Svært ved at blive gravid???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.929 visninger
29 svar
27 synes godt om
29. januar 2015

lineog4

Ej nu bliver jeg nød til at spørge dumt. Men har efterhånden læst en del tråde hvor en ung kvinde har skrevet: jeg har tidligere fået at vide jeg har svært ved at blive gravid.

Nu er jeg efterhånden en gammel kvinde, men da jeg var ung og slet ikke overvejede at skulle have børn. Der kommenterede min læge da aldrig på min evne til at blive gravid og det til trods for gentagende underlivsundersøgelser, pletblødninger, skift af p-piller grundet netop pletblødninger, gik i en overgang hos en gynækolog osv. 

Hvordan kan det være flere og flere unge kvinder har fået en melding om de vil få svært ved at blive gravide. Bliver man undersøgt, for lægen kan vel ikke udsige sådan en dom (tænker det må helt vildt svært at få at vide som ung og man slet ikke tænker på børn og og og) uden grundige undersøgelser? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2015

Chevro

lineog4 skriver:

Ej nu bliver jeg nød til at spørge dumt. Men har efterhånden læst en del tråde hvor en ung kvinde har skrevet: jeg har tidligere fået at vide jeg har svært ved at blive gravid.

Nu er jeg efterhånden en gammel kvinde, men da jeg var ung og slet ikke overvejede at skulle have børn. Der kommenterede min læge da aldrig på min evne til at blive gravid og det til trods for gentagende underlivsundersøgelser, pletblødninger, skift af p-piller grundet netop pletblødninger, gik i en overgang hos en gynækolog osv. 

Hvordan kan det være flere og flere unge kvinder har fået en melding om de vil få svært ved at blive gravide. Bliver man undersøgt, for lægen kan vel ikke udsige sådan en dom (tænker det må helt vildt svært at få at vide som ung og man slet ikke tænker på børn og og og) uden grundige undersøgelser? 

Jeg tænker det oftest er psykisk  Og på trods af at min krop har været helt smadret i en ulykke, så er der aldrig nogen der har sagt noget omkring evnen til at kunne lave børn? Og hvis jeg har haft spurgt, har de altid sagt at det kunne de ikke se nogen grund til, hvorfor jeg ikke skulle kunne?

og de havde ret! 

Anmeld

29. januar 2015

lineog4

Chevro skriver:

Jeg tænker det oftest er psykisk  Og på trods af at min krop har været helt smadret i en ulykke, så er der aldrig nogen der har sagt noget omkring evnen til at kunne lave børn? Og hvis jeg har haft spurgt, har de altid sagt at det kunne de ikke se nogen grund til, hvorfor jeg ikke skulle kunne?

og de havde ret! 

Det er kun fordi de har skrevet lægen har sagt - for ja kan sagtens forestille mig man psykisk kan få skabt en fortælling om det nok bliver svært at få børn, jeg havde selv en fortælling om jeg nok ville have svært ved at holde på fostre fordi min mor havde svært ved det og blev faktisk meget overrasket over jeg ikke tabte nummer 2 

Anmeld

29. januar 2015

Chevro

lineog4 skriver:

Det er kun fordi de har skrevet lægen har sagt - for ja kan sagtens forestille mig man psykisk kan få skabt en fortælling om det nok bliver svært at få børn, jeg havde selv en fortælling om jeg nok ville have svært ved at holde på fostre fordi min mor havde svært ved det og blev faktisk meget overrasket over jeg ikke tabte nummer 2 

Men når lægen har sagt det  Så fralægger man sig jo også hvert et ansvar  Så det vil være nemt bare at skrive en sætning med lægen 

Anmeld

29. januar 2015

Julemusen

Jeg gik som 19 årig til lægen da jeg ikke havde menstruation mere end 3-6 gange om året. Den var meget uregelmæssig oh blødte kun i 2-4 dage. Hun tjekkede blodprøver og gynækologisk undersøgelse og mente at jeg led af Pco. Hun ville sende mig direkte i fertilitetdbehandling når jeg ville have børn, da hun ikke mente at jeg kunne opnå grsviditet på egen hånd. Jeg blev fuldstændig slået ud af den melding.

Men da min mand og jeg var klar til at få barn gik jeg over på Spis dig Gravid livsstil og blev gravid på 2 måneder. Nr to barn tog 16 måneder at lave, og igen ville lægen henvise mig til fertilitetdbehandling hvor jeg takkede nej.

Så man kan godt få den besked som ung. 

Anmeld

29. januar 2015

lineog4

Kitty-Katten skriver:

Jeg gik som 19 årig til lægen da jeg ikke havde menstruation mere end 3-6 gange om året. Den var meget uregelmæssig oh blødte kun i 2-4 dage. Hun tjekkede blodprøver og gynækologisk undersøgelse og mente at jeg led af Pco. Hun ville sende mig direkte i fertilitetdbehandling når jeg ville have børn, da hun ikke mente at jeg kunne opnå grsviditet på egen hånd. Jeg blev fuldstændig slået ud af den melding.

Men da min mand og jeg var klar til at få barn gik jeg over på Spis dig Gravid livsstil og blev gravid på 2 måneder. Nr to barn tog 16 måneder at lave, og igen ville lægen henvise mig til fertilitetdbehandling hvor jeg takkede nej.

Så man kan godt få den besked som ung. 

Tak for forklaring - ja selvsagt kan man blive udredt for PCO selvom man ikke ønsker at blive gravid, den havde jeg ikke lige tænkt på. 

Anmeld

29. januar 2015

Flødebollen

Chevro skriver:

Men når lægen har sagt det  Så fralægger man sig jo også hvert et ansvar  Så det vil være nemt bare at skrive en sætning med lægen 

Altså....... Ligeså vel som mænd idag er mere udsat for nedsat sædkvalitet pga de mange tilsætningssstoffer vi udsættes for, så er der altså kvinder der har samme problem

beklager at måtte afsløre, at det ikke er det mest naturlige i verden for alle kvinder at blive gravide naturligt i løbet af 6 måneder. 

Har personligt svært ved at forestille mig kvinder lyve om en læges udsagn. Tror ikke du er klar over, hvor meget sådan en udmelding kan betyde og ramme. 

Desuden ved de fleste kvinder nok at rygning og overvægt og andre tilvalgte levemetoder ikke er de bedste vilkår for graviditet. 

Måske jeh misforstod dit indlæg. Men blev noget målløs over det du skriver. 

Som om du slet ikke anerkender at mange kvinder rent faktisk har fertilitetsproblemer. 

God dag

Anmeld

29. januar 2015

Flødebollen

lineog4 skriver:

Tak for forklaring - ja selvsagt kan man blive udredt for PCO selvom man ikke ønsker at blive gravid, den havde jeg ikke lige tænkt på. 

Eller måske ønsker man at blive udredt efter fx overgreb som barn, som kan have store konsekvenser for 'fertilitetslivet' senere. 

Anmeld

29. januar 2015

ErDuHerIkkeSnart

lineog4 skriver:

Jeg har tænkt det samme som du. Mon ikke der enten er tale om nogen, som har fået konstateret PCS, endometriose eller lignende i en tidlig alder - eller om nogen, som måske overdriver en lille bitte smule? Jeg tænker at de færreste læger vel går rundt og slynger om sig med den slags temmelig alvorlige "diagnoser". 

Anmeld

29. januar 2015

Flødebollen

lineog4 skriver:

Tror at lægen undersøger grundigt. 

Jeg blev undersøgt fordi jeg blev indlagt med mistanke om blindtarmsbetændelse, men det viste sig at være store, væskefyldte cyster på æggestokkene. 

Derfor var der god grund til at forsøge at finde en forklaring på dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.