Tablet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.282 visninger
15 svar
15 synes godt om
16. januar 2015

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Ja det er en helt ny verden for os...

Vi ville gerne købe en tablet til sønnen på 3 år men aner slet ikke hvad vi skal kigge efter...

Hvad str harddisk skal man bruge som minimum???

er der nogle der er bedre børne-egnet end andre???

f.eks. noget med blokering af internetadgang hvis han spiller spil...

ekstra stødabsorberende er meget vigtig da jeg også selv er en klummer med ikke at tabe ting...

Så vil meget gerne høre personlige erfaringer

For kan sikkert sagtens finde tonsvis af upersonlige anmeldelser på alle mulige tablets men er aldrig helt sikker på om det er ærlige mennesker der sidder og skriver det eller om det er en købt anmeldelse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg vil helt klart anbefale dig en iPad. 

Vi havde en en Denver tablet før det og nej hvor var den irriterende. Den var langsom, ikke så følsom så man skulle virkelig trykke til - irriterende når drengen lavede puslespil. Jeg kan ikke huske hvad der ellers var galt med den, men sikkert en hel masse. 

Jeg synes også det er nogle bedre læringsspil man kan få til IPaden. 

Vi har ikke en til min dreng men til hele familien og det fungerer fint nok det har ikke været nødvendigt her, men jeg ved man kan få børnecover til sin IPad i Fætter Br. 

Anmeld

16. januar 2015

M &.I

Min søn har kurio 7S. 

Anmeld

16. januar 2015

SofiaMik

Hold dig langt væk fra fætter BR tablets og lignende - de er simpelthen for elendige.

Køb en rigtig tablet og sæt den op, så barnet ikke kan købe ting uden password.

Vi købte et par samsungs i El-giganten for over 1 år siden efter en del læsen på anmeldelser og testkørsel og de har været gode, men den mindstes har lidt batteridøden, men ellers er alt intakt og hun var 2 år, da hun fik den.

Det er denne:

http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/tablets-ipads/SMT2110ZWANEE/samsung-galaxy-tab-3-7-wi-fi-3g-8-gb

Det, den mangler, er lidt mere ram  (kan godt være for langsom, hvilket bevirker at barnet trykker og trykker, fordi det ikke går hurtigt nok)

Og skærmen kunne godt være større.

Så jeg vil foreslå en tablet med mindst 7" helst minimum 8" skærm, med minimum 1 gb ram helst det dobbelte, med wifi, så den kan komme på nettet (evt mobil så + 3g) og rigtig mange gb lagerplads helst minimum 16 - 8 kan gøre det, når han kun er 3.

Og køb et cover, der kan beskytte skærmen, hvis han går rundt med den og falder.

Anmeld

16. januar 2015

SofiaMik

P.S

I dag er der masser af gode spil til Android tablets og jeg har stået i El-giganten med en ipad i den ene hånd og en samsung i den anden med samme spil på. Den største forskel er prisen, som var 999 for Samsung og 2499 for Ipad.

Jeg har opsat begge tablets på min Google+ profil og indstillet tabletten til at bede om password, når der lokkes til at købe spil. Det virker ganske fint. Derudover har de adgang til mit webalbum på Google+, hvor jeg har lagt billeder af dem selv. Det bedste er, at jeg kun køber spillet en gang og så kan begge unger - snart også den sidste - få det på deres tablet uden ekstra omkostninger.

Når de får forvildet sig ind på nettet, kommer de med tabletten - det kan de ikke finde ud af at komme ud af. Men det sker kun, når ved gratis spil fyldt med reklamer.

Anmeld

16. januar 2015

TNBC

Wampires skriver:

Ja det er en helt ny verden for os...

Vi ville gerne købe en tablet til sønnen på 3 år men aner slet ikke hvad vi skal kigge efter...

Hvad str harddisk skal man bruge som minimum???

er der nogle der er bedre børne-egnet end andre???

f.eks. noget med blokering af internetadgang hvis han spiller spil...

ekstra stødabsorberende er meget vigtig da jeg også selv er en klummer med ikke at tabe ting...

Så vil meget gerne høre personlige erfaringer

For kan sikkert sagtens finde tonsvis af upersonlige anmeldelser på alle mulige tablets men er aldrig helt sikker på om det er ærlige mennesker der sidder og skriver det eller om det er en købt anmeldelse

Jeg har selv en samsung galaxy tab3, mener jeg det er.. Det er 9 i størrelse, og jeg synes den er god... Og jeg kan sagtens finde gode børnespil på den og den var ikke monster dyr

Og hvis man lukker for wi-fi(kan ikke huske om man kan sætte forældrelås på, men tror jeg) så han ikke kan købe noget..

Min er 8gb og jeg har både en del spil og billeder/videoer på og den kører stadigvæk, så jeg vil tror du ikke har brug for mere.

Jeg har tabt min et par gange, jeg er en klodsmajor, og den er ingen ridser endnu, og jeg har ikke noget cover på den(Skal jeg dog snart)..

Anmeld

16. januar 2015

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg takker for alle input

Nu skal jeg så igang med resten af "undersøgelsen"

Vi gør meget ud af at læse og kigge længe før vi køber noget der koster mere end 100 kr

uanset om det er til os eller sønnen...

Vi er lidt splittet imellem om det skal være en tablet eller en håndholdt spillekonsol såsom Nintendo DS eller lignende...

Tænker at han måske vil få større glæde af en tablet da den kan andet end bare spil og vi vil også kunne bruge den når han ikke er hjemme

Anmeld

16. januar 2015

vitapigen

Vi har en lenovo tablet 10,1 tommer. Den kostede 888 kr på tilbud i elgiganten  den er fuldstændig lige så god som en ipad 2 og 3 bare med andriod styresystem 

Den var tiltænkt til vores datter på tre men vi forældre bruger den ligeså meget som hende 

Anmeld

16. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Wampires skriver:

Jeg takker for alle input

Nu skal jeg så igang med resten af "undersøgelsen"

Vi gør meget ud af at læse og kigge længe før vi køber noget der koster mere end 100 kr

uanset om det er til os eller sønnen...

Vi er lidt splittet imellem om det skal være en tablet eller en håndholdt spillekonsol såsom Nintendo DS eller lignende...

Tænker at han måske vil få større glæde af en tablet da den kan andet end bare spil og vi vil også kunne bruge den når han ikke er hjemme

Tror også han vi få mere glæde af en tablet. Man kan jo også se tegnefilm på den

Anmeld

16. januar 2015

Gittemor09

Min datter har lige fået Samsung tablet fra Elgiganten... (Dem kan kan få i forskellige farver)... Vi er meget tilfredse med den, den er på 8 gb, men der kan puttes kort i til flere gb... 

Vi synes ikke den er langsom på nogen måder... Den er lille og handy, og hun kan selv styre den... Der er iPad for stor synes jeg ��

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.