Anonym skriver:
Fordi efter et pr begyndte at jeg tilgive min far og fik kontakt med ham igen... Og det ku han ikke klar ..
jeg følte han sku støtte mig men han valgte at blive aggressive og sur hele tiden og det gik altid udover mig
nu siger han at det er derfor han er smuttet
Det er klart han ikke forstår det og blive forvirret. Hvis han først skulle beskytte dig og trøste dig, og pludselig skal I være ping pong med din far, som var den der forårsagede alle dine følelser.
Jeg blev selv misbrugt da jeg var lille og jeg forstår godt de faser hvor vi tilgiver krænkeren og de faser hvor vi ikke gør, sådan går det op og ned hele tiden. Det er hårdt at være "kæresten" hvor man hele tiden skal passe ind i det stemlingsbillede som "vi" har.
Det var først da jeg kom der til at jeg aldrig ville se min 8 år ældre bror igen, at jeg fik det bedre. Men mange af mine søstre vil ikke se mig, fordi jeg har fortalt hvad han har gjort. Det han har gjort er kun gået ud over os 2 halvsøstre. Så det smerter stadig og det ville være lettere at tilgive og komme videre - men jeg er afklaret - det er mit kors at bære på, og jeg vil ikke se ham igen. De følelser det vækker i mig og det ubehag, er grund nok. Om han skal tilgives eller ej, lader jeg være op til Gud. Men jeg er ikke der, hvor han ikke, når jeg ser ham, får det dårligt på et eller andet plan.
Derfor er mit råd til dig at du arbejder med dig selv. Hvad vil du gerne? Vil du gerne være i skiftende faser hele tiden? eller vil du simplificere livet? Og hvorfor fortjener din far din tilgivelse? Var han ikke voksen nok til at vide hvad der var rigtigt og forkert?
Anmeld