Hvem skal betale??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2015

Sissel

altså normalt når man holder sammenskudsgilde, tar man da ikke en ret med til alle.. Hvis vi f.eks er 6, tar vi lasagne/pølsehorn/tærte/whatever med til 6, og så blir det stillet på bordet, så alle kan tage en smule af det, samt noget af det, alle de andre har taget med. Hvis man skal have mad med til 22, blir der jo 22x22= herre meget mad.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2015

TNBC

De skulle have spurgt jer, men ellers synes jeg det er fair nok at alle betaler. Eller har en ret med. Men en ret skal vel ikke være til 22personer, for hvis I alle bare tager en ret med, er der mere end nok, og alle spiser jo ikke det samme.

Anmeld

26. januar 2015

Anonym trådstarter

Ny udvikling i "sagen":

Vi fik alle en sms fra min moster - hvor der til slut stod: at vi skulle bestemme os for en ret, og så lige skrive til hende hvad vi kom med.

Vi skriver så fra min mands tlf. - at vi kommer med 2 lasanger (en med kød og en med kun grøntsager / ved jeg min anden moster og hendes børn er vild med) og 2 lækre salater.

Får så denne sms tilbage: at hun FORVENTEDE vi kom med to stege (for det var jo ikke en børnefødselsdag) og 3-4 flasker god vin. Og slutter så smsen af med - at næste gang vil hun have at det kun var mig som skrev tilbage, for manden min blev jo alligevel væk.

jeg skriver så fra min telefonen, at vi kommer med de to lasanger og de to salater (min mor havde sagt det var en super id&eacute 

Sms tilbage fra min moster: Lasagne er udelukket!!!!! og at min anden moster og hendes kæreste kom med salater og kylligedeller, så vi skulle komme med 1-2 stege (efter størrelse) og 3-4 flasker god vin.

Det hele sluttede med, at vi fik en sms hvor der stod: at nu skulle børnebørnene bare gør som der blevet sagt for en gang skyld!!!!

Brød total sammen og ringede til min mor - hun blev tosset, for det var slet ikke det hun og min moster havde aftalt. Min mor har selv sagt, at hun tager 2-3 forskellige stege med, så hun har hele tiden sagt, at kød er der nok af. 

Jeg skriver så tilbage hertil morgen, at jeg tager den med mor og far.

Nu afventer jeg bare svar på den sms.

P.s. vi har nu besluttet at tage flødekartofler med 

P.p.s. min moster forventer, at hver ret skal kunne dække alle til "festen" - så der skal være nok til 22 personer. 

Anmeld

26. januar 2015

ErDetSnartNU

Anonym skriver:

Ny udvikling i "sagen":

Vi fik alle en sms fra min moster - hvor der til slut stod: at vi skulle bestemme os for en ret, og så lige skrive til hende hvad vi kom med.

Vi skriver så fra min mands tlf. - at vi kommer med 2 lasanger (en med kød og en med kun grøntsager / ved jeg min anden moster og hendes børn er vild med) og 2 lækre salater.

Får så denne sms tilbage: at hun FORVENTEDE vi kom med to stege (for det var jo ikke en børnefødselsdag) og 3-4 flasker god vin. Og slutter så smsen af med - at næste gang vil hun have at det kun var mig som skrev tilbage, for manden min blev jo alligevel væk.

jeg skriver så fra min telefonen, at vi kommer med de to lasanger og de to salater (min mor havde sagt det var en super id&eacute 

Sms tilbage fra min moster: Lasagne er udelukket!!!!! og at min anden moster og hendes kæreste kom med salater og kylligedeller, så vi skulle komme med 1-2 stege (efter størrelse) og 3-4 flasker god vin.

Det hele sluttede med, at vi fik en sms hvor der stod: at nu skulle børnebørnene bare gør som der blevet sagt for en gang skyld!!!!

Brød total sammen og ringede til min mor - hun blev tosset, for det var slet ikke det hun og min moster havde aftalt. Min mor har selv sagt, at hun tager 2-3 forskellige stege med, så hun har hele tiden sagt, at kød er der nok af. 

P.p.s. min moster forventer, at hver ret skal kunne dække alle til "festen" - så der skal være nok til 22 personer. 

Hvor er din moster streng!  Men supergodt at du holdt på dit. En anden gang tror jeg dog godt, at du kan være skarpere i din tone, og markere dine grænser tydeligere - ellers får hun igen og igen lov til at vade ind over dig. Det kan sagtens gøres på en voksen måde, fx "Moster, jeg ved at du gerne vil mormor det bedste, men jeg FORVENTER (for at bruge hendes ord igen) at du respekterer mig som voksent menneske, og jeg tager lasanger med, for det har jeg og min familie besluttet i fællesskab " - og så bare luk den der. 

Desuden mad til 22 mennesker * 22 mennesker der laver mad til så mange? Der kommer jo til at være vildt meget mad i overskud! 

Anmeld

26. januar 2015

Anonym trådstarter

ErDetSnartNU skriver:

Hvor er din moster streng!  Men supergodt at du holdt på dit. En anden gang tror jeg dog godt, at du kan være skarpere i din tone, og markere dine grænser tydeligere - ellers får hun igen og igen lov til at vade ind over dig. Det kan sagtens gøres på en voksen måde, fx "Moster, jeg ved at du gerne vil mormor det bedste, men jeg FORVENTER (for at bruge hendes ord igen) at du respekterer mig som voksent menneske, og jeg tager lasanger med, for det har jeg og min familie besluttet i fællesskab " - og så bare luk den der. 

Desuden mad til 22 mennesker * 22 mennesker der laver mad til så mange? Der kommer jo til at være vildt meget mad i overskud! 

Det er desværre min moster i en nøddeskal (ikke mærkeligt at hun melder sig ud af familien i tide og utide)  

Vi har besluttet nu, at vi giver ikke besked (før hun selv spørger) om hvad vi kommer med. Og det bliver så 2 fade flødekartofler (og er der ikke nok til alle, så er der alt det andet mad) 

Kunne snilt have taget det ned på hendes niveau - men orkede det bare ikke lige igår  (fik selvfølgelig total plukveer af det hele, og min mor sagde, nu skal du ikke føde pga hende

Anmeld

26. januar 2015

bøllen

Anonym skriver:

Ny udvikling i "sagen":

Med sådan en udmelding var jeg stået helt af . Ingen skal diktere mig på den måde . 

Anmeld

26. januar 2015

Anonym trådstarter

bøllen skriver:

Med sådan en udmelding var jeg stået helt af . Ingen skal diktere mig på den måde . 

Normalt heller ikke her - men lige for tiden, er jeg slet ikke mig selv på sådanne punkter. Og fordi min mor sagde, at den kamp skulle hun nok tage, for hun var tosset over at hendes søster (min moster) bare skulle fører sådan an, når de få minutter inden, havde aftalt - at hun tog den med hendes børn, og så tog de andre dem med Deres børn - og så tage den derfra. 

Nu skal aften bare overståes - og så har vi tænkt os at besøge min mormor om lørdagen med hjemmebag og bare hygge om hende 

Anmeld

26. januar 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Det da efterhånden så i et beløb hvor i kunne bestille mad udefra med en kuvert pris alle deltagere selv skal betale. Så kunne det være hendes gave. Drikkevarer kunne man hver især medbringe 

Anmeld

26. januar 2015

l.kjoeller

Ideen er god. Men ikke når i ikke er blevet spurgt.  Det kan man ikke forvente man har råd til. 

Anmeld

26. januar 2015

Anonym trådstarter

årgang84 skriver:

Det da efterhånden så i et beløb hvor i kunne bestille mad udefra med en kuvert pris alle deltagere selv skal betale. Så kunne det være hendes gave. Drikkevarer kunne man hver især medbringe 

Har faktisk haft samme tanke i dag 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.