Nåle-skræk & æg-udtagning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

810 visninger
12 svar
1 synes godt om
18. januar 2015

Anonym trådstarter

Hej, nogle der lider af nåle-skræk & har erfaring med æg-udtagning?
Hvordan slapper man bedst af (både før, inden & imens)?
Vi har været igennem 3 behandlinger, med insimination, mange mener man kommer over sin nåle-skræk når man skal igennem behandling for barnløshed, men det er ikke tilfældet for mig!
Jeg ligger med is på inden & en pude over hovedet når min kæreste stikker mig - & er ligeså nervøs hver eneste gang!
Men altså nu er vi kommet dertil hvor vi skal prøve regensglasbehandling, da de andre ikke har virket & er faktisk blevet rigtig nervøs/bange efter hun fortale hvordan man tager æg ud!
Har jeg noget at frygte?
Havde du problemer bagefter med infektion?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2015

lillehåb

For mit vedkommende frygtede jeg ikke infektion, men mere smerten. Men de er så dygtige der inde til at få en til at slappe af og så hjælper pillerne og det andet medicin også.

Vil ikke lyve, jeg synes det gjorde vildt ondt og var meget øm bagefter.

Men når det så er overstået føler man sig lettet.

Jeg krydserfingre for i også får en god oplevelse

Anmeld

18. januar 2015

lillehåb

For mit vedkommende frygtede jeg ikke infektion, men mere smerten. Men de er så dygtige der inde til at få en til at slappe af og så hjælper pillerne og det andet medicin også.

Og fik ingen infektion

Anmeld

18. januar 2015

Anonym trådstarter

lillehåb skriver:

Jeg er hellere ikke bekymret for infektion, men for at få taget æg ud. Det lyder ret voldsom med den "stang" man skal have op og prikke hul, så de kan komme ud 

Kunne du arbejde dagen efter?

Anmeld

18. januar 2015

tarkoflen

Det var bestemt ingen dans på roser for mig at få taget æg ud, men jeg kender intet mindre end tre piger der slet ikke kunne mærke det jeg har endometriose og grunden til det gjorde ondt skyldes nok arvæv fra operation. 

Jeg vil råde dig til at få en god snak med lægen om dine bekymringer, så du ved hvordan det foregår og hvilken medicin du kan få. 

Held og lykke

Anmeld

18. januar 2015

lillehåb

Jeg kunne ikke. Men det havde de også forberedt mig på. Så jeg fik sovet og slapper af med gode film

Jeg var så dum ikke at tage imod tilbudet om smertestillende til hjemturen.. Gør det!! Det kan godt være at lige efter syns man ikke smerterne er så slemme men pinex og ipren hjælper ikke nær så godt. 

Anmeld

18. januar 2015

modesty

Anonym skriver:

Hej, nogle der lider af nåle-skræk & har erfaring med æg-udtagning?
Hvordan slapper man bedst af (både før, inden & imens)?
Vi har været igennem 3 behandlinger, med insimination, mange mener man kommer over sin nåle-skræk når man skal igennem behandling for barnløshed, men det er ikke tilfældet for mig!
Jeg ligger med is på inden & en pude over hovedet når min kæreste stikker mig - & er ligeså nervøs hver eneste gang!
Men altså nu er vi kommet dertil hvor vi skal prøve regensglasbehandling, da de andre ikke har virket & er faktisk blevet rigtig nervøs/bange efter hun fortale hvordan man tager æg ud!
Har jeg noget at frygte?
Havde du problemer bagefter med infektion?

Jeg har ikke nåleskræk, så den del kan jeg ikke svare på.

Men jeg kan fortælle at for mig gjorde det meget lidt ondt. Man er morfindækket ved drop og kan bede om en højere dosis hvis man mærker smerte.

Jeg havde ingen smerter efterfølgende.

Jeg har prøvet det to gange.

Men det er vist meget forskelligt om det gør ondt eller ej. Mit indtryk er dog at det ikke gør ondt på de fleste.

Anmeld

18. januar 2015

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Det var bestemt ingen dans på roser for mig at få taget æg ud, men jeg kender intet mindre end tre piger der slet ikke kunne mærke det jeg har endometriose og grunden til det gjorde ondt skyldes nok arvæv fra operation. 

Jeg vil råde dig til at få en god snak med lægen om dine bekymringer, så du ved hvordan det foregår og hvilken medicin du kan få. 

Held og lykke

Jeg har også endometriose, mit sidder dog bag navlen. 

Jeg har snakket med sygeplejersken om det, hun snakkede om at når vi kom tættere på, kunne vi snakke om det igen & de tilbyder beroligende samtidig. 

Men puha, er stadigvæk nervøs - men måske også fordi jeg er meget uvis omkring det. Bare jeg høre ordet nåle, går jeg nærmest i panik 

Anmeld

18. januar 2015

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg har ikke nåleskræk, så den del kan jeg ikke svare på.

Men jeg kan fortælle at for mig gjorde det meget lidt ondt. Man er morfindækket ved drop og kan bede om en højere dosis hvis man mærker smerte.

Jeg havde ingen smerter efterfølgende.

Jeg har prøvet det to gange.

Men det er vist meget forskelligt om det gør ondt eller ej. Mit indtryk er dog at det ikke gør ondt på de fleste.

Okay, skal nok bare ikke tænke så meget over det før jeg "ligger der", det er bare såååå svært 

Anmeld

18. januar 2015

lenemor77

Jeg fik beroligende inden, morfin under og smertestillende bagefter. Var overraskende frisk bagefter og fik lov at tage hjem før tid. Jeg sov dog resten af dagen væk. Var på arbejde dagen efter. Jeg bryder mig ikke om at være helt væk ved lokalbedøvelse, så jeg meget lidt morfin - jeg kan bedre klare smerten. Men mit klare indtryk var, at jeg kunne få så det passede mig... Held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.