Barselsdagpenge og SU ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.172 visninger
17 svar
3 synes godt om
18. januar 2015

Anonym trådstarter

Jeg er gravid i 6 uge og skal her den 2 februar læse på pædagog seminariet. Jeg når at gennemføre 1 semester så er der sommerferie og så skal jeg på barsel. Jeg er lidt i tvivl omkring om jeg kan få barselsdagpenge oveni min ekstra 12 klip SU. Jeg har et arbejde på et plejehjem som afløser så jeg er ikke ansat nogle bestemte timer i løbet af en uge Og er ikke fastansat eller noget. Men hvis jeg opfylder kravet om 120 timers arbejde i 13 uger inden barsel kan jeg så få barselsdagpenge oveni min SU? Syntes ikke rigtig jeg kan få svar på det ved at læse nogle steder. Min timeløn er 132kr. Og hvor meget evt kan jeg få i barselsdag penge? :-) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2015

migxher

https://www.borger.dk/Sider/Barsel-vikar-loes-freelance.aspx

Reglerne når du er løsarbejder, hvilket du jo er da du ikke har fast timetal.

Men hvis du når op på de 120 timer tror jeg ikke det skulle være noget problem. Hvor meget du kan få ved jeg dog ikke, når du ikke har fast timetal. Det skal du nok ringe og spørge udbetaling danmark om (:

Anmeld

18. januar 2015

Miss BananaHammock

Har tænkt over det samme og er også i tvivl! (Er i en lignende situation). Jeg tror det dog desværre ikke, da jeg sidste gang startede studie mens jeg fik barselsdagpenge og dengang fik afvide at hvis jeg modtog su måtte jeg ikke så dp. Så må det jo også gælde nu?! Men har ikke undersøgt det nærmere endnu. Så følger da lige med her

Anmeld

18. januar 2015

Anonym trådstarter

Miss BananaHammock skriver:

Har tænkt over det samme og er også i tvivl! (Er i en lignende situation). Jeg tror det dog desværre ikke, da jeg sidste gang startede studie mens jeg fik barselsdagpenge og dengang fik afvide at hvis jeg modtog su måtte jeg ikke så dp. Så må det jo også gælde nu?! Men har ikke undersøgt det nærmere endnu. Så følger da lige med her

Ja okay. det kan være jeg skal ringe til

dem.  

Anmeld

18. januar 2015

Miss BananaHammock

Anonym skriver:

Ja okay. det kan være jeg skal ringe til

dem.  

Det var en besked jeg fik fra udbetaling danmark... (er det ikke dem der udbetaler dp?)  Det var der jeg havde planer om at starte med at undersøge, når jeg kommer så langt! 

Anmeld

18. januar 2015

Anonym trådstarter

Det var en besked jeg fik fra udbetaling danmark... (er det ikke dem der udbetaler dp?)  Det var der jeg havde planer om at starte med at undersøge, når jeg kommer så langt! 

der står bare på borger.dk at hvis man er studerende men arbejder uafbrudt i 13 uger mindst 120 timer er man berettiget til dagpenge, så giver det jo ingen mening hvis man så opfylder kravet men ikke kan få barselsdagpenge? Så skal det være fordi som du siger at man ikke kan få det samtidig med sin SU, men så har man stadig de 12 klip tilbage så kan man vel få de 12 ekstra udbetalt når man begynder at studere igen .. Men det hele er lidt besværligt. Men det nemmeste er nok at ringe til dem og håbe de vil forklare det :-) 

Anmeld

18. januar 2015

Miss BananaHammock

Anonym skriver:

der står bare på borger.dk at hvis man er studerende men arbejder uafbrudt i 13 uger mindst 120 timer er man berettiget til dagpenge, så giver det jo ingen mening hvis man så opfylder kravet men ikke kan få barselsdagpenge? Så skal det være fordi som du siger at man ikke kan få det samtidig med sin SU, men så har man stadig de 12 klip tilbage så kan man vel få de 12 ekstra udbetalt når man begynder at studere igen .. Men det hele er lidt besværligt. Men det nemmeste er nok at ringe til dem og håbe de vil forklare det :-) 

Skriv endelig hvad de siger! :-)

Anmeld

18. januar 2015

Frk-Lotusblomst

Man må gerne modtage bdp og su gjorde jeg ihvertfald i 2013  

fik løn under barsel fra mit studiejob + su de første uger og derefter barselsdagpenge fra udbetaling Danmark + su den resterende tid.. Startede op på studie efter 6 måneder  og fik derfor dobbelt su og barselsdagpenge  

Anmeld

18. januar 2015

Frk-Lotusblomst

Anonym skriver:

fik løn under barsel fra mit studiejob + su de første uger og derefter barselsdagpenge fra udbetaling Danmark + su den resterende tid.. Startede op på studie efter 6 måneder og fik derfor dobbelt su og barselsdagpenge

Anmeld

19. januar 2015

Miss BananaHammock

Frk-Lotusblomst skriver:

fik løn under barsel fra mit studiejob + su de første uger og derefter barselsdagpenge fra udbetaling Danmark + su den resterende tid.. Startede op på studie efter 6 måneder  og fik derfor dobbelt su og barselsdagpenge  

Ej hvor skørt at jeg så fik afvide at det ikke var ok. Hmm....!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.