Partiel mola graviditet...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.601 visninger
15 svar
6 synes godt om
17. januar 2015

Linkaa

Hej kvinder

Langt om længe kan jeg se resultatet fra min MA... Der står Partiel Mola graviditet... Jeg har googlet det en masse, men kan ikke rigtig finde frem til noget der fortæller så meget om alvorligheden, hvad det betyder ift. ny graviditet osv. 

Er der nogle af jer som kender til det???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2015

sandramor

Linkaa skriver:

Hej kvinder

Langt om længe kan jeg se resultatet fra min MA... Der står Partiel Mola graviditet... Jeg har googlet det en masse, men kan ikke rigtig finde frem til noget der fortæller så meget om alvorligheden, hvad det betyder ift. ny graviditet osv. 

Jeg har selv haft en partiel mola for 4 år siden...... 

Når du har haft en partiel mola må du ikke blive gravid i et halvt år..... Du skal ha taget blodprøver hver 14 dag indtil dit hcg er under 2 og har været det i 3 mdr..... 

Problemet med en mola er at den i værste tilfælde kan fortsætte og vokse ind i dit livmodervæg og det vil få dit hcg til at stige og hvis du blir gravid kan lægerne ikke se om det stigende hcg skyldes den nye graviditet eller om Molaen rører på sig igen..... 

skriv endelig hvis du har andre spørgsmål 

Anmeld

17. januar 2015

Linkaa

sandramor skriver:

Jeg har selv haft en partiel mola for 4 år siden...... 

Når du har haft en partiel mola må du ikke blive gravid i et halvt år..... Du skal ha taget blodprøver hver 14 dag indtil dit hcg er under 2 og har været det i 3 mdr..... 

Problemet med en mola er at den i værste tilfælde kan fortsætte og vokse ind i dit livmodervæg og det vil få dit hcg til at stige og hvis du blir gravid kan lægerne ikke se om det stigende hcg skyldes den nye graviditet eller om Molaen rører på sig igen..... 

skriv endelig hvis du har andre spørgsmål 

Er det ikke utroligt at jeg fik en udskrabning den 20/11, og intet har hørt fra lægen eller den videre undersøgelse der er blevet lavet? Der er ingen der har fortalt mig jeg skal vente 

Jeg har allered været gravid en gang, men det røg ud en uges tid efter = bio. For knap to uger siden fik jeg en blodprøve som lå på 5, og har testet negativt. Så tror måske det hele er ok, men blev altså nervøs da jeg læse på sundhed.dk i dag

Anmeld

18. januar 2015

sandramor

Linkaa skriver:

Er det ikke utroligt at jeg fik en udskrabning den 20/11, og intet har hørt fra lægen eller den videre undersøgelse der er blevet lavet? Der er ingen der har fortalt mig jeg skal vente 

Jeg har allered været gravid en gang, men det røg ud en uges tid efter = bio. For knap to uger siden fik jeg en blodprøve som lå på 5, og har testet negativt. Så tror måske det hele er ok, men blev altså nervøs da jeg læse på sundhed.dk i dag

Øøh jo det sys jeg er meget underligt for i nogle tilfælde kan partiel eller komplet mola udvikle sig til cancer dog med 100% helbredelse 

men jo sys det er noget underligt noget men ja det ku jo tyde på alt er okay 

Anmeld

18. januar 2015

Meandu

Linkaa skriver:

Hej kvinder

Hvordan har du fundet ud af, at du har det? 

Anmeld

18. januar 2015

Kvist

Linkaa skriver:

Hej kvinder

Kan se de andre har svaret på det meste..

Så ville bare lige skrive jeg havde en mola tilbage i 08.. I dag har jeg to sunde og raske børn.. Så det har ikke betydning for fremtidige graviditeter..

Men kan godt forstå du er frustreret, der er ikke meget information på det område, jeg havde så mange spørgsmål jeg aldrig rigtig har fået svar på, udover hvad man selv stykker sammen via diverse google søgninger..

Anmeld

18. januar 2015

Jupiter

Blot for at berolige dig TS, så har jeg haft en komplet mola - og ordet "komplet" dækker det vist meget godt, for jeg har været igennem kemo og hele møllen!

I dag er jeg helt rask og uden mén, men mit liv var aldrig i fare, og mine fremtidige muligheder for at få sunde og raske børn, er (udtalt af danmarks eneste ekspert på mola-området som indhenter sine erfaring over alt i verden) "nøjagtig den samme som før mola'en".

Anmeld

18. januar 2015

Linkaa

Tak for jeres svar

Jeg har mest været frustreret over at Hillerød Hospital ikke har informeret mig... Jeg troede bare at jeg kunne prøve igen uden problemer, så nu ved jeg ikke helt hvor jeg står

Anmeld

19. januar 2015

Linkaa

Meandu skriver:

Hvordan har du fundet ud af, at du har det? 

Jeg har rykket for resultatet af undersøgelsen af fostret, døjet fik at vide det tog et par uger. Det var den 20/11. Mellem jul og nytår lå der stadig intet på sundhed.dk og jeg måtte ringe til Hillerød. Først her i januar har jeg kunnet finde det må min side, men udelukkende latinske termer som jeg selv måtte Google mig frem til. Og vi har jo ikke beskyttet os, da vi før operationen fik at vide, at vi kunne begynde igen ganske hurtigt efter

Jeg er rigtig skuffet over den behandling jeg har fået, og at der går knap 2 mdr. før jeg får resultatet

Anmeld

19. januar 2015

Meandu

Linkaa skriver:

Jeg har rykket for resultatet af undersøgelsen af fostret, døjet fik at vide det tog et par uger. Det var den 20/11. Mellem jul og nytår lå der stadig intet på sundhed.dk og jeg måtte ringe til Hillerød. Først her i januar har jeg kunnet finde det må min side, men udelukkende latinske termer som jeg selv måtte Google mig frem til. Og vi har jo ikke beskyttet os, da vi før operationen fik at vide, at vi kunne begynde igen ganske hurtigt efter

Jeg er rigtig skuffet over den behandling jeg har fået, og at der går knap 2 mdr. før jeg får resultatet

Det kan jeg virkelig godt forstå. Det er bare ikke i orden. Du må ringe til din læge og snakke med ham/hende om hvornår i kan gå i gang igen. Det er da godt nok træls. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.