vægttab

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

922 visninger
11 svar
1 synes godt om
18. januar 2015

Anonym trådstarter

Hej 

jeg bliver sikkert banket i hoved nu

men jeg har brug for jeres hjælp

jeg er en kvinde på 22 år som virkelig har et rigtig træls forhold til mad. 

jeg har ikke siden jeg var 1.5 år kunne lide grøntsager frugt.. salat... 

jeg lever rigtig usundt og  har flere gange snakket med lægen fordi jeg har et stort problem med ikke at kunne få alt det sunde ned... jeg kaster simpelhen op.. min læge mener det skyldes jeg er født 11 uger for tidlig og derfor ikke kan klare den slags konsistens.. jeg får nemlgi brækfornemelse så snart jeg sætter tænderne i har prøvet rigtig mange ting igennem årene men det eneste jeg kan spise er banan når de er rigtig modne og kartofler vis de er næsten udkogt..

jeg elsker alt kød

ris (vis der ikke er bid i gerne udkogte så de klister )

pasta skal også være total uden bid..

jeg lever stortset af pasta med kød..

pommefritter og nuggets

pommefritter og fiskefilet

kartofelmos kød

ris med kød  osv tror i har forstået hvordan tingene hinger sammen.. jeg er så begyndt at blænde grøntsager i kødsovsen men hverken manden eller jeg synes det bliver godt.. trods han elsker salat grøntsager frugt... 

jeg er kommet ind i en dårlig vane med is chips kage osv.. og trods jeg kun er 150 høj og vejer 47-48 kg så har jeg fået deller !!! jeg er så ked af min krop og ville ønske jeg kunne fjerne de deller.. så har brug for at høre jer hvor mange kcal må jeg indtage vis jeg skal smide dellerne    jeg er virkelig træt af salat osv er udelukket for så vidt jeg selv kan se må jeg kun få 1158 kcal  da jeg er stille siddene pga 2 smadret knæ og ankel..  er der en der ved hvor meget jeg må indtage så jeg ikke får mere fedt på kroppen men heller ikke taber mig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2015

Anonym trådstarter

ingen 

Anmeld

18. januar 2015

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3

Min svigerinde er kostvejleder! Og du må aldrig indtage under 1200 kacl .. Det ikk sundt for din krop prøv revet rå rødbede. Det smager sødt  

Anmeld

18. januar 2015

lillespir26

Kvinder Basis kalc for at holde forbrænding igang 

18-30 år 0,0615x vægt + 2,08x239
31-60 år 0,0364x vægt +3,47x239
60+ år 0,0439xvægt+ 2,49x239

Mænd
18-30 år 0,0640 x vægt+2,84x239
31-60 år 0,0485xvægt+3,67x239
60+ år 0,0565xvægt+2,04x239

ved motion tager du antal basal kcal og x med 1,3= ved lav aktivitet
X med 1,4 for moderat aktivitet Og høj aktiv 1,5 Hvis man vil tabe sig 0,5 kg pr uge tager du kcal efter motion er udregnet og minusser med 500 ved 1 kg ønsket pr uge minusser du med 1000 kcal efter motion udregning

Anmeld

18. januar 2015

lillespir26

Men uanset hvad du regner dig frem til ikke under 1200 

Anmeld

18. januar 2015

lillespir26

Kan se formlen ikke du i dit tilfælde 

Anmeld

18. januar 2015

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Hej 

jeg bliver sikkert banket i hoved nu

men jeg har brug for jeres hjælp

jeg er en kvinde på 22 år som virkelig har et rigtig træls forhold til mad. 

jeg har ikke siden jeg var 1.5 år kunne lide grøntsager frugt.. salat... 

jeg lever rigtig usundt og  har flere gange snakket med lægen fordi jeg har et stort problem med ikke at kunne få alt det sunde ned... jeg kaster simpelhen op.. min læge mener det skyldes jeg er født 11 uger for tidlig og derfor ikke kan klare den slags konsistens.. jeg får nemlgi brækfornemelse så snart jeg sætter tænderne i har prøvet rigtig mange ting igennem årene men det eneste jeg kan spise er banan når de er rigtig modne og kartofler vis de er næsten udkogt..

jeg elsker alt kød

ris (vis der ikke er bid i gerne udkogte så de klister )

pasta skal også være total uden bid..

jeg lever stortset af pasta med kød..

pommefritter og nuggets

pommefritter og fiskefilet

kartofelmos kød

ris med kød  osv tror i har forstået hvordan tingene hinger sammen.. jeg er så begyndt at blænde grøntsager i kødsovsen men hverken manden eller jeg synes det bliver godt.. trods han elsker salat grøntsager frugt... 

jeg er kommet ind i en dårlig vane med is chips kage osv.. og trods jeg kun er 150 høj og vejer 47-48 kg så har jeg fået deller !!! jeg er så ked af min krop og ville ønske jeg kunne fjerne de deller.. så har brug for at høre jer hvor mange kcal må jeg indtage vis jeg skal smide dellerne    jeg er virkelig træt af salat osv er udelukket for så vidt jeg selv kan se må jeg kun få 1158 kcal  da jeg er stille siddene pga 2 smadret knæ og ankel..  er der en der ved hvor meget jeg må indtage så jeg ikke får mere fedt på kroppen men heller ikke taber mig 

Jeg tror du måske er kommet i en situation hvor du bruger dit problem med konsistens lidt som en undskyldning. Jeg er slet ikke i tvivl om at du har en problem med forskellige typer af madvarer, men du bliver også nødt til at se realistisk på dine madvaner. Der er langt sundere alternativer til pomfritter, ja bare kogte kartofler. Der er også langt sundere alternativer til nuggets, såsom kogt eller ovnstegt kylling. De sundere alternativer giver dig jo i disse tilfælde ikke problemer. Forstå du hvad jeg mener? Konsistens problemet burde heller ikke tvinge dig til at spise is og kage. Grunden til jeg nævner dette er fordi du blev nødt til selv at tage ansvar. Der findes masser af muligheder for dig, jo vist du skal måske prøve dig lidt mere frem, men det er helt klart muligt. 

Jeg tvivler på du kun skal have 1159 kalorier om dagen. Det lyder som alt for lidt. Jeg tror det er mere realistisk med omkring de 1500 kalorier hvis du ikke ønsker at tabe dig. Du kan jo prøve dig frem. 

Jeg kommer lige med et par råd til hvordan i kan leve sundere. 
Det er jo helt okay at spise mange af de retter som du egentlig spiser. Du skal bare være opmærksom på portionstørrelsen. Forsøg at anrette maden i portioner før i går til bords således at i ikke har mulighed for at tage to gange. Erstat pasta med fuldkorn, det samme med ris, undlad at købe de hvide ris men gå efter de brune. Prøv at spis andet end kødsovs til pastaen, måske tomatsovs, svampesovs, pesto eller andet. Jeg synes det er en god ide med at blende grøntsager i kødsovsen. Måske er smagen ikke helt den samme, men jeg er sikker på smagen kan forbedres med lidt øvelse. Som jeg nævnte tidligere, undgå nuggets, pomfritter m.m., i kan sagtens finde alternativer som er langt sundere og har færre kalorier. 

Dernæst så findes der jo en masse retter og madvarer som har en konsistens, som jeg tænker du godt kan få ned. Såsom supper, grød, grøntsags- og frugtmos, grøntsagslasagne, forskellige former for tærter, omelet, fisk (erstattes med kødet) og kogte grøntsager (såsom gulerrøder og brocoli). I kunne også erstatte et af mellemmåltiderne med en hjemmelavet grøntsags- og frugtjuice. På den måde får du 'overstået' dit daglige grøntsags- og frugt indtag på en relativ smertefri måde.  

Jeg vil også anbefale at du måske får lidt let motion. Du skriver godt nok du har dårlige knæ og ankel, men måske kan du godt holde til en lille daglig gåtur eller måske svømning?

Held og lykke med det hele! 

Anmeld

19. januar 2015

Anonym trådstarter

Demosan skriver:

Jeg tror du måske er kommet i en situation hvor du bruger dit problem med konsistens lidt som en undskyldning. Jeg er slet ikke i tvivl om at du har en problem med forskellige typer af madvarer, men du bliver også nødt til at se realistisk på dine madvaner. Der er langt sundere alternativer til pomfritter, ja bare kogte kartofler. Der er også langt sundere alternativer til nuggets, såsom kogt eller ovnstegt kylling. De sundere alternativer giver dig jo i disse tilfælde ikke problemer. Forstå du hvad jeg mener? Konsistens problemet burde heller ikke tvinge dig til at spise is og kage. Grunden til jeg nævner dette er fordi du blev nødt til selv at tage ansvar. Der findes masser af muligheder for dig, jo vist du skal måske prøve dig lidt mere frem, men det er helt klart muligt. 

Jeg tvivler på du kun skal have 1159 kalorier om dagen. Det lyder som alt for lidt. Jeg tror det er mere realistisk med omkring de 1500 kalorier hvis du ikke ønsker at tabe dig. Du kan jo prøve dig frem. 

Jeg kommer lige med et par råd til hvordan i kan leve sundere. 
Det er jo helt okay at spise mange af de retter som du egentlig spiser. Du skal bare være opmærksom på portionstørrelsen. Forsøg at anrette maden i portioner før i går til bords således at i ikke har mulighed for at tage to gange. Erstat pasta med fuldkorn, det samme med ris, undlad at købe de hvide ris men gå efter de brune. Prøv at spis andet end kødsovs til pastaen, måske tomatsovs, svampesovs, pesto eller andet. Jeg synes det er en god ide med at blende grøntsager i kødsovsen. Måske er smagen ikke helt den samme, men jeg er sikker på smagen kan forbedres med lidt øvelse. Som jeg nævnte tidligere, undgå nuggets, pomfritter m.m., i kan sagtens finde alternativer som er langt sundere og har færre kalorier. 

Dernæst så findes der jo en masse retter og madvarer som har en konsistens, som jeg tænker du godt kan få ned. Såsom supper, grød, grøntsags- og frugtmos, grøntsagslasagne, forskellige former for tærter, omelet, fisk (erstattes med kødet) og kogte grøntsager (såsom gulerrøder og brocoli). I kunne også erstatte et af mellemmåltiderne med en hjemmelavet grøntsags- og frugtjuice. På den måde får du 'overstået' dit daglige grøntsags- og frugt indtag på en relativ smertefri måde.  

Jeg vil også anbefale at du måske får lidt let motion. Du skriver godt nok du har dårlige knæ og ankel, men måske kan du godt holde til en lille daglig gåtur eller måske svømning?

Held og lykke med det hele! 

hej 

vi spiser meget kyllingbryst der er stegt uden fedtstof osv..

og altid fuldkornspasta.. dog kan jeg overhoved ikke få grov ris ned trods vi ofte har prøvet det bid der er i giver mig straks brækfornemelse.. 

jeg kan og må ikke gå ture.

jeg er dog begyndt at bruge en hulahopring i 5 min men giver jo ikke så meget.. men mine knæ skal havde ro har fået strenge ordre på ikke at gå mere ind nødvendigt da mine knogler smuldre .. 

jeg ønsker alså at spise grønt og bruger det aldeles ikke som undskyldning for er rigtig ked og flov over at jeg ikke kan.. hvordan tror du det er når man skal ud til fremmed at spise?? tjaa ofte har jeg lyst til at aflyse fordi man frygter hvad vi skal havde...

og vi vejer altid pasta af inden vi koger det og tilbereder kun en vis mængde netop for vi ikke skal overspise det har vi faktisk gjord i 5 år  

Anmeld

19. januar 2015

Anonym trådstarter

lillespir24 skriver:

Kan se formlen ikke du i dit tilfælde 

jeg er ikke så god til at regne og den der ting du har slået op forstår jeg da slet ikke 

Anmeld

19. januar 2015

lillespir26

Anonym skriver:

jeg er ikke så god til at regne og den der ting du har slået op forstår jeg da slet ikke 

Hvad jeg regnede mig frem til skulle du have 500 kcal pr dag og da man minimum skal have 1500 kan du ikke regne med den da du vejer så lidt i forvejen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.