Første samvær med far efter flere år - ville du ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2015

sandramor

Absolut ja 

min den store datter begyndte først at se sin far da hun var 7.... Du kan evt læse mine indlæg omkring deres møde og historien omkring det.... Men ja det ville jeg helt sikkert.... Min datter og hendes far har i dag et dejligt forhold og hun er hos ham hver anden weekend og nu skal hun på 1 uges sommerferie hos ham i år og holde jul der skal hun også... Hun blir 10 i marts 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2015

Newsence

Ja altid.. Dog når barnet nåede en alder af 12 ca ville jeg lade barnet bestemme om der skulle være samvær og hvor meget men jeg ville arrangere at de mødtes hos os nogle gange så de lærte hinanden at kende inden barnet skulle tage en beslutning..

dit barn er 3 år og hvis der kom samvær nu ville din datter ikke kunne huske at det havde været anderledes når det blev større.. 

Min bonusdatter var 3 da jeg kom ind i billedet og hun har intet minde om at jeg ikke har været der eller at mor pg far har boet sammen.. For hende har verden altid set ud som den gør nu..

men ja jeg ville forlange en rolig opstart med besøg hvor du er tilstede i starten.. Evt han kommer på besøg en hel dag eller en tur et sted hen ( legeplads eller lign) hvor du er med.. Når så barnet er tryg så ville jeg lade dem have nogle timer alene og så langsomt øge samvær til det I nu aftaler det skal ende med.. Jeg ville også gøre det klart for faren at det var eneste chance og hvis han bakker ud så ville jeg nægte at udsætte barnet for det igen før det var ca 12 og selv kunne tage et valg.. Men derudover ville jeg gøre alt for at mut barn fik samvær med sin far.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.