Har brug for lidt råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2015

Leonora

trunte89 skriver:

Vil bare sige, du er ikke alene! 

Min pige er lige blevet 7 år for et par dage siden, og vi tager virkelig også nogle ture i øjeblikket. Hun er strid, taler grimt og reagere voldsomt. Selv de mindste ting kan der komme konflikter ud af. Har aldrig haft problemer med trodsalder, men det har vi godt nok nu. Jeg tænker ( håber ) at det er noget med alderen. Der er skolestart, alt er nyt, der bliver pludselig stillet flere og større 'krav' til dem. 

Dejligt at høre at det ikke kun er mig der har de oplevelser. Jeg synes heller ikke jeg før har oplevet de store problemer med hende. Hendes søster er 3 år og giver mig endnu mere kamp til stregen end Jeg har oplevet med den store.

det skal måske også lige nævnes at vi venter nr 3 tik sommer.

har også tænkt at hendes reaktioner og raserianfald kan have noget med det at gøre. Ved det ik.

men puha man bruger så meget krudt på det når det står på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2015

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Leonora skriver:

Jo det giver meget mening. Og jeg ved også at de som andre beskriver er i en stor udvikling når de begynder i skole. 

Jeg bliver bare så skuffet når jeg tror jeg har en stort fornuftig pige og hun så gakker helt ud over småting som fx at lillesøster får en gave til tandlægen .

jeg må prøve at acceptere at hun indimellem har nogle indebrændtes frustrationer der kommer til udtryk når vi alle er samlet og det hele er trygt.

tak fordi du gav dig tid til at svare

Ja det er smadder hårdt. Kan godt huske det. Og man bliver også så overrasket fordi man ikke havde regnet med eller set det komme. Jeg havde ingen anelse om et disideret udvikling spring i den alder, troede ligesom det hørte til baby og småbørnsstadiet. 

Men som med så meget andet med børn er det jo heldigvis bare en periode.

Anmeld

22. januar 2015

TNBC

Leonora skriver:

Ja jeg er enig og har også den holdning at hun bestemt ikke skal have lov til at styre det hele. Det er bare svært når far som ikke så ofte er en del af rutinerne synes hun skal håndteres mere forsigtigt.

jeg har haft en go snak med hende til eftermiddag. Jeg fortalte at jeg bliver ked af det og frustreret når hun ændrer adfærd og opfører sig som hun fx gjorde igår.

hun virker til at forstå det og vi har haft en rigtig go aften i dag. Har også rost hende meget for at være dygtig og frem for alt ikke opfarende og grædende. Men igen har vi jo også været alene og det betyder en del for rutinen  

tak for dit svar

Det er godt at du har snakket med hende, for det er vigtigt at hun lære at sætte ord på sine følelser, og få at vide at det er ok at være ked af det/vred, og at hun kan snakke med dig om det, hvis der er noget.

Kan det også have noget at gøre med savn til far? Han kommer sent hjem. Hvad med weekender? Ferier? Hvor meget tid bruger han sammen med hende? Bare de to.. Jo større børn er, jo mere lægger de jo mærke til. Hun ved nok mere end søster at far er meget væk, og det kan gøre noget ved hende, et stort savn.

Synes at når hun får de anfald, så lad hende køle ned og så snak med hende bagefter, og en gang i mellem måske lad far snakke med hende, måske har hun brug for at snakke med ham. Bare lave noget med ham en halv times tid hver aften.

Anmeld

22. januar 2015

Leonora

Yurie skriver:

Det er godt at du har snakket med hende, for det er vigtigt at hun lære at sætte ord på sine følelser, og få at vide at det er ok at være ked af det/vred, og at hun kan snakke med dig om det, hvis der er noget.

Kan det også have noget at gøre med savn til far? Han kommer sent hjem. Hvad med weekender? Ferier? Hvor meget tid bruger han sammen med hende? Bare de to.. Jo større børn er, jo mere lægger de jo mærke til. Hun ved nok mere end søster at far er meget væk, og det kan gøre noget ved hende, et stort savn.

Synes at når hun får de anfald, så lad hende køle ned og så snak med hende bagefter, og en gang i mellem måske lad far snakke med hende, måske har hun brug for at snakke med ham. Bare lave noget med ham en halv times tid hver aften.

Mange relevante spørgsmål og jo du har nok ret. 

Far er er meget væk i hverdagen / min 60 timer. Men i week og ferier er han her meget. Når jeg har week arb er han god til at lave ting med dem også hver for sig.

det er svært at håndtere fordi hun ofte kun give udtryk for når hun savner mig. Jeg arb 28 timer men både nat, aften og dag. Så der kan være dage hvor hun ikke ser mig så meget. Og så reagerer hun ofte voldsomt når vi så ses. 

Men ja det er meget muligt at hun savner sin far og ikke kan give udtryk for det. 

Det har aldrig været anderledes og hun kender ik til en hverdag hvor far henter og er med til at lave mad. Men måske hun er blevet så stor nu at hun tænker over det. 

Jeg har som sagt haft en go snak med hende i dag. Og har gjort meget ud af at rose hende for hendes måde at være på hele eftermiddagen og aftenen idag. 

Jeg håber også det kan hjælpe det lidt på vej. 

Pyha synes nogle gange det er hårdere at have en 6 årrig end at være mor til de små. Det giver så mange tanker om ens egen håndtering. Der er intet der er rutine når de bliver så store og det stiller nogle gevalge krav til ens forældre rolle. 

Tak for dine tanker / jeg vil klart tænke noget mere over det

Anmeld

22. januar 2015

TNBC

Leonora skriver:

Mange relevante spørgsmål og jo du har nok ret. 

Far er er meget væk i hverdagen / min 60 timer. Men i week og ferier er han her meget. Når jeg har week arb er han god til at lave ting med dem også hver for sig.

det er svært at håndtere fordi hun ofte kun give udtryk for når hun savner mig. Jeg arb 28 timer men både nat, aften og dag. Så der kan være dage hvor hun ikke ser mig så meget. Og så reagerer hun ofte voldsomt når vi så ses. 

Men ja det er meget muligt at hun savner sin far og ikke kan give udtryk for det. 

Det har aldrig været anderledes og hun kender ik til en hverdag hvor far henter og er med til at lave mad. Men måske hun er blevet så stor nu at hun tænker over det. 

Jeg har som sagt haft en go snak med hende i dag. Og har gjort meget ud af at rose hende for hendes måde at være på hele eftermiddagen og aftenen idag. 

Jeg håber også det kan hjælpe det lidt på vej. 

Pyha synes nogle gange det er hårdere at have en 6 årrig end at være mor til de små. Det giver så mange tanker om ens egen håndtering. Der er intet der er rutine når de bliver så store og det stiller nogle gevalge krav til ens forældre rolle. 

Tak for dine tanker / jeg vil klart tænke noget mere over det

Selv tak.

Ja, en 6årig tænker helt sikkert mere over tingene. Hun kender mere til tid, at folk er væk i længere tid. Kommer sent hjem.. end en 3årig gør.

Savnet for forældre bliver større jo ældre de bliver, hvilket jo er meget normalt.

Men fortælle hende at det er ok at sige hvis hun savner sin far, for 60timer jo meget på en uge. At det er ok at være ked af det. Ligesom at det er ok at hun savner dig, forstår godt hun reagere hvis du lige pludselig er væk i længere tid, fordi hun er vant til at du er der mere.

Men altid hjælp hende med at sætte ord på hendes følelser. Men hvis hun ikke vil snakke, så lad hende tegne en tegning om hvordan hun har det. om hun er glad, vred eller ked af det.

Her er knægten 2år og han reagere heller ikke selvom at hans mor er væk langtid(eller far for den sags skyld) for han ved ikke hvor længe der er gået, så han ved ikke at de har været væk længe. Han kender ikke til nat og dag, kun at han går i seng og sover noget tid, og så er folk tilbage.

Håber du får din dejlige glade pige tilbage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.