Tidsforløb fra henvisning til modtagelse af brev

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.123 visninger
15 svar
1 synes godt om
15. januar 2015

Anonym trådstarter

Hej Piger,

Sidste tirsdag blev jeg tjekket for PCO på OUH Svendborg, som jeg ikke havde, hun ville henvise os til udredning på OUH Odense.

Hvor lang tid gik der før I fik første brev. Da jeg skulle tjekkes for PCO gik der max 3 dage før jeg havde et brev med dato.

Tænker om beskeden ikke er gået videre i systemnet eller til min læge?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2015

Musen91

Anonym skriver:

Hej Piger,

Sidste tirsdag blev jeg tjekket for PCO på OUH Svendborg, som jeg ikke havde, hun ville henvise os til udredning på OUH Odense.

Hvor lang tid gik der før I fik første brev. Da jeg skulle tjekkes for PCO gik der max 3 dage før jeg havde et brev med dato.

Tænker om beskeden ikke er gået videre i systemnet eller til min læge?

Hej. 

Der gik er stykke tid inden jeg hørte fra OUH efter min læge havde sendt en henvisning. Tror der gik lidt mere end en uge, så den skal nok komme  

Anmeld

15. januar 2015

Anonym trådstarter

SabrinaSkov skriver:

Hej. 

Der gik er stykke tid inden jeg hørte fra OUH efter min læge havde sendt en henvisning. Tror der gik lidt mere end en uge, så den skal nok komme  

Okay jeg venter til på tirsdag hvor der er gået to uger ellers kontakter jeg min læge.

Har du haft gode erfaringer med OUH? 

Anmeld

16. januar 2015

Rockertand

Anonym skriver:

Okay jeg venter til på tirsdag hvor der er gået to uger ellers kontakter jeg min læge.

Det er ikke helt optimalt.

Reglerne foreskriver, at du skal modtage indkaldelsesbrev 1 uge efter besked om viderehenvisning.

Hvis du ikke har modtaget brevet i din E-boks eller i posten, skal du kontakte henvisende instans (Svendborg) og bede dem om at få den afsted NU, for det har du krav på.

Anmeld

16. januar 2015

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Det er ikke helt optimalt.

Reglerne foreskriver, at du skal modtage indkaldelsesbrev 1 uge efter besked om viderehenvisning.

Hvis du ikke har modtaget brevet i din E-boks eller i posten, skal du kontakte henvisende instans (Svendborg) og bede dem om at få den afsted NU, for det har du krav på.

Okay tak for dit svar, det var jeg ikke klar over, hvor står det henne? 

Anmeld

16. januar 2015

Rockertand

Anonym skriver:

Okay tak for dit svar, det var jeg ikke klar over, hvor står det henne? 

Det står bl.a. i informationspjecen fra sum.dk.

Derudover skal lige nævnes, at de fleste regioner har vedtaget, at selvom der er dikteret "8 hverdage", så skal der tages højde for postgangen, hvorfor opfyldelse af servicemålet først er opfyldt, når sagsbehandlingen er nede på 6 dage.

Anmeld

17. januar 2015

Musen91

Anonym skriver:

Jeg er igang med behandling der nu. Er igang med indledende undersøgelser for og sikre der ikke er andet galt og har lige fået foretaget en mini hystoskopi og skal nu have lavet en vandscanning. 

Men ja jeg har haft god opfattelse af dem, de gør noget for og hjælpe og man føler de lytter til en. 

Du kan eventuelt gå ind på din ejournal der kan du se dine henvisninger og der kan du også se om den er sendt og de har modtaget den.

Anmeld

17. januar 2015

Anonym trådstarter

SabrinaSkov skriver:

Jeg er igang med behandling der nu. Er igang med indledende undersøgelser for og sikre der ikke er andet galt og har lige fået foretaget en mini hystoskopi og skal nu have lavet en vandscanning. 

Men ja jeg har haft god opfattelse af dem, de gør noget for og hjælpe og man føler de lytter til en. 

Du kan eventuelt gå ind på din ejournal der kan du se dine henvisninger og der kan du også se om den er sendt og de har modtaget den.

Det er godt at høre.

Øhm.. Hvor finder jeg mon ejournal

Anmeld

17. januar 2015

Anonym trådstarter

Hvor lang tid er der gået fra du modtag brevet til at du havde fået de to undersøgelser, har ikke anelse om hvilket tidsforløb vi kan forvente.

Hvordan med samtaler/ubdrrsøgelser har man en mulighed for de kan blive placeret uden for arbejdstid (efter 15.30) eller bliver de blot fastlagt af OUH.

Hvor lang tid har du/i prøvet?

Anmeld

17. januar 2015

Musen91

Anonym skriver:

Hvor lang tid er der gået fra du modtag brevet til at du havde fået de to undersøgelser, har ikke anelse om hvilket tidsforløb vi kan forvente.

Hvordan med samtaler/ubdrrsøgelser har man en mulighed for de kan blive placeret uden for arbejdstid (efter 15.30) eller bliver de blot fastlagt af OUH.

Hvor lang tid har du/i prøvet?

Inde på sundhed.dk finder du din ejournal  

Jeg fik den første foretaget i torsdags. Der gik ca en måned fra jeg fik brev til jeg havde tid, det passede med det var hen over julen så der var juleferie. Der gik en uge fra jeg havde været til samtale til jeg fik foretaget mini hystoskopi og skal nu vente på min mens før jeg kan få foretaget den anden da det skal gøres indenfor 12 dage. 

Jeg er enlig og har pco og har prøvet et stykke tid. Jeg var ved Maigaard i Århus først og prøvede 3 forsøg der som ikke lykkedes og valgte derfor og prøve det offentlige hvor jeg ikke har prøvet et forsøg endnu. Hvis tiden ikke passer ringer man bare og ændrer det så det passer ind  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.