Min baby har Rhesus D Positiv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2015

Ciss

Både jeg og min ene søster er negative. To af hendes tre børn er positive, og begge mine er det også.

Ingen af os har oplevet bivirkninger og alle børnene er helt, som de skal være.

I dag er dette ikke en stor sag. Det var det før, da det i praksis betød at mange oplevede den ene spontanabort efter den anden, fordi kroppen havde dannet antistoffer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2015

minførste

Jeg er O negativ, så jeg er spændt på om jeg også skal have en sprøjte på torsdag hos min jordemoder eller om blodprøven fra uge 25 har vist at Baby også er negativ. 

Anmeld

20. januar 2015

Røverdatter

Tazling skriver:

Fik et brev på e boks idag, da jeg har Rhesus D Negativ. Jeg fik svar på hvilken blodtype min kommende baby har og han er desværre Rhesus  D Positiv. 

Jeg skal derfor på sygehuset og have Anti D immunglobulin sprøjte.
Jeg er så bange hvor hvad der sker med bivirkninger når jeg får den.
Hvorfor skal det ske for os! Der er kun 1% for at han kunne få den når jeg og min kærestes  er negativ  

Nogen herinde der har været det samme igennem? 
Og hvad var jeres bivirkninger ?

Det samme skete her. Jeg er rhesus negativ og min søn er rhesus positiv. Der ligger ikke andet i det end at du skal have sprøjte med anti-D før og efter fødsel. (Nogle får kun efter, men jeg fik både før og efter) hvis ikke du får denne anti-D vil du skubbe fremtidige fostre ud af dit system fordi du vil danne antistoffer mod det. Dette gør at du abortere. Så det er altså en nødvendighed at du får anti-D  såfremt i vil have flere børn selvfølgelig. 

Anmeld

20. januar 2015

MT86

Jeg er rhesus negativ og begge mine børn er positive, min datter er endda ab-rhesus positiv ( spørg mig ikke ang ab) men jeg har fået anti-d efter begge fødsler og har ingen bivirkninger haft! Er idag gravid med nr 3. Og ved jeg skal ha sprøjten anti-d igen på et tidspunkt!

Anmeld

21. januar 2015

Tazling

Røverdatter skriver:

Det samme skete her. Jeg er rhesus negativ og min søn er rhesus positiv. Der ligger ikke andet i det end at du skal have sprøjte med anti-D før og efter fødsel. (Nogle får kun efter, men jeg fik både før og efter) hvis ikke du får denne anti-D vil du skubbe fremtidige fostre ud af dit system fordi du vil danne antistoffer mod det. Dette gør at du abortere. Så det er altså en nødvendighed at du får anti-D  såfremt i vil have flere børn selvfølgelig. 

Jeg har fået en tid til at få den, her den 27/1 kl. 14:-D 

Anmeld

21. januar 2015

EnGodMor

Der kan opstå bivirkninger ved alt, men det er i meget sjældne tilfælde man mærker noget. 

Det er ligesom hvis du tager panodil, hostesaft eller andet håndkøbs medicin eller receptmedicin, så står der os at der kan opstå nogle bivirkninger ved disse ting. 

Men i sjældne tilfælde sker der noget. 

Så helt ro på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.