Anonym skriver:
Jeg har fundet ud af at jeg er gravid igen og er super glad! Det er vores nr. 3 og vi glæder os så meget
Jeg er ca. 6 uger henne. Problemet ligger så i, at min søster og hendes mand har været i behandling for at blive gravide, og hun er også lige blevet gravid - er 9 uger henne. Da det lykkedes for dem, sagde hun til mig, at nu skulle jeg jo heller ikke have flere børn før jeg er færdiguddannet, så det var heldigt for hende at jeg ikke kunne stjæle "hendes opmærksomhed". Jeg ved at når jeg fortæller hende det, siger hun at det vel skal ende med abort (det sagde hun ved nr. 2).
Det har i det hele taget været svært for hende at jeg fik børn først, da hun er ældre end jeg, og altid har gjort alt først. Hun betyder meget for mig og jeg nænner ikke at såre hende, men jeg ved at hun bliver både sur og ked af det. Hvordan fortæller jeg det på en pæn måde? Jeg håber jo at vores børn kan få enormt meget glæde af hinanden, så de jo får ca. samme alder.
Sidder der mon en derude der har været i en lign. situation som kan fortælle lidt om det?
Synes som mange andre også at det er lidt hårdt af din søster at ønske sig at du aborterer...
Når det så er sagt kan jeg nok godt forstå hendes ønske om endelig at være den der 'shiner'. Jalousien og frustrationerne må have været uudholdelig når du bliver gravid 2 gange, mens hun har svært ved det.
At du så er blevet gravid igen for tredje Gang, kun 3 uger efter hendes første, ja den vil helt sikkert være hård for hende.
Jeg tror det bedste du kan gøre for hende er at mødes med hende og fortælle hende det som den første. Gør det når i er alene og så respekter hendes følelser. Fortæl hende at du var bange for hendes reaktion og vrede mod dit barn, fortæl hende at du var bange for at såre hendes følelser. Men fortæl hende også hvor meget du glæder dig til at jeres børn kan få glæde ved hinanden. Fortæl hende at du forstår hendes frustration men at hendes barn ikke bliver mindre specielt, og stud håber at hun vil glæde sig over din graviditet ligesom du glæder dig over hendes.
Hun vil sansynligvis være rigtig ærgerlig til at begynde med, men efter at have sundet sig lidt burde hun blive god igen. Hvis ikke det er tilfældet og/eller at hun begynder at tale om aborter igen, da ville jeg selv blive vred og gøre hende meget bestemt opmærksom på, at hendes opførsel er totalt uacceptabel.
Jeg håber at i finder ud af det 
Anmeld