Jeg var for ærlig og han smuttede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2015

Skouboe

Jeg har tilgivet for at få fred i mit sind .. Da jeg ellers ville fortryde det virkelig meget hvis han en dag døde eller noget .. 

Jeg er enig i at tilgivelse er vigtigt for at du kan få fred.. men man kan godt tilgive folk det de her gjort mod dig, og stadig aldrig se dem igen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2015

TNBC

Anonym skriver:

Jeg har tilgivet for at få fred i mit sind .. Da jeg ellers ville fortryde det virkelig meget hvis han en dag døde eller noget .. 

Jeg forstår at du vil have fred i dit sind, men jeg forstår ikke hvorfor du vil have kontakt med ham igen.

Man behøver ikke kontakt for at tilgivet et andet menneske.  

Og jeg kan godt forstå din kæreste,  det må da være forvirrende at ens kæreste vil have kontakt med en der har misbrugt hende. Tænk på fremtiden, børnebørn.. 

Anmeld

27. januar 2015

Nystart

Jeg tror du skal vende den og så se det som om at han ikke har forladt dig.. men ganske enkelt IKKE ønsker sådan en person som din far i sit liv...

Og det forstår jeg egentlig godt...

jeg ville ikke kunne se en fremtid med en mht at få børn mm hvis det indebar at mit barn skulle omgåes en pædofil eller andet...( i dette tilfælde din far)

Jeg ved godt at det er dig det er gået ud over i sin tid, men det valg du træffer ved at lukke ham ind i dit liv igen, har stor indflydelse på din partner osv, og et valg har som oftes nogle konsekvenser.... og jeg så ved jeg at han nok os har haft svært ved at bare at se på at det berør dig som det gør

Det er flot at du tilgiver, hvis du vitterligt inderst inde os har gjort det... for ja det betyder meget i ens liv at tilgive men man kan ikke fremtvinge det, og bilde sig selv ind man har tilgivet.. det kommer med fuld kræft tilbage i hovedet på dig hvis det er tilfældet..

Og som andre skriver.. Man behøver bestemt ikke at ha folk i sit liv fordi man har tilgivet dem nogle ting fra fortiden... jeg har os tilgivet nogle ting, men personen skal ALDRIG komme til min dør....

Anmeld

27. januar 2015

fnuggi

kære trådstarter 

jeg kender godt til dit problem da jeg selv har stået der og har gjort det samme som dig 

jeg blev selv misbrugt som 12-14 år og jeg var i retten men han blev frikendt pga mangelende beviser  og jeg så ikke min mor og mand i over 6 år men så kom jeg til en psykiater der hjalp mig igennem og vi snakker sammen idag og de kommer her og jeg hos dem sammen med min mand og min datter men han vil aldrig nogen sinde få lov til at være alene eller skift eller bade min datter da det tør jeg ikke 

min mand har i de 11 år vi har været sammen vist dette og været klar over at det er sket og hvad der var konsekvensen hvis vi fik børn 

min mors mand og min mor har altid vist at der var konsekevenser ved dette med mine børn

så jo man kan godt komme vider og man kan leve med det men aldrig glemme det og det kommer da stadig op her hos mig engang i mellem hvor jeg hader ham og ikke vil snakke med ham men det er noget vi alle lever med og snakker om da det i sådan et tilfælde er meget vigtig 

men kan godt forstå din eks ikke kunne følge med da det er hårdt for den at være beskytter og så lidt sener skal kunne lide manden 

håber du kan bruge det til noget 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.