9/5 eller 7/7?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.388 visninger
13 svar
17 synes godt om
18. januar 2015

Anonym trådstarter

jeg har brug for lidt hjælp. Jeg har 2 dejlige børn på snart 3 år og 4,5 år. Jeg er enlig mor og har dem pt. 9 dage, hvor han har dem 5 dage. Dette har stået på siden skilsmissen for 1,5 år siden. Vi bor ca. 30-40 km fra hinanden. Han er en super god, sjov og kærlig far, dog ikke med helt samme struktur som jeg. Ikke fordi min måde er bedre! Han ønsker nu en 7/7 ordning, og jeg er virkelig i tvivl om det vil være det bedste for vores børn. Jeg sagde enlig ja til det da han spurgte, men nu er jeg kommet i tvivl. Han vil ikke diskutere dette, fordi jeg sagde ja på det tidspunkt, så er nød til at søge råd her.. Det jeg tænker på - er hvad der er bedst for børnene. Jeg skal nok overleve og det samme gør han! Børnene er enlig ret gode til at flytte med vores 9/5 ordning, de savner os begge når der er gået nogle dage. De er altid i godt humør og tænker de nok skal klare dn 7/7 ordning.. Men hvad når de skal starte i skole og gå til sport mm? Og vil det stresse dem på længere sigt?Håber i har gode råd omkring dette. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2015

Carina:-)

Mange eksperter fraråder 7/7 da det stresser børn og giver dem rodløshed og mangel på en base.

Jeg har ingen personlige erfaringer ,men med det man kan læse og hører i medierne tænker jeg at 7/7 er for forældrenes skydl og ikke børnene- Men igen det er kun min personlige mening.

Jeg ville tage kontakt til statsamtet og bede dem råd om så små børn og en 7/7 især fordi du jo selv har dine tvivl om hvor vidt det er godt for jeres børn. 

Anmeld

18. januar 2015

Mulle0802

Anonym skriver:

jeg har brug for lidt hjælp. Jeg har 2 dejlige børn på snart 3 år og 4,5 år. Jeg er enlig mor og har dem pt. 9 dage, hvor han har dem 5 dage. Dette har stået på siden skilsmissen for 1,5 år siden. Vi bor ca. 30-40 km fra hinanden. Han er en super god, sjov og kærlig far, dog ikke med helt samme struktur som jeg. Ikke fordi min måde er bedre! Han ønsker nu en 7/7 ordning, og jeg er virkelig i tvivl om det vil være det bedste for vores børn. Jeg sagde enlig ja til det da han spurgte, men nu er jeg kommet i tvivl. Han vil ikke diskutere dette, fordi jeg sagde ja på det tidspunkt, så er nød til at søge råd her.. Det jeg tænker på - er hvad der er bedst for børnene. Jeg skal nok overleve og det samme gør han! Børnene er enlig ret gode til at flytte med vores 9/5 ordning, de savner os begge når der er gået nogle dage. De er altid i godt humør og tænker de nok skal klare dn 7/7 ordning.. Men hvad når de skal starte i skole og gå til sport mm? Og vil det stresse dem på længere sigt?Håber i har gode råd omkring dette. 

Jeg er selv skilsmissebarn fra jeg var 9. Der var 7/7 også på tale, men endte med min far kun havde mig hver anden weekenden. Jeg er glad for jeg ikke skulle bo i en kuffert 7/7, børn har brugt for trygge rammer og ikke at blive "smidt frem og tilbage"

Anmeld

19. januar 2015

Newsence

Hvis børnene godt ville kunne klare en 7/7 jamen så prøv det dog... Måske bare et halv år til at starte med..

børnene er i forvejen Van til at være meget hos deres far så tænker de ikke vil mærke forskel... Så længe far selv har tøj og div til dem så vil de jo hellere ikke bo i en kuffert.. Det må du så forlange så børnene ikke skal slæbe ting frem og tilbage... Far skal self være indforstået med at når de starter i skole jamen så skal han hente og bringe i hans uge.. Og sport lige så men hvis far er villig til at gøre den indsats så syntes jeg det lyder fint... 

Og som sagt så vil de nok dårligt bemærke at de pludselig er 2 dage mere hos far... 

Kan an måske godt forstå din eks bliver sur over du trækker i land når du først har sagt ja så mød ham ved at sige at du er ked af du fik sagt ja uden at tænke dig ordenligt om og at I bliver nød til at få snakket om det her hvis en 7/7 skal kunne fungere... Og fremlæg ham dine bekymringer så han kan svare dig på hvordan han vil løse tingene hvis han får chancen... 

Anmeld

19. januar 2015

modesty

Anonym skriver:

Der blev lavet en stor undersøgelse for et års tid siden (kan desværre ikke finde link til den) som viste at det absolut bedste for skilsmissebørn var at deres forældre havde et godt samarbejde og holdt en god tone. Det var mindre relevant om de havde en 7/7 ordning, weekendfar eller noget tredje.

Jeg synes at man skal gøre hvad man kan for at oplyse sig selv udi hvad eksperterne siger - men man skal altså også lytte til sig selv og sine børn.

Ud fra hvad du fortæller om dine børn, så er de veltilpasse og harmoniske. Og det er jo et godt udgangspunkt.

De er lige små nok til en 7/7 tænker jeg umiddelbart - specielt fordi I bor så langt fra hinanden. Hvis I boede lige rundt om hjørnet fra hinanden var det noget andet. Men igen - hvis det virker for jer, så virker det for jer.

Men hvordan fungerer det praktiske i dag? Der er vel ikke den store forskel på om far skal aflevere i børnehave eller i skole?

Anmeld

19. januar 2015

namaha

Jeg har hørt at eksperter siger at det er bedst med 12/2 altså at den ene kun ser barnet hver anden weekend, og dette tror jeg også er bedst for barnet.

eksperterne siger jo at alt andet alt andet stresser børne, de har ikke et fast sted at være, og de springer rundt, og dette er jo ikke sundt for børne, den ene uge er det efter mors regler, og den anden efter fars, de bliver jo skrup forvirret 

Anmeld

19. januar 2015

MorT3Banditter

Jeg har selv dele børn med 7/7 ordning og jeg vil ærligt talt ALDRIG anbefale andre at gøre det. 

Og når din eks mand bor så langt væk så vil det slet ikke gavne børnene. Og hvis jeres fordeling går godt som den er nu så vil jeg ikke syns at i skal til at lave den om. Det vil skade børnene mere end det vil gavne. 

Jeg ville også ønske at jeg havde børnene fast hos mig så de havde en fast bopæl og ikke skulle rykke frem og tilbage hver uge. Kan sagtens mærke på mine børn, som er 4 og 6 år, at de stadig ikke, efter 2,5 år, har vænnet sig til det. Grunden til at jeg ikke går i amtet med det er at jeg VED at der vil blive en uendelig kamp med deres far hvis de kommer hjem til mig og bo og han så kun skulle have dem hver anden weekend fra fredag til mandag og det ønsker jeg ikke for mine børn. 

Min eks bor 5 km fra mig så der er ingen problemer der. 

Så mit råd vil være at du skal beholde den ordning i har nu medmindre du vil have en ordning der hedder 10/4. Det er ikke sundt til børn at blive delt på den måde. 

Anmeld

19. januar 2015

NNL

Jeg er selv 7/7 delebarn, og ville på ingen måde ønske at mine forældre havde gjort det anderledes. Kan slet ikke forestille mig hvordan mit forhold til min far havde været, hvis jeg ikke havde haft en hverdag sammen med ham. De boede i samme by, med børnehave og skole lige i midten og har ALTID kunnet tale sammen. Jeg er lykkelig for at de kan være i samme rum og endda hygge sig sammen, sammen med deres nye partnere.

Men kan man ikke tale ordentligt sammen om bl.a. regler, tøj og dagligdagsting for børnene, vil jeg ikke anbefale det.

Og det har været en kæmpe fordel at de har boet så tæt på hinanden, så min vennekreds ikke var opdelt.

Det var blot min erfaring - skulle min mand og jeg gå fra hinanden, ville det foregå på samme måde med en 7/7 ordning!!

Anmeld

19. januar 2015

Astoria

Profilbillede for Astoria
MorT3Banditter skriver:

Jeg har selv dele børn med 7/7 ordning og jeg vil ærligt talt ALDRIG anbefale andre at gøre det. 

Og når din eks mand bor så langt væk så vil det slet ikke gavne børnene. Og hvis jeres fordeling går godt som den er nu så vil jeg ikke syns at i skal til at lave den om. Det vil skade børnene mere end det vil gavne. 

Jeg ville også ønske at jeg havde børnene fast hos mig så de havde en fast bopæl og ikke skulle rykke frem og tilbage hver uge. Kan sagtens mærke på mine børn, som er 4 og 6 år, at de stadig ikke, efter 2,5 år, har vænnet sig til det. Grunden til at jeg ikke går i amtet med det er at jeg VED at der vil blive en uendelig kamp med deres far hvis de kommer hjem til mig og bo og han så kun skulle have dem hver anden weekend fra fredag til mandag og det ønsker jeg ikke for mine børn. 

Min eks bor 5 km fra mig så der er ingen problemer der. 

Så mit råd vil være at du skal beholde den ordning i har nu medmindre du vil have en ordning der hedder 10/4. Det er ikke sundt til børn at blive delt på den måde. 

Det er jo svært.... For egentlig kunne man være fræk og sige, jamen hvorfor kunne børnene så ikke være hos deres far fast og så hver anden weekend hos dig... Det er bare rigtig svært at finde en løsning hvor alle er tilfredse, det finder man nok aldrig helt. 

Anmeld

19. januar 2015

TNBC

Anonym skriver:

Jeg ved ikke om det vil stresse dem, men allerede nu er de i en 9/5, det vil sige det er to dage det handler om. I mener de kan klare det, så hvorfor ikke prøve? Snak med exen om at prøve noget tid, og se hvordan de reagere og hvis det ødelægger dem helt, jamen så må i gå tilbage til 9/5, som jo fungere fint.

Angående skole og sport, det er vel ikke anderledes end det er nu, da han vel har dem i hvert 3 hverdage, hvor de jo skal i skole og andet. Der skal han bare sørge for at de kommer op i god tid, og enten skal de køre i bus(Hvor han selvfølgelig kører med ind til de kan selv), eller han afleverede dem i bil. Men det kommer jo også helt an på hvor de skal gå i skole, om det er i din by, hans by eller en der ligger i midten.

For han afleverede dem vel også i børnehave nu, så det er vel ikke meget anderledes.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.