Han bliver skidesur når han skal hjælpe til

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2015

lineog4

Her hjemme har ungerne et glas med navn på, de skal hjælpe med at rydde op hver dag i fælles rummene blandt andet skal deres tøj i vasketøjskurven, de skal være med til at tage ud af bordet og fylde og tømme opvaksermaskinen. For det får de 3 kroner og sparer op til fredagsslik - hvis jeg havde en kærste som din ville jeg også gove ham et glas med et stort smil så han kunne se han var som et barn 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2015

dorthemus

Vask kun det tøj der ligger i vaskekurven  

Personligt gad jeg ikke bo sammen med et voksent barn.

Anmeld

28. januar 2015

modesty

Anonym skriver:

Min mand skal tigges og tvinges og skændes og skabe mega dårlig stemning når han skal lave noget herhjemme. Jeg er så træt af ham. Idag forklarede jeg ham IGEN at det ikke er at smide tøj til vask når man sparker det hen i nærmeste hjørne og forventer at jeg samler op og smider det ud til vask i kurven, samt at jeg var træt af hver dag at slukke eller skrue ned for radiatorerne fordi han knalder dem op på 5 hver dag og at varme koster rigtige penge, og alle hans ledninger til alt og hans computer halløj og skolebøger hver dag bliver hevet frem og efterladt for mig at rydde op selv om jeg ikke bruger det og så går han helt amok smækker med skabe og skuffer, tramper rundt i huset, fnyser og stirre rasende på mig hele tiden imens han rydder op efter sig. Jeg bliver sindsyg! Laver ikke andet end at rydde op efter ham og børnene hver dag for ellers ligner huset jeg ved ikke hvad!! Det er så pinligt!

Jeg kan ikke lade være med at tænke...

Kære kvinder, hvorfor stifter I familie med mænd der ikke kan finde ud af hverdagens allermest basale opgaver???

Nå, men - som en anden også foreslår. Tag en stor affaldssæk og sig til ham at alt tøj og ting som han bare smider om sig, ryger ned i sækken og så må han selv sørge for at få det vasket/ordnet hvis han vil bruge det.

Anmeld

28. januar 2015

dorthemus

modesty skriver:

Kære kvinder, hvorfor stifter I familie med mænd der ikke kan finde ud af hverdagens allermest basale opgaver???

Nå, men - som en anden også foreslår. Tag en stor affaldssæk og sig til ham at alt tøj og ting som han bare smider om sig, ryger ned i sækken og så må han selv sørge for at få det vasket/ordnet hvis han vil bruge det.

Må erklære mig helt enig

Anmeld

28. januar 2015

Panther

Profilbillede for Panther
modesty skriver:

Også her! Forudsat selvfølgelig, at kvinden ikke i virkeligheden godt kan lide at være den hjemmegående type evt. med intet- eller deltidsarbejde. Men det lader jo ikke til at være tilfældet her..

Anmeld

28. januar 2015

o1Mutte

MommyK skriver:

Hvis ikke du gider glo på det og ikke gider rydde op efter ham, så find en kurv eller lign. Og hver gang du finder noget han ikke har lagt på plads, så ryger det i kurven - så bliver det måske synligt hvor meget lo** han efterlader ��

Anmeld

28. januar 2015

Sprit25

Først; hvorfor skruer han op for varmen? Fryser han fordi så kan jeg da godt forstå han bliver irriteret over du skruer ned så han skal gå og fryse… 

Derudover jeg bor selv med en mand som faktisk er et bedre ordensmenneske end mig og hans hjerne bryder sammen hvis det roder. At han så ikke kan se den meter støv der ligger omkring er jo så mit job. Er der slet ikke noget han gør eller er god til? 

Anmeld

28. januar 2015

Anonym trådstarter

Mht jer der spørger hvorfor man dog starter familie med en mand der ikke kan det helt basale. Jo det ved jeg ikke? Min mand kan godt det helt basale, det er oprydningen der halter stort, han står op om natten, giver flaske og en tør ble, trøster når de er syge eller har mareridt, lære dem at cykle, synger vuggeviser, tar til lægeaftaler, spiller fodbold, henter og bringer, deltar i alle skole og inst optrædener, han er en glimrende familiefar. Han er bare dybt dårlig til at rydde op og opfører sig som om jeg burde sige tak hvis han formår at smide sine underbukser til vask. Det mest basale i et forhold med børn er for mig ikke oprydningen, men evnen til at være en hengiven og nærværende mand og far, og det er han. Men derfor gider jeg stadig ikke rydde op efter ham hver dag! Men han rydde jo heldigvis op igår, selv om det var under protest og kravlede derefter ind til mig i sengen og nussede mig på ryggen. Så måske han indså hvor meget lort han egentlig havde liggende da han fjernede det

Anmeld

28. januar 2015

mor88

Anonym skriver:

Mht jer der spørger hvorfor man dog starter familie med en mand der ikke kan det helt basale. Jo det ved jeg ikke? Min mand kan godt det helt basale, det er oprydningen der halter stort, han står op om natten, giver flaske og en tør ble, trøster når de er syge eller har mareridt, lære dem at cykle, synger vuggeviser, tar til lægeaftaler, spiller fodbold, henter og bringer, deltar i alle skole og inst optrædener, han er en glimrende familiefar. Han er bare dybt dårlig til at rydde op og opfører sig som om jeg burde sige tak hvis han formår at smide sine underbukser til vask. Det mest basale i et forhold med børn er for mig ikke oprydningen, men evnen til at være en hengiven og nærværende mand og far, og det er han. Men derfor gider jeg stadig ikke rydde op efter ham hver dag! Men han rydde jo heldigvis op igår, selv om det var under protest og kravlede derefter ind til mig i sengen og nussede mig på ryggen. Så måske han indså hvor meget lort han egentlig havde liggende da han fjernede det

Hvad med at lave en "hvem laver hvad" tavle? Hvor opgaverne står penslet op, og de så skal laves hver dag? 

Herhjemme har jeg en mand der for det meste er meget bedre til at rydde op mm. end mig, men støv kan han ikke se, så at støve af står jeg altid for. Men jeg tænker at det kan være sindssygt svært for en, der ikke er opvokset med at skulle rydde op at se, hvad der skal laves, så det kunne måske være en idé med basal opgavefordeling. Så bliver det også mere overskueligt og hvis han så får alle sine opgaver af vejen, kunne han f.eks. belønnes med en god aftensmad om lørdagen? En bøf slår aldrig fejl

Anmeld

28. januar 2015

Gabriel

Foreversmile skriver:

Eeeejj det kunne lige så godt være min kæreste du skrev om 

Haha. Tror mange er sådan. Man føler baretit man er den eneste med dsådan en mand. Det er til at blive skør af engang inellem!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.