Lige opdaget min søn er venstrehåndet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2015

VNB

Det skal du da ikke have det spor skidt over. I kunne jo ikke vide det. Og Hvor er han dygtig :-) 

min yngste søn er også venstre håndet. 

Vi opdagede det dog meget tidligt. Faktisk allerede da han selv begyndte at sidde med skeen når han fik ske-mad. 

Men det var nok også kun fordi at min mand hurtigt blev opmærksom på det fordi han selv er venstrehåndet :-) 

nu er min søn 2 år og han spiser stadig med venstre + tegner med venstre. Desuden sparker han også altid med venstre ben når han leger fodbold :-) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2015

MT86

VNB skriver:

Det skal du da ikke have det spor skidt over. I kunne jo ikke vide det. Og Hvor er han dygtig :-) 

min yngste søn er også venstre håndet. 

Vi opdagede det dog meget tidligt. Faktisk allerede da han selv begyndte at sidde med skeen når han fik ske-mad. 

Men det var nok også kun fordi at min mand hurtigt blev opmærksom på det fordi han selv er venstrehåndet :-) 

nu er min søn 2 år og han spiser stadig med venstre + tegner med venstre. Desuden sparker han også altid med venstre ben når han leger fodbold :-) 

Nu du siger fodbold. Min søn går til fodbold og sparker sgu da også med venstre!! Hehe. 

Er virkelig glad for alle jeres svar! For følte mig sgu som en dårlig mor lige der, når jeg ikke har opdaget min søn er venstrehåndet!! Men er bare lykkelig over han fik sig en succes oplevelse med sit brev!! 

Sys også han er så dygtig

Anmeld

28. januar 2015

MorT3Banditter

MT86 skriver:

Præcis!! Oskar blev så stolt da han havde skrevet sit navn! Han udbrød; SE MOR NU KUNNE JEG! OG MAN KAN SE DER STÅR O.S.K.A.R! Han var så stolt! Jeg fik helt tåre i øjnene da han sad og vidste mig det og stavede sig navn!!

Åh hvor dejligt 

Anmeld

28. januar 2015

bøllen

Her har jeg en dreng på 5 år og er meget i tvivl om han er højre eller venstre håndet . Han bruger begge hænder både til at skrive & tegne med . I starten brugte han højre så venstre og nu skifter han . Er spændt hvad han ender med 

Anmeld

29. januar 2015

VNB

Nu du siger fodbold. Min søn går til fodbold og sparker sgu da også med venstre!! Hehe. 

Er virkelig glad for alle jeres svar! For følte mig sgu som en dårlig mor lige der, når jeg ikke har opdaget min søn er venstrehåndet!! Men er bare lykkelig over han fik sig en succes oplevelse med sit brev!! 

Sys også han er så dygtig

Er sikker på at din søn kun vil huske det som en succes, og aldrig vil tænke over at i engang forsøgte at få ham til at bruge højre hånd :-) 

jeg synes det er så sødt når de bruger venstre faktisk, og det er egentlig meget fascinerende at tænke på at det er noget man er født med! Et eller andet sted i hjernen er der jo nogle ting som er en lille smule anderledes sat sammen end hos dem der bruger højre hånd. 

Min ældste søn og jeg er begge højre håndet, og minder utrolig meget om hinanden sindsmæssigt! 

Det samme gælder så min mand og vores yngste søn som jo begge er venstre håndet. De minder også helt utroligt meget om hinanden af sind! :-) 

Vi venter også barn nr tre nu her, og er meget spændt på om hun så bliver en total blanding af det hele, eller om vi bliver "3 mod 2" 

Anmeld

29. januar 2015

MT86

VNB skriver:

Er sikker på at din søn kun vil huske det som en succes, og aldrig vil tænke over at i engang forsøgte at få ham til at bruge højre hånd :-) 

jeg synes det er så sødt når de bruger venstre faktisk, og det er egentlig meget fascinerende at tænke på at det er noget man er født med! Et eller andet sted i hjernen er der jo nogle ting som er en lille smule anderledes sat sammen end hos dem der bruger højre hånd. 

Min ældste søn og jeg er begge højre håndet, og minder utrolig meget om hinanden sindsmæssigt! 

Det samme gælder så min mand og vores yngste søn som jo begge er venstre håndet. De minder også helt utroligt meget om hinanden af sind! :-) 

Vi venter også barn nr tre nu her, og er meget spændt på om hun så bliver en total blanding af det hele, eller om vi bliver "3 mod 2" 

Først tillykke med maven! 

Både min mand og jeg er højre håndet. Vores datter også. Så blev sgu overrasket men vildt glad for han fik den succes oplevelse! 

Vi venter også en nr 3 her skal til Nakkefoldscanning på mandag, vi har måtte fortælle ungerne det nu, da det på ingen måde kan skjules mere! De sagde mor du blevet tyk på maven.. Så de fik det at vide og glæder sig til at se billede af baby!

Anmeld

29. januar 2015

VNB

MT86 skriver:

Først tillykke med maven! 

Både min mand og jeg er højre håndet. Vores datter også. Så blev sgu overrasket men vildt glad for han fik den succes oplevelse! 

Vi venter også en nr 3 her skal til Nakkefoldscanning på mandag, vi har måtte fortælle ungerne det nu, da det på ingen måde kan skjules mere! De sagde mor du blevet tyk på maven.. Så de fik det at vide og glæder sig til at se billede af baby!

Også stort tillykke til jer! Bliver spændende til NF om der kun er 1 så 

Vi fortalte også vores børn om den nye baby inden nf... Hvis der skulle være noget galt måtte vi jo så bare tage den derfra.

Men heldigvis er alt godt, og lillesøster skulle gerne komme engang i Marts! Det er lige om lidt... Hvilket kommer bag på mig hele tiden 

Anmeld

29. januar 2015

Maipo

Du skal være rigtig glad for at du har opdaget det nu inden skolestart, vi havde vores søn gennem en test i børnehaveklassen fordi han brugte begge hænder. Han var på det tidspunkt lige "dårlig" på begge hænder, hvilket tog koncentrationen fra at lære når han skulle skrive samtidig.

testen gik ud på at observere hvilken hånd barnet samler ting op med, hvilken hånd barnet tegner figurer med og hvilket ben barnet sparker til en bold med - bl.a.

Anmeld

29. januar 2015

modesty

MT86 skriver:

Som overskriften lyder, har idag fundet ud af min søn på 4 er venstrehåndet. Det gør mig ingen ting! 

Men jeg er så ked af det, da jeg har øvet tegne og navn med ham, men med højre hånd, han blev så sur hvergang fordi han ikke kunne finde ud af det! 

Idag spurgte en af pædagogerne i børnehaven om vi havde prøvet en venstrehåndssaks med ham, da hun havde set at han mange gange tog saksen i venstre hånd! Mit ærlige svar var Nej det har vi ikke! 

Hun var så sød at give ham en saks til venstrehånd! Og Wupti så klippede han de fineste lige linjer! Så prøvede vi at give ham en tuch i venstrehånd, også skulle han prøve at skrive sit navn! Min søn har idag i en alder af 4.5år skrevet sit navn for første gang! 

Så nu skal vi øve med venstrehånd! 

Blev bare så ked af jeg har prøvet at "tvinge" ham til at bruge højre når han nu er ventrehåndet! 

Men er lykkelig for vi nu har opdaget det, så vi kan videre udvikle hans moterik i venstrehånd! 

Dette er hans første lavede gækkebrev med navn og jeg er så stolt en mor!

Min søn på 3 år bruger begge hænder, men mest venstre. Han får bare lov til at gøre hvad der passer ham - er spændt på at se om han bliver ved med at bruge dem begge eller om han får en "favorit".

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.