Hurtigt spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.297 visninger
13 svar
0 synes godt om
26. januar 2015

Rixer

Hey

Indgår SFOer ikke i dagtilbudslovens §1 ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2015

FrkGranger

Hey

Sfo høre ind under folkeskolen, med mindre den er rykket siden jeg læste...

Da sfo hovedsageligt skal tilbyde undervisningstøttende tilbud

Anmeld

26. januar 2015

FrkGranger

Rixer skriver:

Hey

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=25528

Se dette link det er bekendtgørelsen om sfo

Anmeld

26. januar 2015

Rixer

FrkGranger skriver:

Sfo høre ind under folkeskolen, med mindre den er rykket siden jeg læste...

Da sfo hovedsageligt skal tilbyde undervisningstøttende tilbud

Tak for tippet.

Det undrede mig også hvorfor den skulle ligge under børn og unge trivsel, læring og udvikling.

Så det vil sige kun folkeskolelovens §3 stk. 4:

og

SFO’ens skal vurderes i den lovpligtige undervisningsmiljøvurdering.

lovgivning om mål og indholdsbeskrivelser i SFO,

Til at starte med troede jeg faktisk, at den lå under dagtilbudsloven.

Anmeld

26. januar 2015

Rixer

FrkGranger skriver:

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=25528

Se dette link det er bekendtgørelsen om sfo

Så det betyder at

§ 1. Folkeskolen skal i samarbejde med forældrene give eleverne kundskaber og færdigheder, der: forbereder dem til videre uddannelse og giver dem lyst til at lære mere, gør dem fortrolige med dansk kultur og historie, giver dem forståelse for andre lande og kulturer, bidrager til deres forståelse for menneskets samspil med naturen og fremmer den enkelte elevs alsidige udvikling.

Er den ikke til folkeskolen, men ikke SFO'en

Eller er det også en lov der er gældende for SFO'er ?

Anmeld

26. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Fandt dette på nettet: 

SFO’er er oprettet efter folkeskoleloven § 3, stk 4, hvor der står, at ”Folkeskolen kan tilbyde børn optagelse i en skolefritidsordning, hvis børnene er optaget i skolen eller har nået en alder, hvor de tidligst ville kunne optages i
børnehaveklasse”

Der forefindes en vejledning om skolefritidsordninger. 
Herudover arbejder SFO'erne udfra ”rammer for pædagogiske læreplaner i SFO”. Skolebestyrelsen er bestyrelse for skolens samlede virksomhed, herunder SFOen.

Skolebestyrelsen varetager tilsynet med SFOen, godkender budgetter, mål
og principper m.v. Skoleinspektøren er leder af skolen, herunder af skolefritidsordningen. Den daglige ledelse varetages af SFO-lederen under ansvar over for skolelederen og skolebestyrelsen.

Anmeld

26. januar 2015

Rixer

mor:) skriver:

Fandt dette på nettet: 

SFO’er er oprettet efter folkeskoleloven § 3, stk 4, hvor der står, at ”Folkeskolen kan tilbyde børn optagelse i en skolefritidsordning, hvis børnene er optaget i skolen eller har nået en alder, hvor de tidligst ville kunne optages i
børnehaveklasse”

Der forefindes en vejledning om skolefritidsordninger. 
Herudover arbejder SFO'erne udfra ”rammer for pædagogiske læreplaner i SFO”. Skolebestyrelsen er bestyrelse for skolens samlede virksomhed, herunder SFOen.

Skolebestyrelsen varetager tilsynet med SFOen, godkender budgetter, mål
og principper m.v. Skoleinspektøren er leder af skolen, herunder af skolefritidsordningen. Den daglige ledelse varetages af SFO-lederen under ansvar over for skolelederen og skolebestyrelsen.

Tusind tak for det mor

Godt at se dig igen

Jeg ved ikke om det næste du har skrevet er SFOens organisationsstruktur..

Jeg har virkelig haft det svært ved at finde den på nettet og har skam hellere ikke fundet den.

Direktion

institutionsafdeling og skoleafdeling

sådan noget lignende kan jeg ikke finde på nettet.

Anmeld

26. januar 2015

Rixer skriver:

Tusind tak for det mor

Godt at se dig igen

Jeg ved ikke om det næste du har skrevet er SFOens organisationsstruktur..

Jeg har virkelig haft det svært ved at finde den på nettet og har skam hellere ikke fundet den.

Direktion

institutionsafdeling og skoleafdeling

sådan noget lignende kan jeg ikke finde på nettet.

Hvilken kommune ligger sfoen i? 

Men SFOen/skolen burde have nogle papirer liggende omkring rammerne for de pædagogiske læreplaner liggende, ligeledes omkring værdisæt osv. Spørg din vejleder så kan hun sikkert finde det frem til dig 

Anmeld

26. januar 2015

Rixer

mor:) skriver:

Hvilken kommune ligger sfoen i? 

Men SFOen/skolen burde have nogle papirer liggende omkring rammerne for de pædagogiske læreplaner liggende, ligeledes omkring værdisæt osv. Spørg din vejleder så kan hun sikkert finde det frem til dig 

Kolding

men jeg har virkelig ledt over det hele på nettet

Jeg ved ikke om du kender til organisationsstruktur

Noget med en direktør og under den kasse er der vidst en institutionsafdeling og ved siden af institutionsafdeling er der en anden kasse som er skoleafdeling.. Jeg ved det ikke

Nu skal jeg også passe på det med at spørge, jeg skal jo ikke spørge så meget at de til sidst bliver trætte af mig ? Der er jo grænser.

Anmeld

26. januar 2015

Rixer skriver:

Kolding

men jeg har virkelig ledt over det hele på nettet

Jeg ved ikke om du kender til organisationsstruktur

Noget med en direktør og under den kasse er der vidst en institutionsafdeling og ved siden af institutionsafdeling er der en anden kasse som er skoleafdeling.. Jeg ved det ikke

Nu skal jeg også passe på det med at spørge, jeg skal jo ikke spørge så meget at de til sidst bliver trætte af mig ? Der er jo grænser.

Selvfølgelig må du spørge om du må læse deres værdisæt og pædagogiske læreplaner. Det har jeg gjort i samtlige af mind praktikker. De fleste har nogle mapper stående. Og noget SKAL man læse og skrive under på at det er læst såsom de forskellige politikker som er gældende på institutionen

mht.Organisationskultur så må de også have noget liggende. Men ellers har jeg en bog omkring det. Kigger lige i den og vender tilbage. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.