Anonym skriver:
Jeg har fundet ud af at jeg er gravid igen og er super glad! Det er vores nr. 3 og vi glæder os så meget
Jeg er ca. 6 uger henne. Problemet ligger så i, at min søster og hendes mand har været i behandling for at blive gravide, og hun er også lige blevet gravid - er 9 uger henne. Da det lykkedes for dem, sagde hun til mig, at nu skulle jeg jo heller ikke have flere børn før jeg er færdiguddannet, så det var heldigt for hende at jeg ikke kunne stjæle "hendes opmærksomhed". Jeg ved at når jeg fortæller hende det, siger hun at det vel skal ende med abort (det sagde hun ved nr. 2).
Det har i det hele taget været svært for hende at jeg fik børn først, da hun er ældre end jeg, og altid har gjort alt først. Hun betyder meget for mig og jeg nænner ikke at såre hende, men jeg ved at hun bliver både sur og ked af det. Hvordan fortæller jeg det på en pæn måde? Jeg håber jo at vores børn kan få enormt meget glæde af hinanden, så de jo får ca. samme alder.
Sidder der mon en derude der har været i en lign. situation som kan fortælle lidt om det?
Synes som mange andre også at det er lidt hårdt af din søster at ønske sig at du aborterer...
Når det så er sagt kan jeg nok godt forstå hendes ønske om endelig at være den der 'shiner'. Jalousien og frustrationerne må have været uudholdelig når du bliver gravid 2 gange, mens hun har svært ved det.
At du så er blevet gravid igen for tredje Gang, kun 3 uger efter hendes første, ja den vil helt sikkert være hård for hende.