Jeg og børnene orkede ikke legeaftaler imens de var børnehavebørn. Det har ændret sig lidt efter de er kommet i skole, men generelt synes at forældre forlanger alt for meget af deres børn sociale aktivivtet. Fra 0.klasse har det være det 'normale' at når man har en legeaftale, så er det med spisning og forældrene foreslår selv at komme kl 19 og hente. Det synes jeg er ALT for længe. Jeg henter dem kl 14 i skolen, og så skal de være her i 5 (FEM) timer. Jeg prøver på en pæn måde at spørge om hvad tid de plejer at hente i skolen og de fleste henter jo omkring kl 17 og så spørger jeg om de ikke kan hente deres barn der? Så har børnene alligevel leget i 3 timer sammen, men de fleste synes det er meget nemmere at hente efter aftensmad, -og så må jeg ærligt indrømme at lysten til legeaftaler daler lidt. Vi har tre børn, så der er ofte flere legekammerater hjemme, det vil sige det bliver nemt til 5 eller 6 børn der er her, med de konflikter der kan opstå af det. Det betyder også at jeg så skal lave mad til 7 eller 8 mennesker til aftensmad, og helt ærligt, det gider jeg altså ikke et par gange om ugen. Jeg synes også det er rart bare at få lov til at være sammen med mine egne børn, alene.
Selvfølgelig sker det også at mine børn er ude og spise hos andre, men det bryder jeg mig heller ikke om. Så skal børnene jo på hovedet i seng, når de kommer hjem. Hvis jeg henter kl 19, så er vi hjemme ca. 19.15 og så er det altså sengetid for et barn på 6 år, som skal i skole dagen efter.
Anmeld