Første samvær med far efter flere år - ville du ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ville du altid lade barnets far opnå samvær med dit barn uanset alder forudsat han altså var en "ordentlig mand"?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.762 visninger
11 svar
5 synes godt om
28. januar 2015

Anonym trådstarter

Ville i lade faren få samvær med barnet, hvis han først meldte sig efter flere år og ellers var en "ordentlig" far, der havde nogle "gode" grunde til først at melde sig på banen senere? Eller hvornår går aldersgrænsen for, hvornår i ikke ville lade faren få samvær frivilligt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2015

Linkae

Ja absolut min første født fra 05 fik først kontakt i 2010... Det fungere fint de ses når de begge har tid og lyst

Anmeld

28. januar 2015

lillespir26

Har stemt ja hvis faren er en ordelig person skylder du både far og barn at hjælpe til et samvær ville starte i det små med han 1 gang hver 14 dag kunne komme hos dig 1-2 timer også se hvordan det går over en periode og så trappe stille og roligt op hvis det er  men sys ikke du skriver omtalte barns alder 

Anmeld

28. januar 2015

sne190810

Ja, har meget svært ved at se, hvad der er, der skulle tale imod for mig. 

Anmeld

28. januar 2015

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Ville i lade faren få samvær med barnet, hvis han først meldte sig efter flere år og ellers var en "ordentlig" far, der havde nogle "gode" grunde til først at melde sig på banen senere? Eller hvornår går aldersgrænsen for, hvornår i ikke ville lade faren få samvær frivilligt?

Selvfølgelig! Jeg ville desuden aldrig sætte en aldersgrænse på.
Jeg ved godt man som forælder gerne vil beskytte sit barn mod fremtidige svigt, men det har også konsekvenser for barnet ikke at have kontakt med den ene af sine forældre. Uanset hvor sporadisk, ja, så ville jeg gøre alt for barnet havde en relation til den anden part (forudsat at personen ikke var direkte skadelig for barnet). 

Anmeld

28. januar 2015

Nystart

Jeg har stemt blankt....

Da der for mig er flere ting i det...

Min har ikke haft kontakt med sin bio far efter hans ønske, og er idag knap 10 år...

hun ønsker ikke selv kontakt, og jeg ville heller ikke sige ja nu, da det ville forstyrre hendes liv alt for meget...

Hun har næsten fra hun var et år set en anden som sin far som hun ser som en bio far ville mht weekender mm.. vi har vores egen familie, og hverdag.. for hende ville de have for stor negativ konsekvens... så det ville jeg ikke nu nej.....

men som sagt der er mange ting i det... havde det ikke forstyrret hendes hverdag og ikke havde andre faderfigur og et savn så var det måske en anden sag...

for mig er det forskelligt fra barn til barn, men her er bio far ikke velkommen...

Anmeld

28. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Ja absolut - uanset alder

Anmeld

28. januar 2015

Anonym trådstarter

lillespir24 skriver:

Har stemt ja hvis faren er en ordelig person skylder du både far og barn at hjælpe til et samvær ville starte i det små med han 1 gang hver 14 dag kunne komme hos dig 1-2 timer også se hvordan det går over en periode og så trappe stille og roligt op hvis det er  men sys ikke du skriver omtalte barns alder 

Hun er 3

Anmeld

28. januar 2015

TNBC

Anonym skriver:

Ja, hvis han er en god mand... Jeg ville hellere have at han venter til han har styr på hvad han skal have styr på og bliver en god far for mit barn, end en far der måske svigter barnet, bliver væk og man sidder tilbage med et barn, hvis far der bare forsvinder.

Anmeld

28. januar 2015

l.kjoeller

Har sagt ja. Og det mener jeg som udgangspunkt.  Men det må være stressende for barnet så.kun på barnets  vilkår. Hvis barnet  er 12 og ikke har lyst eksempelvis  kan det måske blive en dårlig oplevelse  og barnet er alligevel  så stort  at det er temmelig bevist om sin beslutning.  Så ikke med tvang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.