vægttab

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2015

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

hej 

vi spiser meget kyllingbryst der er stegt uden fedtstof osv..

og altid fuldkornspasta.. dog kan jeg overhoved ikke få grov ris ned trods vi ofte har prøvet det bid der er i giver mig straks brækfornemelse.. 

jeg kan og må ikke gå ture.

jeg er dog begyndt at bruge en hulahopring i 5 min men giver jo ikke så meget.. men mine knæ skal havde ro har fået strenge ordre på ikke at gå mere ind nødvendigt da mine knogler smuldre .. 

jeg ønsker alså at spise grønt og bruger det aldeles ikke som undskyldning for er rigtig ked og flov over at jeg ikke kan.. hvordan tror du det er når man skal ud til fremmed at spise?? tjaa ofte har jeg lyst til at aflyse fordi man frygter hvad vi skal havde...

og vi vejer altid pasta af inden vi koger det og tilbereder kun en vis mængde netop for vi ikke skal overspise det har vi faktisk gjord i 5 år  

Disse ting fremgik jo ikke af startsindlægget
Så ved du jo godt hvad du skal gøre. Jeg vil dog stadig mene at i skal forsøge helt at skære pomfritter og så videre ud. Der er utrolig mange kalorier i det. I kommer hurtigt til at spise for meget (selv hvis i vejer af). Fint at i vejer pastaen allerede, måske kan i indfører det også ved andre madvarer? Har i prøvet at tælle kalorier? Måske kunne det hjælpe til at se hvor meget man egentlig må spise - og hvilke madvarer bare ikke kan betale sig at spise. Der findes vist gratisprogrammer, men ellers kan madlog anbefales. 

Jeg kan godt forstå du føler jeg hakkede lidt på dig, men som jeg skrev tidligere, så bliver du nødt til at tage ansvaret for det. Jeg underkender ikke at det må være forfærdeligt at have det sådan. Slet ikke. Men nogle af de madvarer som fremgår af dit startindlæg er unødigt usunde. Du ved allerede hvad de sundere alternativer er til dem. Uanset hvilke udfordringer man har så er det super hårdt at ændre sine kostvaner, men det er kun dig (og din kæreste) som kan ændre dem. Du bliver nødt til hverdag at tage ansvar for at spise sundere. 

Uh, ja, du skal selvfølgelig lytte til din læge. Jeg synes det er fedt du bruger hulahopring! Selv små doser kan være gavnlige. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2015

lineog4

Hvis du kan spise overkogte kartofler, kan du så også spise dem når de er som mos? For hvis du kan det, så kan du mose en masse grøntsager i.

Jeg har jeg har lidt svært ved at forstå det med konsistensen, for nuggets fx har da også en konsistens hvor man skal tygge en del. 

Jeg har selv jeg ikke kan klare klumper i youghurt, så kan sagtens følge det med at kaste op. Men tænker grøntsager har jo utrolig mange forskellige konsistenser fra hårde gulerødder til bløde tomater. Og kogte grøntsager igen helt anderledes end rå.

Nu synes jeg ikke du virker meget overvægtig, eller du skal tabe dig særlig meget. Derimod taler du om det sætter sig et sted nemlig som deller på maven - man kan jo ikke punkt tabe sig ved kost, men alligevel vil jeg sige når jeg spiser fedt på nugget, pomfrittter måden, meget hvidt med hvidt brød, pasta osv og en del sukker så buler min mave ud, mens når jeg spiser mere protein, minus tilsat sukker og groft og grønt så er den mindre også selvom jeg vejer det samme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.