Vitaminer i graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2015

Looni

JH12 skriver:

Jeg tager ekstra vitaminer fra apoteket .. Derudover tager jeg fiskeolie, kalk og jern.. 

Okay, Tak for svar.  

Har du taget kalk helt fra starten af din graviditet? Eller skal man først begynde på det efter x antal uger, ligesom fx jern? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2015

mor88

Har ikke spurgt om det med for meget D-vitamin, da jeg først fandt ud af det efter jeg kom hjem. Derfor jeg lige ville forhøre mig herinde.

Hvor mange mikrogram D bliver det så tilsammen pr dag?   Tror der bliver anbefalet at du helst ikke skal indtage flere end 10 mikrogram uden at tale med læge først, men på apoteket fik jeg beskeden at det ihvertfald på denne årstid var godt hvis man indtog noget mere.

men du kan altid forhøre dig med din læge

Anmeld

31. januar 2015

JH12

Looni skriver:

Okay, Tak for svar.  

Har du taget kalk helt fra starten af din graviditet? Eller skal man først begynde på det efter x antal uger, ligesom fx jern? 

Jeg begyndte først på fiskeolie og kalk da jeg var ca 5 uger henne.. Og ja man kan jo starte lidt når man vil.. 

Anmeld

31. januar 2015

Looni

mor88 skriver:

Hvor mange mikrogram D bliver det så tilsammen pr dag?   Tror der bliver anbefalet at du helst ikke skal indtage flere end 10 mikrogram uden at tale med læge først, men på apoteket fik jeg beskeden at det ihvertfald på denne årstid var godt hvis man indtog noget mere.

men du kan altid forhøre dig med din læge

Det bliver 20mirkogram, hvis jeg tager begge piller indeholdende d-vitamin.

Men ja, jeg må høre lægen ad når jeg kommer derop engang.

Anmeld

31. januar 2015

minførste

Jeg tager apotekets multi gravid og så en ekstra D-vitamin. Og det er efter aftale med min læge. Dels tog jeg 10 mikrogram ekstra før jeg blev gravid (efter et blodprøveresultat) og så også fordi jeg er gravid hen over vinteren, hvor vi ikke får så meget fra solen.

Men spørg lægen på mandag, så kan du vished om hvad er bedst for dig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.