slidt, at det var på tide med en udskiftning og vi tænkte, at vi ville købe en nyere bil for at (forhåbentlig) undgå en masse rep. på den

Vi har nu haft den nye bil i 14 dage (bil til 155.000) og jeg må indrømme, jeg nyder den slet ikke.

Bilen fejler intet, men jeg har så dårlig samvittighed, for nu skylder vi jo både på hus og bil

Jeg glædede mig til, at få den, men må indrømme jeg savner vores gamle udslidte familiecontainer.

Overvejer at sætte den til salg igen også må vi tage det tab der medfølger også købe en gammel bil, som vi kan betale kontant. 

Ja, vi er ikke ret gode til det med at låne penge og jeg nyder slet, slet ikke min nye bil

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2015

migxher

Hvad er det du ikke nyder ved den? Altså mangler den noget eller hvad? 

Men ærlig talt så synes jeg det er lidt en forkælet holdning at have. I burde have overvejet købet lidt mere. Prøvekørte i ikke bilen? Hvad siger din mand, er han også træt af den?

Anmeld

30. januar 2015

Anonym

Anonym skriver:

Sagen er, at vi altid har købt gamle biler kontant, og har derfor aldrig har et billån. 

Nu var vores gamle bil, så så slidt, at det var på tide med en udskiftning og vi tænkte, at vi ville købe en nyere bil for at (forhåbentlig) undgå en masse rep. på den

Vi har nu haft den nye bil i 14 dage (bil til 155.000) og jeg må indrømme, jeg nyder den slet ikke.

Bilen fejler intet, men jeg har så dårlig samvittighed, for nu skylder vi jo både på hus og bil

Jeg glædede mig til, at få den, men må indrømme jeg savner vores gamle udslidte familiecontainer.

Overvejer at sætte den til salg igen også må vi tage det tab der medfølger også købe en gammel bil, som vi kan betale kontant. 

Ja, vi er ikke ret gode til det med at låne penge og jeg nyder slet, slet ikke min nye bil

Åh det er en træls en! 

Men forståeligt!! Jeg vil heller aldrig låne penge til en bil, men tænker lidt at hvis den er mere sikker end de andre, så er det måske kvalerne værd :-)

Anmeld

30. januar 2015

Anonym

migxher skriver:

Men ærlig talt så synes jeg det er lidt en forkælet holdning at have. I burde have overvejet købet lidt mere. Prøvekørte i ikke bilen? Hvad siger din mand, er han også træt af den?

Tror ikke det er bilen den er galt med 

men samvittigheden og pointen i ikke at vil låne penge :-) 

Men ja, man kunne evt have gennemtænkt situationen en ekstra gang (:

Anmeld

30. januar 2015

Anonym trådstarter

Bilen fejler som sådan ikke noget, da den er forholdsvis ny (2012), jo vi prøvekøre den da en enkelt gang, men det jo ikke det samme som, at have den i dagligdagen.

Der er bare desværre ikke så meget plads, som vi egentlig troede der var. 

Der er ex. ikke plads til en barnevogn, og da vi til sommer bliver afhængig af , at skal have to barnevogne med. Men alt dette kunne jo løses med en tagboks og et stativ bagpå. 

Mit problem er nok, at jeg troede jeg kunne se bort fra billånet, men må indrømme, at jeg tænker dogligt på, at nu skylder vi flere penge i banken.

Om det er en forkælet holdning, ved jeg da ikke??
Syntes det er en lidt underligt udtalelse, har du aldrig fortrudt noget?!

Anmeld

30. januar 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tror ikke det er bilen den er galt med 

men samvittigheden og pointen i ikke at vil låne penge :-) 

Men ja, man kunne evt have gennemtænkt situationen en ekstra gang (:

Ja, det kunne man nemt, og har også sagt til min mand, at det er mega nemt at være bagklog.

Han har det ligesom jeg. Han syntes også det er øv, at skylde penge i en bil, men vi tænkte at en gang jo skulle være den første.... 

Anmeld

30. januar 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Åh det er en træls en! 

Men forståeligt!! Jeg vil heller aldrig låne penge til en bil, men tænker lidt at hvis den er mere sikker end de andre, så er det måske kvalerne værd :-)

Nej, men vi tænkte, at det der jo ikke noget galt i og alle ville da blive glad for en ny bil...... 

Øv, hvor jeg syntes det er øv. 

Ville gøre alt for at få min gamle skrammelkasse tilbage lige nu  

Anmeld

30. januar 2015

Cecilie6700

Jeg kan absolut godt forstå din holdning til lån. Jeg har selv lidt det samme. Dog har jeg sagt til mig selv at jeg kun vil have lån i hus eller bil. 

Det er efterhånden nogle år siden jeg købte en ny Citroen C1, og jeg har absolut ikke fortrudt. Jeg har ikke en eneste haft den på værksted uden det var planlagt, den kører fantastisk, koster næsten ingenting i kasko mm. og bruger mellem 500-700 kr på benzin i måneden. 

Om ca. 2 år er bilen betalt ud, hvilket jeg synes er lige om hjørnet, da jeg stadig føler jeg kører rundt i en ny bil 

Det er rigtig ærgerligt at I har fortrudt jeres bil/billån, men tror mere i fortryder at bilen ikke var som forventet med plads og sådan. 

Jeg ville prøver at lade handlen gå tilbage under fortrydelsesretten eller evt. ejendomsforbehold, da tabet ved at sælge den kan blive rigtig stort. 

Håber I finder en løsning. 

Anmeld

30. januar 2015

Anonym trådstarter

Cecilie6700 skriver:

Jeg kan absolut godt forstå din holdning til lån. Jeg har selv lidt det samme. Dog har jeg sagt til mig selv at jeg kun vil have lån i hus eller bil. 

Det er efterhånden nogle år siden jeg købte en ny Citroen C1, og jeg har absolut ikke fortrudt. Jeg har ikke en eneste haft den på værksted uden det var planlagt, den kører fantastisk, koster næsten ingenting i kasko mm. og bruger mellem 500-700 kr på benzin i måneden. 

Om ca. 2 år er bilen betalt ud, hvilket jeg synes er lige om hjørnet, da jeg stadig føler jeg kører rundt i en ny bil 

Det er rigtig ærgerligt at I har fortrudt jeres bil/billån, men tror mere i fortryder at bilen ikke var som forventet med plads og sådan. 

Jeg ville prøver at lade handlen gå tilbage under fortrydelsesretten eller evt. ejendomsforbehold, da tabet ved at sælge den kan blive rigtig stort. 

Håber I finder en løsning. 

Troede bestemt heller ikke, at et sølle billån ville gå mig sådan på. 

Men jeg ærger mig sådan over det, må jeg indse, jeg tænker på det flere gange, selvom vi har en okay økonomi osv.

Mn handlen kan nok ikke gå tilbage, da vi allerede har kørt 2000 km i den (jeg kører 150 km dagligt på arbejde plus der skal afleveres børn flere steder). 

Ja, ved ikke li helt hvad vi gør, men vi sætter den til salg også se om der er en der vil købe til det vi skylder (vi fik jo lidt rabat osv. da vi byttede).

Anmeld

30. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Er det ikke dyrt i længden at købe gamle spande som skal repareres og i sidste ende udskiftes?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.