Prøver på at blive gravid! :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.387 visninger
19 svar
9 synes godt om
22. januar 2015

JaniceMonique

Hey med Jer skønne kommende eller allerede mødre 

Min kæreste og jeg er endelig gået i gang med projekt baby

Nu er mit spørgsmål bare, hvor tit har i sex med jeres kæreste/mand når i prøver at få en baby? Har i det både før, under og efter Ægløsning eller? 

Jeg havde min sidste mens første dag d. 29/12-14 og syntes ikke rigtig jeg kan finde ud af det der med cyklus (sorry to say it) 

Er der nogen som kan hjælpe mig? Vi håber lidt at vi kan nå at blive gravid så vi kan afsløre det på Mors dag i Maj 

Knus Janice

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2015

lillehåb

Onsdag og lørdag, og når i ellers har lyst. Vi blev anbefalet af en fertilitet læge at gøre det der for der er ofte mange gange folk stoler for meget på æl test og app på mobilen.

Og så vil jeg anbefale at få et tjek hos lægen så i ikke går i flere måneder, hvis ( 7-9-13) at en af jer skulle "fejle" noget.

Krydser fingre for at det lykkes for jer  

Anmeld

23. januar 2015

Karina1

Herhjemme gør vi det når lysten er der, vi har ikke tænkt på ægløsning osv. Men vi havde så også fået afvide at jeg havde pco og ikke ville kunne få børn på naturligvis. Men vi har en sund og rask dreng på 1,4år og venter en lille mere, til august der var bingo i første forsøg begge gange kan klart anbefale ikke at tænke for meget over gravidtet og starte på projekt baby, mens man stadig er først i 20'erne!

Anmeld

26. januar 2015

stinemavepine

Hver anden dag, så er der god sandsynlighed for at I hurtigt rammer plet, da hans svømmere også kan overleve inde i dig nogle dage 

Med hensyn til cyklus, så kommer din ægløsning ca 14 dage før din næste menstruation. Så alt efter hvor lang din cyklus er (fra første mens dag til første mens dag i næste cyklus), så er ægløsningen ikke nødvendigvis midt i mellem menstruationerne.

Så er der selvfølgelig en masse andet der spiller ind også, men det er selvfølgeligt sjovest og rarest, hvis I kan forøge jeres familie uden at skulle dyrke sex efter en tidsplan. Det er meget lidt ophidsende og kan være stressende for især manden.

Held og lykke 

Anmeld

27. januar 2015

JaniceMonique

stinemavepine skriver:

Hver anden dag, så er der god sandsynlighed for at I hurtigt rammer plet, da hans svømmere også kan overleve inde i dig nogle dage 

Med hensyn til cyklus, så kommer din ægløsning ca 14 dage før din næste menstruation. Så alt efter hvor lang din cyklus er (fra første mens dag til første mens dag i næste cyklus), så er ægløsningen ikke nødvendigvis midt i mellem menstruationerne.

Så er der selvfølgelig en masse andet der spiller ind også, men det er selvfølgeligt sjovest og rarest, hvis I kan forøge jeres familie uden at skulle dyrke sex efter en tidsplan. Det er meget lidt ophidsende og kan være stressende for især manden.

Held og lykke 

Tusind tak for dit svar! 

Vi planlægger dog hellere ikke hvornår vi skal have sex, men det sidste stykke tid har lysten fra begge vores sider været der meget, så det øger jo chancen. MEN det lykkedes detsværre ikke i denne omgang, så op på hesten igen - Vi har heldigvis hellere ikke så travelt 

Anmeld

27. januar 2015

lillelille

JaniceMonique skriver:

Hey med Jer skønne kommende eller allerede mødre 

Min kæreste og jeg er endelig gået i gang med projekt baby

Nu er mit spørgsmål bare, hvor tit har i sex med jeres kæreste/mand når i prøver at få en baby? Har i det både før, under og efter Ægløsning eller? 

Jeg havde min sidste mens første dag d. 29/12-14 og syntes ikke rigtig jeg kan finde ud af det der med cyklus (sorry to say it) 

Er der nogen som kan hjælpe mig? Vi håber lidt at vi kan nå at blive gravid så vi kan afsløre det på Mors dag i Maj 

Knus Janice

Vi er også i gang med projekt baby Det er vores første cyklus og vi er begge så spændt at vi har haft sex hver dag siden vi besluttede os.. men jeg har hørt og læst at sex hver anden dag, eller med 1,5 dag i mellem er det bedste..

Anmeld

27. januar 2015

JaniceMonique

lillelille skriver:

Vi er også i gang med projekt baby Det er vores første cyklus og vi er begge så spændt at vi har haft sex hver dag siden vi besluttede os.. men jeg har hørt og læst at sex hver anden dag, eller med 1,5 dag i mellem er det bedste..

Har hørt præcis det samme! 

Men det da også spændende at du/I også er i gang med det, det er et vildt spændende forløb 

Anmeld

27. januar 2015

lillelille

JaniceMonique skriver:

Har hørt præcis det samme! 

Men det da også spændende at du/I også er i gang med det, det er et vildt spændende forløb 

Ja! Vores første barn var en "uheld", så vi har ikke prøved det før at blive så spændt

Anmeld

27. januar 2015

JaniceMonique

lillelille skriver:

Ja! Vores første barn var en "uheld", så vi har ikke prøved det før at blive så spændt

Hvornår besluttede I jer for at prøve at få en baby? 

Nu bliver jeg kun 21 og min kæreste 25 her d. 21/3 - og jeg har længe ønsket mig at vi skulle udvide og få en bette baby. Og det gik han så med til fra midten Januar af, så jeg syntes det er spændende at få sat gang i det her..  Vores ønske var at vi forhåbentlig kan nå at få en lille spire i maven til Mor's dag, men det er ikke noget som haster 

Anmeld

27. januar 2015

lillelille

JaniceMonique skriver:

Hvornår besluttede I jer for at prøve at få en baby? 

Nu bliver jeg kun 21 og min kæreste 25 her d. 21/3 - og jeg har længe ønsket mig at vi skulle udvide og få en bette baby. Og det gik han så med til fra midten Januar af, så jeg syntes det er spændende at få sat gang i det her..  Vores ønske var at vi forhåbentlig kan nå at få en lille spire i maven til Mor's dag, men det er ikke noget som haster 

Vi er 28 år gammel (jeg bliver 29 i morgen).. vi var 25 når vores søn blev født. Nu er han 3,5 år gammel og vi synes det er tid til næste barn. Jeg er i gang med min speciale og bliver færdig i september, så vis det lykkes i denne cyklus vil barnet blive født i october.

Det var bare for 2 uge siden da vi besluttede at vi skulle begynde med projekt baby lige nu.. jeg er lidt utålmodig, så jeg håber SÅ meget at det lykkes med det samme, men selvfølgelige ved vi godt at det kan tage lægere tid..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.