Når delebarn er syg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2015

TNBC

mor:) skriver:

Nu er mine børn ikke delebørn, men jeg kan ikke se hvorfor den anden forælder ikke kan passe sit syge barn? 

Når vores dreng har været syg i længere tid blev han da også nogle gange passet af farmor og farfar hvis far skulle på job og jeg ikke havde mulighed for at blive hjemme fra mit studie. 

Jas jeg har da også passet syge nevøer, fordi deres forældre ikke kunne holde mere fri og jeg var hjemme. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2015

Snoopy77

Yurie skriver:

Jas jeg har da også passet syge nevøer, fordi deres forældre ikke kunne holde mere fri og jeg var hjemme. 

Han kan sagtens passe når hun er syg. Men når hun har høj feber og mega klattet og pylret kan jeg ikke se hvorfor hun absolut skal pakkes sammen. Hvis hun blev syg hos ham ville jeg heller ikke absolut hente bare fordi det var min tur. 

Anmeld

16. januar 2015

TNBC

Snoopy77 skriver:

Han kan sagtens passe når hun er syg. Men når hun har høj feber og mega klattet og pylret kan jeg ikke se hvorfor hun absolut skal pakkes sammen. Hvis hun blev syg hos ham ville jeg heller ikke absolut hente bare fordi det var min tur. 

Rigtigt. Har du foreslået at han får næste weekend? Kunne tænkes at han ikke vil miste den tid han har med hende, når det er så lidt i forvejen?

Anmeld

16. januar 2015

Snoopy77

Yurie skriver:

Rigtigt. Har du foreslået at han får næste weekend? Kunne tænkes at han ikke vil miste den tid han har med hende, når det er så lidt i forvejen?

Han kan kun hveranden weekend. Men han skulle have hende til mandag og jeg har foreslået at vi venter til i morgen og ser om hun ikke har fået det bedre. Det kan også være hun er mere frisk senere og så er det ok

Anmeld

16. januar 2015

Mettefpigen

Nu er mine børn ikke delebørn, men jeg kan ikke se hvorfor den anden forælder ikke kan passe sit syge barn? 

Når vores dreng har været syg i længere tid blev han da også nogle gange passet af farmor og farfar hvis far skulle på job og jeg ikke havde mulighed for at blive hjemme fra mit studie. 

Min mening og holdning er at det kommer an på hvor syg barnet er... Strækningen fra mor til far kan være for lang hvis man har det dårligt... Jeg synes ikk det er godt for barnet at skulle være udenfor i længere tid når det har det skidt... Samtidig så tænker jeg også at hvis jeg ikk vil være udenfor når jeg har det dårligt, så skal barnet heller ikk....

Anmeld

16. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mettefpigen skriver:

Min mening og holdning er at det kommer an på hvor syg barnet er... Strækningen fra mor til far kan være for lang hvis man har det dårligt... Jeg synes ikk det er godt for barnet at skulle være udenfor i længere tid når det har det skidt... Samtidig så tænker jeg også at hvis jeg ikk vil være udenfor når jeg har det dårligt, så skal barnet heller ikk....

Hvad gør du så med job?

Anmeld

16. januar 2015

sne190810

Hvad med at tilbyde far forskudt samvær så? 

Hvis hun er syg i weekenden, kan han så ikke bare have hende mandag til onsdag? Hvis det kan lade sig gøre for far ift hente/bringe til institution (og barnet selvfølgelig når at blive rask)

Altså umiddelbart kan jeg godt forstå far holder fast i sit samvær, det ville jeg altså også gøre hvis jeg kun så mit barn hveranden weekend. 

Og hvem ved, måske lidt frisk luft gør godt til sådan et feberramt lille væsen  

Anmeld

16. januar 2015

TNBC

Snoopy77 skriver:

Han kan kun hveranden weekend. Men han skulle have hende til mandag og jeg har foreslået at vi venter til i morgen og ser om hun ikke har fået det bedre. Det kan også være hun er mere frisk senere og så er det ok

Ja, men hvis hun ikke bliver rask mister han jo sin weekend og så ser han ikke før om to uger, derfor jeg har spurgt om han kan bytte til næste weekend, så du holder hende, når du nu jo kan og han så får hende i næste weekend.

Anmeld

18. januar 2015

Mettefpigen

Hvad gør du så med job?

Jeg tager ikk i skole hvis jeg har det for dårligt til at kunne fungere....

Anmeld

18. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mettefpigen skriver:

Jeg tager ikk i skole hvis jeg har det for dårligt til at kunne fungere....

Det bar ikke det jeg spurgte om. Hvis dit barn er syg i længere tid og du skal på arbejde eller det ikke er muligt at blive væk fra skole - hvad gør du så? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.