måske et dumt spørgsmål, men kan de godt have væske på ørerne uden at være røde derinde?
Min mand havde ham til læge i tirsdags da han skulle vaccineres, men det måtte han ikke, fordi han var for forkølet, og lægen kiggede ham så i ørerne og sagde han var en anelse rød, men hun målte ikke trykket i ørerne 
Ja det kan man sagtens. Lidt af min datters historie:
Hun er nu 4 år og til alle hendes års-undersøgelser har egen læge sagt at hun har haft en smule væske på ørene, men ikke noget de ville gøre noget ved - medmindre hun selvfølgelig fik ondt. Hun har aldrig nogensinde haft ondt i ørene eller klaget over det.
I november bad børnehaven os tage kontakt til en ørelæge for at få tjekket ørene, inden hun skulle tjekkes af en talepædagog. Som sagt så gjort! Resultatet? Hun var stort set døv på sit højre øre, for hun havde en smule væske på begge ører. Vi fik en tid til fuld narkose 14 dage før jul, hvor hun skulle have et snit i begge trommehinder, uden at få lagt dræn, for det havde hun ikke nok væske til.
Hun bliver lagt til opvågning og vi snakker med overlægen imens. Hun var fyldt med små polypper i ørene (du ved ligesom når du selv er forkølet) - og samtidigt havde de lagt dræn alligevel 
Jeg ville tage kontakt til en ørelæge - du behøves ikke en henvisning, du ringer bare og får en tid. Hellere få det tjekket én gang for meget end for lidt
Lad være med at lade egen læge kigge på ørene, for en ørelæge kan se meget mere - og har de rigtige redskaber 
Lillebror skal selv måske have lagt dræn her den 13/2 fordi han heller ikke hører optimalt. Dagen før skal han lige have et tjek for sin akutte mellemøresbetændelse - vi var til ørelægen med ham for et tjek, for alt gav mening efter vi har fået lagt dræn med storesøster. Han havde akut mellemørebetændelse 
Anmeld