Cecilia84 skriver:
Tak for svar, allesammen! 
Så vidt jeg forstår ville det være klogest at tage mine barselsklip dobbelt over 6 mdr i stedet for over 12 mdr (som jeg allerede har valgt), da jeg efter disse er brugt kan få forsørgertilægget (der vist er på hele 5117 kr/md).. Nu må jeg se om jeg kan få det ændret..
Synes dog stadig ikke jeg kan finde noget info om at jeg som enlig skulle få mere (dobbelt SU, som nogle af jer nævner) end andre studerende..? 
Cecilia
Altså jeg starter på barsel her inden længe... Og jeg bruger mine 12 barselsklip over 5 måneder.. Har kun barsel i 5 måneder.. De sidste to klip bruger jeg når jeg er startet på studiet igen... Jeg har et almindeligt studielån, og har haft det under det meste af uddannelsen, da jeg ellers ikke ville kunne få det til at løbe rundt.
Det ekstra forsøgerlån kan du, som skrevet herinde, først ta efter endt barsel. Hvor længe skal du ha barsel?
Efter endt brug af barselsklip og når du er aktiv på studiet igen, så kan du få ekstra SU, da du er enlig forsørger. Og som du selv skriver, så mener jeg også at det er det der svarer til en dobbelt SU.
Snak med din SU-vejleder på studiet, de er gode til at rådgive dig, de var hvert fald gode til at hjælpe mig

Håber du finder ud af det hele ...
Anmeld