Svært ved at blive gravid???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2015

tumle

lineog4 skriver:

Ej nu bliver jeg nød til at spørge dumt. Men har efterhånden læst en del tråde hvor en ung kvinde har skrevet: jeg har tidligere fået at vide jeg har svært ved at blive gravid.

Nu er jeg efterhånden en gammel kvinde, men da jeg var ung og slet ikke overvejede at skulle have børn. Der kommenterede min læge da aldrig på min evne til at blive gravid og det til trods for gentagende underlivsundersøgelser, pletblødninger, skift af p-piller grundet netop pletblødninger, gik i en overgang hos en gynækolog osv. 

Hvordan kan det være flere og flere unge kvinder har fået en melding om de vil få svært ved at blive gravide. Bliver man undersøgt, for lægen kan vel ikke udsige sådan en dom (tænker det må helt vildt svært at få at vide som ung og man slet ikke tænker på børn og og og) uden grundige undersøgelser? 

Jeg var som 20-årig til lægen grundet uren hud og øget hårvækst, jeg fik taget en masse blodprøver som bl.a. Viste at jeg havde for mange mandlige kønshormoner. Min læge oplyste mig om at det godt kunne gå hen og blive svært for mig at få børn uden hjælp, men at når tiden kom og hvis jeg havde forsøgt i et halvt år uden resultat skulle jeg rette henvendelse til hende mhb. Opstart af fertilitetsbehandling. 

Jeg har dog aldrig set det som en god nok grund til ikke at anvende prævention i perioder hvor jeg ikke har haft et ønske om en graviditet. :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2015

l.kjoeller

Flødebollen skriver:

Altså....... Ligeså vel som mænd idag er mere udsat for nedsat sædkvalitet pga de mange tilsætningssstoffer vi udsættes for, så er der altså kvinder der har samme problem

beklager at måtte afsløre, at det ikke er det mest naturlige i verden for alle kvinder at blive gravide naturligt i løbet af 6 måneder. 

Har personligt svært ved at forestille mig kvinder lyve om en læges udsagn. Tror ikke du er klar over, hvor meget sådan en udmelding kan betyde og ramme. 

Desuden ved de fleste kvinder nok at rygning og overvægt og andre tilvalgte levemetoder ikke er de bedste vilkår for graviditet. 

Måske jeh misforstod dit indlæg. Men blev noget målløs over det du skriver. 

Som om du slet ikke anerkender at mange kvinder rent faktisk har fertilitetsproblemer. 

God dag

Jeg læser det slet ikke sådan men nærmere som om hun undrer sig over så mange for det at vide i dag nærmest som af det blå. En generel  undren og som om hun synes  det er synd for de unge der må gå med den viden. 

Anmeld

30. januar 2015

l.kjoeller

Chevro skriver:

Uha det er slet ikke ment som sådan!  Er ked af hvis det fremstod på sådan måde!!

Der er bare så mange som skriver det som en slags undskyldning for at de Pludselig er blevet gravide - at lægen havde sagt det måske var svært for dem. Og så var der ingen beskyttelse brugt, fordi de alligevel ikke kunne blive gravide? 

Så det var mere over i den lidt mere platte kategori jeg svarede, og derfor smileys derved 

Kender flere som har svært ved det!! Men denne var ikke ment som værende til dem som er syge, fejler noget i underlivet, udefrakommende påvirkninger osv osv! Så derfor skrevet på den måde. 

Jeg har måttet turen  igennem og jeg læste det slet ikke sådan. Ser intet galt i dit indlæg 

Anmeld

30. januar 2015

Chevro

l.kjoeller skriver:

Jeg har måttet turen  igennem og jeg læste det slet ikke sådan. Ser intet galt i dit indlæg 

Tak 

Anmeld

30. januar 2015

Flødebollen

l.kjoeller skriver:

Jeg læser det slet ikke sådan men nærmere som om hun undrer sig over så mange for det at vide i dag nærmest som af det blå. En generel  undren og som om hun synes  det er synd for de unge der må gå med den viden. 

Hun har forklaret, hvad hun mente længere oppe 

det var mig, der havde læst der forkert

Anmeld

30. januar 2015

Nystart

Nogle læger har en MEGET grim vane med at bilde unge piger ind at man får svært ved at blive gravid fordi man måske har døjet med underlivs betændelse... eller ens mor har sagt.. åhh jamen jeg har svært ved det så har du det os.. og så er der desværre nogle der tager det som en selvfølge...

Mange bruger det dælme os som en dårlig undskyldning, sammen med.. jeg er imod abort, men beskytter mig ikke og ups det var ikke planlagt!

DERMED ikke sagt at det er sådan for alle....

Anmeld

30. januar 2015

HappyOne

lineog4 skriver:

Ej nu bliver jeg nød til at spørge dumt. Men har efterhånden læst en del tråde hvor en ung kvinde har skrevet: jeg har tidligere fået at vide jeg har svært ved at blive gravid.

Nu er jeg efterhånden en gammel kvinde, men da jeg var ung og slet ikke overvejede at skulle have børn. Der kommenterede min læge da aldrig på min evne til at blive gravid og det til trods for gentagende underlivsundersøgelser, pletblødninger, skift af p-piller grundet netop pletblødninger, gik i en overgang hos en gynækolog osv. 

Hvordan kan det være flere og flere unge kvinder har fået en melding om de vil få svært ved at blive gravide. Bliver man undersøgt, for lægen kan vel ikke udsige sådan en dom (tænker det må helt vildt svært at få at vide som ung og man slet ikke tænker på børn og og og) uden grundige undersøgelser? 

Jeg er selv "ung" altså 21.

Jeg tror mange bare regner med at blive gravide med det samme, men allerede efter et par måneder tror man, at man ikke kan blive gravid. Det er i hvertfald hvad jeg læser og hører fra dem omkring mig.

Jeg som person, ville jo ikke mene at det er lang tid hvis der går 1 år? Tror det er meget psykisk, men at det tager lang tid at blive gravid, går jeg jo ud fra at det er flere år, altså 2 - 3  

Anmeld

30. januar 2015

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Nu behøver man jo ikke kun at blive undersøgt fordi man vil have børn.

Her har jeg 3 børn,hvor de 2 første er lavet i 1.hug men nr. 3 tog næsten 2år i behandling,før han kom.

Jeg blev sidste år undersøgt på kryds og tværs af andre årsager,men der fik jeg at vide af 2 obstritriker,at sandsynligheden for at jeg ville blive gravid igen,var nogenlunde lige så stor som at julemanden fandtes.

Men ikke desto mindre står jeg og er gravid nu.

Så en gang imellem har de højere magter,bare en anden mening om tingene. 

Anmeld

30. januar 2015

2721

Jeg har døjet en masse med underlivet og blandet andet fået lavet keglesnit og fået en masse forskellige medicin, som gjorde at lægen gjorde mig opmærksom på at det var en risiko for at jeg senere i livet ville få vanskeligheder med at få børn. Da jeg så forsøgte med min Eks aborterede jeg 2 gange og opnåede aldrig at gennemføre en graviditet i de Knap 2 år vi prøvede. 

Vi gik fra hinanden og jeg kom på prævention igen og mødte min søns far. Samtidig stoppede jeg i medicinsk behandling og pludselig blev jeg gravid trods p-piller og alt

senere har jeg læst at den medicin jeg havde taget i 5 år var årsag til aborter og misdannelse hos fostre. 

Anmeld

30. januar 2015

nielsen80

Der er en del sygdomme/lidelser, som kan påvirke fertiliteten, som man godt kan blive udredt for i en tidlig alder( inden man prøver at blive gravid). Endo, pco, klamydia( kan jo gøre ægleder lukker), forhøjet FSH, kræft....bare for at nævne nogle i flæng��

Men kan godt følge dig, det er en voldsom udmeldning fra en læge at komme med. Dog vil jeg sige, det måske er en god ting, at lægerE fokuser på netop det problem, og gør piger i risikogruppen opmærksom på, at der kan være problemer senere hen. 

Jeg har diagnosen uforklarlig barnløs, havde en læge kunne informere mig i en tidlig alder, om jeg var i en risikogruppe for at få fertilitets problemer, så havde jeg måske startet tidligere, og måske også været i stand til at få børn uden hjælp......hvem ved?

Derudover tænker jeg, lægere har mere fokus på det nu end for bare 10 år siden, netop fordi fertiliteten er et kæmpe samfunds problem, der desværre bare stiger!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.