Leonora skriver:
Mange relevante spørgsmål og jo du har nok ret.
Far er er meget væk i hverdagen / min 60 timer. Men i week og ferier er han her meget. Når jeg har week arb er han god til at lave ting med dem også hver for sig.
det er svært at håndtere fordi hun ofte kun give udtryk for når hun savner mig. Jeg arb 28 timer men både nat, aften og dag. Så der kan være dage hvor hun ikke ser mig så meget. Og så reagerer hun ofte voldsomt når vi så ses.
Men ja det er meget muligt at hun savner sin far og ikke kan give udtryk for det.
Det har aldrig været anderledes og hun kender ik til en hverdag hvor far henter og er med til at lave mad. Men måske hun er blevet så stor nu at hun tænker over det.
Jeg har som sagt haft en go snak med hende i dag. Og har gjort meget ud af at rose hende for hendes måde at være på hele eftermiddagen og aftenen idag.
Jeg håber også det kan hjælpe det lidt på vej.
Pyha synes nogle gange det er hårdere at have en 6 årrig end at være mor til de små. Det giver så mange tanker om ens egen håndtering. Der er intet der er rutine når de bliver så store og det stiller nogle gevalge krav til ens forældre rolle.
Tak for dine tanker / jeg vil klart tænke noget mere over det 
Selv tak.
Ja, en 6årig tænker helt sikkert mere over tingene. Hun kender mere til tid, at folk er væk i længere tid. Kommer sent hjem.. end en 3årig gør.
Savnet for forældre bliver større jo ældre de bliver, hvilket jo er meget normalt.
Men fortælle hende at det er ok at sige hvis hun savner sin far, for 60timer jo meget på en uge. At det er ok at være ked af det. Ligesom at det er ok at hun savner dig, forstår godt hun reagere hvis du lige pludselig er væk i længere tid, fordi hun er vant til at du er der mere.
Men altid hjælp hende med at sætte ord på hendes følelser. Men hvis hun ikke vil snakke, så lad hende tegne en tegning om hvordan hun har det. om hun er glad, vred eller ked af det.
Her er knægten 2år og han reagere heller ikke selvom at hans mor er væk langtid(eller far for den sags skyld) for han ved ikke hvor længe der er gået, så han ved ikke at de har været væk længe. Han kender ikke til nat og dag, kun at han går i seng og sover noget tid, og så er folk tilbage.
Håber du får din dejlige glade pige tilbage.