Min baby har Rhesus D Positiv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.809 visninger
25 svar
13 synes godt om
19. januar 2015

Tazling

Fik et brev på e boks idag, da jeg har Rhesus D Negativ. Jeg fik svar på hvilken blodtype min kommende baby har og han er desværre Rhesus  D Positiv. 

Jeg skal derfor på sygehuset og have Anti D immunglobulin sprøjte.
Jeg er så bange hvor hvad der sker med bivirkninger når jeg får den.
Hvorfor skal det ske for os! Der er kun 1% for at han kunne få den når jeg og min kærestes  er negativ  

Nogen herinde der har været det samme igennem? 
Og hvad var jeres bivirkninger ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Ro på - du får det til at lyde som jordens undergang!

så vidt jeg ved, er der ingen alvorlige bivirkninger. Jeg oplevede i hvert fald absolut ingen og blev heller ikke informeret om nogen.

Anmeld

19. januar 2015

Tazling

PUHK skriver:

Ro på - du får det til at lyde som jordens undergang!

så vidt jeg ved, er der ingen alvorlige bivirkninger. Jeg oplevede i hvert fald absolut ingen og blev heller ikke informeret om nogen.

Årh godt :-)
Tak for svaret har din baby det så godt idag 

Anmeld

19. januar 2015

Hike

Tazling skriver:

Fik et brev på e boks idag, da jeg har Rhesus D Negativ. Jeg fik svar på hvilken blodtype min kommende baby har og han er desværre Rhesus  D Positiv. 

Hvorfor skal det ske for os! Der er kun 1% for at han kunne få den når jeg og min kærestes  er negativ  

Jeg er O negativ og begge mine piger er O positiv. Jeg har fået sprøjten begge gange, den første gang var det dog efter fødslen. Men jeg har ikke mærket noget til det overhovedet!  Var faktisk slet ikke klar over der kunne være bivirkninger ved det

Anmeld

19. januar 2015

Panther

Tazling skriver:

Årh godt :-)
Tak for svaret har din baby det så godt idag 

Ja, mit barn er helt normalt. Du får Anti d-indsprøjtning, så du ikke danner antistoffer mod rhesus positiv. Selv hvis du ikke fik sprøjten, ville det ikke have betydning for det nuværende foster/barn. Problemet ville først opstå i den næste graviditet i så fald det foster/barn også er rhesus positivt

Anmeld

19. januar 2015

Tazling

PUHK skriver:

Ja, mit barn er helt normalt. Du får Anti d-indsprøjtning, så du ikke danner antistoffer mod rhesus positiv. Selv hvis du ikke fik sprøjten, ville det ikke have betydning for det nuværende foster/barn. Problemet ville først opstå i den næste graviditet i så fald det foster/barn også er rhesus positivt

Godt og tak for svaret 

Anmeld

19. januar 2015

Tazling

Hike skriver:

Jeg er O negativ og begge mine piger er O positiv. Jeg har fået sprøjten begge gange, den første gang var det dog efter fødslen. Men jeg har ikke mærket noget til det overhovedet!  Var faktisk slet ikke klar over der kunne være bivirkninger ved det

Havde bare fået af vide at man kam få kløen eller problemer med vejrtrækningen  

Anmeld

19. januar 2015

Panther

PUHK skriver:

I øvrigt får du et lille kort, hvor der står, at du har fået Anti d.. Det skal du holde på dig i et år efter barnets fødsel, og informere om ved eventuelle indlæggelser på hospitalet el.l., men det er jeg sikker på, de vil informere dig om, når du får sprøjten.

Anmeld

19. januar 2015

LouiseEm

Tazling skriver:

Har været igennem det 2 gange med begge mine drenge. Det er intet at flippe ud over ;-) Det er jo netop noget de gør for at passe på dig og din baby. 

Jeg fik ingen bivirkninger, hverken 1. eller anden gang. Så ro på 

Anmeld

19. januar 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Ingen grund til panik! Min datter var positiv mens jeg var negativ. Fik sprøjten og fik ingen bivirkninger overhovedet. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.