SU... Kan det passe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2010

LinLin

Jeg fik i hvert fald ikke mere!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2010

4xGreve

LotteN skriver:

Jeg kna ikke være mere enig i dig...

Herhjemme er jeg på su og kæresten ¨på CU(civiluddannelse), som tømre, hvilket vil sige han får alm løn under grundforløbet.

Og han er rigtig glad for det og sagde lige idag at han faktisk godt kunne tænke sig at tage tømreuddannelsen færdig. Det kan desværre bare ikke alde sig gøre før jeg er færdiguddannet og har en ordenlig indkomst, da vi bor i hus og der er f.eks. intet der hedder boligstøtte og ja, en su og en lærlingeløn kan ikke lige række til husleje, div til datteren og alle de andre udgifter man nu har...

så derfor kan jeg bare ike være enig med dig.. vi har skam snakket om vi sagtens kan forstå de folk der snyder, med at sige de bor hver for sig og på den måde får dobbelmt su og div. tilskud...!

dejligt jeg ikke er den enesteMen surt at det skal være sådan!!

Anmeld

7. marts 2010

Nanoli

Kan ikke lade være med at tænke på en mindre diskussion jeg havde med min gamle farmor for noget tid siden om lige præcis hele su-problemstillingen.

Efter at jeg havde holdt hele min "salgstale" for at tage su-reglerne op til revidering kigger hun på mig og siger med et lille smil på læben:

Nutidens unge er da os så forvente og forkælede, nu skal jeg fortælle dig om dengang JEG var ung, mor og under uddannelse. Dengang var der ikke engang noget der hed su.

Ved det ikke lige er det tråden oprindeligt startede med, synes bare det er en sjov historie der sætter tingene lidt i perspektiv.

Hvis vi kigger rundt i verden er det meget få studerende der er ligeså priviligerede som os at få gratis uddannelse (i de fleste tilfælde) og oven i købet blive betalt for det...