Det med at fortælle det :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2015

Anonym trådstarter

Tak for svarene alle sammen! Dejligt med nogle gode råd 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2015

Mulle0802

Mami skriver:

Ret groft at sige ts lyver 

Siger skam ikke at Ts lyver, blot at jeg undres over hendes søsters reaktion, men måske det kunne misforståes. 

Det var bestemt ikke min mening at give indtrykket af at Ts skulle lyve. 

Anmeld

24. januar 2015

Newsence

Du må bare sige det som det er.. Den kommentar med abort er langt over stregen og den vil jeg på ingen måde forklare eller andet.

derudover så forstår jeg godt din søster da jeg selv har været der.. Min søster har altid fået opmærksomhed fordi hun fik børn tidligt og mine forældre satte altid hendes børn foran mug selvom jeg selv kun var et barn ( 8 år da første barn blev født) ikke at det er det samme men kender lidt følelsen.. Da jeg blev gravid glædede jeg mig over at nu var det mig der var gravid og mig folk skulle glæde sig med... Min søster blev så gravid med hendes nr 6 kun få uger efter og ja tanken var da ØV  for nu skulle folk jo også glæde sig med hende og hun ville sikkert få alt opmærksomheden ( var jeg overbevist om for sådan har det jo altid været) MEN jeg blev klogere. Fordi det var mit FØRSTE barn så fik jeg mest opmærksomhed fordi det hele var nyt for mig og spændende.. Selvom min søster fik graviditets sukkersyge ( for første gang ) ja så tog folk det mere roligt fordi hun jo havde flere børn og mere erfaring.. Faktisk blev alt den opmærksomhed på mig lidt for meget til tider og skulle endog kæmpe med min søster der for første gang var jaloux på MIG over min opmærksomhed.. 

Så i alt i alt bare sig det til hende og lad hende føle sig øv for det er helt normalt... Forklar hende at i og med hun er førstegangs mor at så vil hin helt automatisk få mere opmærksomhed og at det under du hende virkelig og at du selvfølgelig vil lade hende nyde det og ikke forsøge at overgå hende da du jo har prøvet det før og at har hun spørgsmål eller lign så vil du gerne hjælpe og støtte..

og og så forbered dig på at hun vil være mere i fokus og glæd dig over det for så mærker hun din støtte til at hun self skal være i fokus som førstegangs mor 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.