Til jer som ikke spiser gris ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.193 visninger
23 svar
18 synes godt om
20. januar 2015

Kløver

Hej til jer godtfolk 

har venner som ikke spiser gris af religiøse årsager som jeg selvfølgelig vil respektere 

har prøvet meget forskelligt men vil høre om nogle af jer. Ligger inde med en rigtig god og lækker på skrift på en form for frikadeller/kødboller lavet af kalvefars  

del endelig og på forhånd tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2015

MorTil4<3

Hej til jer godtfolk 

har venner som ikke spiser gris af religiøse årsager som jeg selvfølgelig vil respektere 

har prøvet meget forskelligt men vil høre om nogle af jer. Ligger inde med en rigtig god og lækker på skrift på en form for frikadeller/kødboller lavet af kalvefars  

Nu ELSKER jeg en god dansk gris! hihi 

MEN derfor kan man stadig kende til en god gang okseboller hihi 

jeg ved ikke hvordan du laver frikadelle fars men faktisk samme princip  

500 g oksefars

1 porre

et æg

salt

peber

mælk

porren hakker du meget meget fint 

og så smækker du det hele sammen som en frikadellefars faktisk.

så tager du en spiseske og former dem til gode halvstore boller, på panden med fuldt blus på og lige bruner dem, ikke gemmestege, bare brun  

så lægger du dem i en gryde, dækker det med vand, tilsætter kryderier som: allround, bbq, grillkryderi en smule karry.

1 okseboullion

1 grønsagsbouillion

smider et hakket løg i med et fed hvidløg

låg over og lad det koge/simre en times tid  

så op med bollerne, sigte væden, og lav en vidunderlig sovs til fra væden bollerne i igen bagefter

serveres med kartoffelmos 

det er et hit herhjemme for alle . . 

Anmeld

20. januar 2015

modesty

Årgangs Mor skriver:

Hej til jer godtfolk 

Jeg vil anbefale lammefrikadeller i stedet, det synes jeg er lækrere. 

Anmeld

20. januar 2015

Kløver

modesty skriver:

Jeg vil anbefale lammefrikadeller i stedet, det synes jeg er lækrere. 

Hvordan gør man det er det bare med lammefars og hvor kan man få lammefars henne  

Anmeld

20. januar 2015

Kløver

SnartMorTil>3 skriver:

Nu ELSKER jeg en god dansk gris! hihi 

MEN derfor kan man stadig kende til en god gang okseboller hihi 

jeg ved ikke hvordan du laver frikadelle fars men faktisk samme princip  

500 g oksefars

1 porre

et æg

salt

peber

mælk

porren hakker du meget meget fint 

og så smækker du det hele sammen som en frikadellefars faktisk.

så tager du en spiseske og former dem til gode halvstore boller, på panden med fuldt blus på og lige bruner dem, ikke gemmestege, bare brun  

så lægger du dem i en gryde, dækker det med vand, tilsætter kryderier som: allround, bbq, grillkryderi en smule karry.

1 okseboullion

1 grønsagsbouillion

smider et hakket løg i med et fed hvidløg

låg over og lad det koge/simre en times tid  

så op med bollerne, sigte væden, og lav en vidunderlig sovs til fra væden bollerne i igen bagefter

serveres med kartoffelmos 

det er et hit herhjemme for alle . . 

Tak lyder lækkert må laves en dag de kommer. Det jeg søger skal dog bruges som frikadelle erstatning så at sige til kartoffelsalat  

Anmeld

20. januar 2015

aarhusmor

Jeg spiser ikke gris, men når jeg laver med andre typer kød, så bruger jeg ikke opskrift.

Jeg foretrækker okse eller lammekød.

Jeg kommer alle typer friske krydderurter i lammekødet, rører op med et æg og hvedeklid, salt og peber. Jeg kommer også nogengange hvidløg i.
Jeg laver kugler og steger dem i en stor gryde (Af flere gange)
Jeg fjerner kuglerne og hælder flåede tomater i og igen en dusk af krydderurter. (Persille, timian, basilikum, rosmarin)
Koger det op, kommer kuglerne i og varmer det op.

Jeg serverer det bare på den måde

Anmeld

20. januar 2015

Kløver

aarhusmor skriver:

Jeg spiser ikke gris, men når jeg laver med andre typer kød, så bruger jeg ikke opskrift.

Jeg foretrækker okse eller lammekød.

Jeg kommer alle typer friske krydderurter i lammekødet, rører op med et æg og hvedeklid, salt og peber. Jeg kommer også nogengange hvidløg i.
Jeg laver kugler og steger dem i en stor gryde (Af flere gange)
Jeg fjerner kuglerne og hælder flåede tomater i og igen en dusk af krydderurter. (Persille, timian, basilikum, rosmarin)
Koger det op, kommer kuglerne i og varmer det op.

Jeg serverer det bare på den måde

Lyder lækkert. Lam er det hakket og hvor køber man det henne  

Anmeld

20. januar 2015

lillespir26

Skift svinekød ud med kylling 

Anmeld

20. januar 2015

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

'Jeg plejer at bruge kyllingefars, når jeg laver fars (med undtagelse af kødsovs, hvor jeg bruger oksekød) 

Derudover vil jeg også lige indskyde, at hvis de ikke spiser gris af religiøse grunde (islam), spiser de nok også kun halal kød, og al kylling og fjerkræ i Dk er halalslagtet, så med det går du ikke galt i byen

Anmeld

20. januar 2015

Kløver

PT skriver:

'Jeg plejer at bruge kyllingefars, når jeg laver fars (med undtagelse af kødsovs, hvor jeg bruger oksekød) 

Derudover vil jeg også lige indskyde, at hvis de ikke spiser gris af religiøse grunde (islam), spiser de nok også kun halal kød, og al kylling og fjerkræ i Dk er halalslagtet, så med det går du ikke galt i byen

Vires gæst er jøde så han spiser kosher, i begrænset omfang, så ved ikke om de spiser halal ? (Undskyld min uvidenhed) de har ikke nævnt det  ihvertfald og han plejer at spise med og også blande madvarer, han undgår bare at spise gris og nogle andre bestemte fødevarer, noget er dog pga allergi er mange ting og vil jo gerne vise respekt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.