Hvornår ville I kontakte lægen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2015

Anonym trådstarter

IT-nørd skriver:

Jeg må indrømme, at jeg havde taget taxa til lægen allerede i morges.

Han er et astma barn, de får oftere bronkitis/lungebetændelse. Du skriver han havde det mange gange.

Hans feber er ret højt, du skriver han fryser og det betyder, at feberen er på vej op.

Han skal lyttes på i dag.

Jeg er selv sygeplejerske og der skal virkeligt meget til før jeg går til lægen med mine børn, men i dit tilfælde ville jeg ikke vente.

Okay, det vil jeg tage til mig. Har bare alt for ofte gjort netop det du forslår for blot at blive sendt hjem igen med beskeden om at det er virus lungebetændelse og de intet kan gøre.

jeg har øget astma medicinen som jeg ved jeg skal gøre osv.

føler mig egentlig ikke uansvarlig,

men slår lige på tråden til lægen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2015

Bshizzle

Anonym skriver:

Jeg har ingen der kan køre før i aften hvor min kæreste kommer hjem med bilen. Jeg har tilgengæld super dårlig erfaring med egen læge og vagtlægen, så er nok blevet lidt tilbageholdende over at slæbe ham afsted hver gang.

at der er langt osv gør mig intet, hvis de rent faktisk kan hjælpe ham.

tak for link

Hvis du ingen mulighed har for at komme med ham..

Så plejer vagtlægen at være god til at komme forbi og tilse i eget hjem ? 

- gør de ihvertfald på Fyn her..

men ellers må du se hvordan resten af dagen går, og så få kæresten til at køre jer afsted senere. 

Ja, jeg har selv osse dårlig erfaring med en læge, men derfor er det nemlig godt med en andens læge bedømmelse.  

Anmeld

15. januar 2015

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Hvis du ingen mulighed har for at komme med ham..

Så plejer vagtlægen at være god til at komme forbi og tilse i eget hjem ? 

- gør de ihvertfald på Fyn her..

men ellers må du se hvordan resten af dagen går, og så få kæresten til at køre jer afsted senere. 

Ja, jeg har selv osse dårlig erfaring med en læge, men derfor er det nemlig godt med en andens læge bedømmelse.  

Jeg kan godt tage en taxa, hvis det er

egen læge henviste til vagtlægen her efter 16.

tak fordi du tog dig tid til at svare

Anmeld

15. januar 2015

IT-nørd

Anonym skriver:

Okay, det vil jeg tage til mig. Har bare alt for ofte gjort netop det du forslår for blot at blive sendt hjem igen med beskeden om at det er virus lungebetændelse og de intet kan gøre.

jeg har øget astma medicinen som jeg ved jeg skal gøre osv.

føler mig egentlig ikke uansvarlig,

men slår lige på tråden til lægen.

Det er meget enkelt at fastslå om det er en virus eller bakterieinfektion.

Et lille prik i fingeren, 5 min i en maskine, som  alle  læger har og du har et resultat, alt efter hvad infektionstallene viser.

Sønnen kom penicillin efter en uges hoste og on/OFF feber. Det viste sig hans infektionstal var høje og han kom i behandling.

Anmeld

15. januar 2015

Anonym trådstarter

IT-nørd skriver:

Det er meget enkelt at fastslå om det er en virus eller bakterieinfektion.

Et lille prik i fingeren, 5 min i en maskine, som  alle  læger har og du har et resultat, alt efter hvad infektionstallene viser.

Sønnen kom penicillin efter en uges hoste og on/OFF feber. Det viste sig hans infektionstal var høje og han kom i behandling.

Det ved jeg skam godt, det er jo derfor jeg ved det har været virus de andre gange

Tak for dit svar. Egen læge henviste til lægevagten. Så ringer kl 16

Anmeld

15. januar 2015

Anonym trådstarter

Update:

mens jeg ventede på lægevagten åbnede for telefonen begyndte han at kaste slim op og temp steg til 40.

fik fat i lægen der bad mig give ham airomir hvert 15 min indtil vores tid 18.05.

Airomir havde positiv effekt og der kom lidt ro på. Os ind i en taxa og afsted til lægevagten. Han kunne nu intet høre og sagde at luftvejene havde åbnet sig fint op og spurgte efter andre steder han kunne have smerter, hvilket blev afvist.

han kunne ikke tjekke infektionstal- havde han ikke udstyr til

Så vi blev sendt hjem igen uden at være blevet klogere og fik at vide han måtte blive udredt bedre af egen læge imorgen hvis han fortsat har høj feber.

så som altid total spild af tid. Pt ligger han op af mig og sover uroligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.