MT86 skriver:
Som overskriften lyder, har idag fundet ud af min søn på 4 er venstrehåndet. Det gør mig ingen ting!
Men jeg er så ked af det, da jeg har øvet tegne og navn med ham, men med højre hånd, han blev så sur hvergang fordi han ikke kunne finde ud af det!
Idag spurgte en af pædagogerne i børnehaven om vi havde prøvet en venstrehåndssaks med ham, da hun havde set at han mange gange tog saksen i venstre hånd! Mit ærlige svar var Nej det har vi ikke!
Hun var så sød at give ham en saks til venstrehånd! Og Wupti så klippede han de fineste lige linjer! Så prøvede vi at give ham en tuch i venstrehånd, også skulle han prøve at skrive sit navn! Min søn har idag i en alder af 4.5år skrevet sit navn for første gang!
Så nu skal vi øve med venstrehånd!
Blev bare så ked af jeg har prøvet at "tvinge" ham til at bruge højre når han nu er ventrehåndet!
Men er lykkelig for vi nu har opdaget det, så vi kan videre udvikle hans moterik i venstrehånd!
Dette er hans første lavede gækkebrev med navn og jeg er så stolt en mor!
Du får lige en krammer fra en der endte med at blive venstrehåndet 
Du har intet gjort galt! Mange børn spejler det vi gør og opdager end ikke selv at de måske bruger den "forkerte" hånd end hvad de egentlig burde, forstået på den måde at din søn måske har spejlet dig i at bruge højre hånd som i hans verden er den "forkerte" i stedet for venstre 
Jeg selv var tvehåndet frem til slutningen af børnehaveklassen, der blev jeg nemlig bedt om at vælge, hvilken hånd jeg ville skrive med fremadrettet, så de kunne placere mig rigtig i forhold til min sidemand, da der var store problemer i deres øjne med at de ikke kunne finde ud af, hvilken hånd jeg brugte. Men det blev altså venstre
hvor der iøvrigt går myter på at være de mest kreative og dem med den pæneste håndskrift 
Iøvrigt kan jeg lige tilføje at jeg aldrig har lært at bruge en venstrehåndssaks, men i stedet brugt højrehåndssaksen i venstre og jeg kan slet ikke finde ud af at skrælle kartofler eller gulerødder med en venstrehåndsskræller, men i stedet bruger jeg en universal (en med blade på begge sider) og på den måde kan alle herhjemme bruge de samme ting 
Min far er i øvrigt også venstrehåndet, dog tvunget i skolen til at bruge den anden hånd og skriver som du beskriver din mor skrive
så nu jeg spændt på om nogle af mine drenge bliver venstrehåndet...