Barselsdagpenge og SU ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2015

Frk-Lotusblomst

Miss BananaHammock skriver:

Ej hvor skørt at jeg så fik afvide at det ikke var ok. Hmm....!

Det er helt sikkert fordi det var dengang udb dk var meget nyt.. Mindes du fik den første i 2012 ikke? 

Ikke at det er okay. Men jeg fik ihvertfald 1300kr om igen af udb dk og så min su . 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2015

Miss BananaHammock

Frk-Lotusblomst skriver:

Det er helt sikkert fordi det var dengang udb dk var meget nyt.. Mindes du fik den første i 2012 ikke? 

Ikke at det er okay. Men jeg fik ihvertfald 1300kr om igen af udb dk og så min su . 

Ja det var i 2012.

men skal da helt sikkert have det tjekket. 

Anmeld

20. januar 2015

Anonym trådstarter

Miss BananaHammock skriver:

Ja det var i 2012.

men skal da helt sikkert have det tjekket. 

Prøvede at ringe til dem igår men der havde de lukket og nu kan jeg ikke komme igennem så må prøve senere. Jeg skal nemlig også lige have hørt hvordan med ferie osv hvordan det tæller  

Anmeld

20. januar 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Prøvede at ringe til dem igår men der havde de lukket og nu kan jeg ikke komme igennem så må prøve senere. Jeg skal nemlig også lige have hørt hvordan med ferie osv hvordan det tæller  

Så fik jeg fat i dem. Han sagde at man sagtens kan få barselsdagpenge ved siden af sin SU hvis man opfylder kravet. Hvis Man så f.eks bruger sit feriekort i en af de 13 uger så tæller man bare en uge længere tilbage.. Han sagde så at hvis man opfylder mindste kravet som jo er 120 timer så er det jo cirka i gennemsnit 10 timer om ugen man skal arbejde, men gør ikke noget man arbejder to timer den ene uge og så 20 timer andre uger, men så er det et regne stykke ud fra de 120 timer som hedder 112x10 timer om ugen og så får man 1120kr om ugen. Selvfølglig før skat men det er da en del flere penge end kun sine ekstra klip SU! :-) selvom man ikke skal have barselsdagpenge fra sin arbejdsgiver så er det stadig han/hun som skal indberette det så udbetaling Danmark barselsdagprnge. Fik i også svar på jeres spørgsmål? :-) ellers må i spørge. Er nemlig lige blevet meget klog  

Anmeld

20. januar 2015

Mor til guldklumpen

Hvad så hvis man er kommet ind på sit studie og søger barselsorlov. Kan man så få penge fra udbetaling Danmark? 

Anmeld

20. januar 2015

Anonym trådstarter

Venter en lille dreng til feb skriver:

Hvad så hvis man er kommet ind på sit studie og søger barselsorlov. Kan man så få penge fra udbetaling Danmark? 

det ved jeg ikke. Men går da ud fra at man bare kan vælge kun at få barselsdagpenge og og ikke barselsdagpenge og SU samtidig hvis det er det du mener  

Anmeld

20. januar 2015

Mor til guldklumpen

Anonym skriver:

det ved jeg ikke. Men går da ud fra at man bare kan vælge kun at få barselsdagpenge og og ikke barselsdagpenge og SU samtidig hvis det er det du mener  

Det er fordi jeg har været sygemeldt pga plukveer og har derfor fået barselsdagpenge. Men er kommet ind på seminariet her til feb, hvor jeg også skal føde så søger orlov. Men kan jeg så lade vær med at søge su og bare fortsætte på barselsdagpenge? ��. 

Anmeld

21. januar 2015

Anonym trådstarter

Venter en lille dreng til feb skriver:

Det er fordi jeg har været sygemeldt pga plukveer og har derfor fået barselsdagpenge. Men er kommet ind på seminariet her til feb, hvor jeg også skal føde så søger orlov. Men kan jeg så lade vær med at søge su og bare fortsætte på barselsdagpenge? ��. 

Ja det vil jeg tro. Men ring til borger.dk og snak med dem som ved noget om barselsdagpenge så er du på den sikre side:-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.