Hvornår ville I kontakte lægen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.599 visninger
15 svar
2 synes godt om
15. januar 2015

Anonym trådstarter

Hej

jeg går og er lidt i tvivl om

jeg skal eller ikke skal ringe til lægen.

min søn på 4,6 år er syg på 3 dagen med feber der konsekvent ligger over 39.

Det startede med hoste, så kom feberen dagen efter, dagen efter igen begyndte han også at være en lille smule snottet, idag er han så rigtig meget snottet, hoster (våd kraftig hoste og han er astma barn) og kaster op.

Han kan godt se tv, men er helt klart påvirket og der skal ellers meget til før han bare hænger i sofaen.

jeg selv mistænker lungebetændelse( har han haft mange gange) men er ikke sikker på lægen kan gøre noget.

Skal siges jeg selv er syg og vi har et godt stykke til lægen på gåben, så vil helst ikke bare slæbe afsted med ham i det her øseende regnvejr uden grund.

ville i se det an til imorgen eller ringe her inden lægen lukker?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2015

Bshizzle

Anonym skriver:

Hej

jeg går og er lidt i tvivl om

jeg skal eller ikke skal ringe til lægen.

min søn på 4,6 år er syg på 3 dagen med feber der konsekvent ligger over 39.

Det startede med hoste, så kom feberen dagen efter, dagen efter igen begyndte han også at være en lille smule snottet, idag er han så rigtig meget snottet, hoster (våd kraftig hoste og han er astma barn) og kaster op.

Han kan godt se tv, men er helt klart påvirket og der skal ellers meget til før han bare hænger i sofaen.

jeg selv mistænker lungebetændelse( har han haft mange gange) men er ikke sikker på lægen kan gøre noget.

Skal siges jeg selv er syg og vi har et godt stykke til lægen på gåben, så vil helst ikke bare slæbe afsted med ham i det her øseende regnvejr uden grund.

ville i se det an til imorgen eller ringe her inden lægen lukker?

Jeg ville da helt sikkert ringe til egen læge og be om råd og vejledning 

Hvis det blir værre i aften, så ville jeg ikke tøve med at kontakte vagtlægen 

Anmeld

15. januar 2015

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Jeg ville da helt sikkert ringe til egen læge og be om råd og vejledning 

Hvis det blir værre i aften, så ville jeg ikke tøve med at kontakte vagtlægen 

Jeg ved med 100 % sikkerhed at sekrtæren vil sige vi skal komme, for det gør de altid og man kan ikke lige komme til at tale med lægen

Men det er så sjældent de kan gøre noget, da beskeden er at det er virus og ikke bakteriel. Og så føler jeg altid at jeg har slæbt han unødigt afsted når han nu er så sløj

hvad gør du tænker lægen er en god ide?

tror du de kan hjælpe ham til at blive hurtigere rask, eller jeg skal være bekymret?

syntes det er svært, for ja, han er rigtig syg og dårlig, men er bare så sjældent lægen kan gøre noget.

Anmeld

15. januar 2015

Bshizzle

Anonym skriver:

Jeg ved med 100 % sikkerhed at sekrtæren vil sige vi skal komme, for det gør de altid og man kan ikke lige komme til at tale med lægen

Men det er så sjældent de kan gøre noget, da beskeden er at det er virus og ikke bakteriel. Og så føler jeg altid at jeg har slæbt han unødigt afsted når han nu er så sløj

hvad gør du tænker lægen er en god ide?

tror du de kan hjælpe ham til at blive hurtigere rask, eller jeg skal være bekymret?

syntes det er svært, for ja, han er rigtig syg og dårlig, men er bare så sjældent lægen kan gøre noget.

Hvordan har han det lige nu? 

Kaster han stadig op? 

Tænker det kan være slim han får galt i halsen nemlig?

Det vigtigeste er at han drikker riiiiiigeligt med væske! 

Hold øje med han temperatur og ikke give ham for meget tøj på. (Jo mindre jo bedre, så feberen kan holdes nede). 

Lad ham sidde med dig/jer i sofaen og slappe af til det han kan li at se og lad ham sove når han har mulighed. 

Jeg ville ringe til lægevagten efter lægens lukketid og forklare hvis det blir værre eller bare for at høre deres mening hvad i skal gøre. 

Måske er de så søde at de kommer hjem til jer og tilser barnet.  

Anmeld

15. januar 2015

Leonora

Han skal da klart lyttes på. Og så er det muligt at det er en virus men det kan også være en lungebetændelse. 

Det vigtigste er at du får væske i ham. Mad er ikke vigtigt. 

Knus fra mig 

Anmeld

15. januar 2015

Anonym trådstarter

Hvordan har han det lige nu? 

Kaster han stadig op? 

Tænker det kan være slim han får galt i halsen nemlig?

Det vigtigeste er at han drikker riiiiiigeligt med væske! 

Hold øje med han temperatur og ikke give ham for meget tøj på. (Jo mindre jo bedre, så feberen kan holdes nede). 

Lad ham sidde med dig/jer i sofaen og slappe af til det han kan li at se og lad ham sove når han har mulighed. 

Jeg ville ringe til lægevagten efter lægens lukketid og forklare hvis det blir værre eller bare for at høre deres mening hvad i skal gøre. 

Måske er de så søde at de kommer hjem til jer og tilser barnet.  

Lige nu sidder han hos mig og putter mens han ser tegnefilm.

han er spættet i huden af feber, klart sløj, men kontaktbar.

han får sunlolly, med jævnemellerum eller isvand som børneafdelingen har sagt de gange han var indlagt som lille fordi feberen er så høj.

lige pt kaster han ikke op.

han har tyndt nattøj på for ellers fryser han og så regulere han selv til og fra med dyne, pt fryser han.

det kunne godt være det var en mulighed, jeg skulle benytte mig af.

ved du hvor længe det er de må have høj feber før man skal tage til lægen?

Anmeld

15. januar 2015

Anonym trådstarter

Leonora skriver:

Han skal da klart lyttes på. Og så er det muligt at det er en virus men det kan også være en lungebetændelse. 

Det vigtigste er at du får væske i ham. Mad er ikke vigtigt. 

Knus fra mig 

Væske får han

Tak for svar >:<

Anmeld

15. januar 2015

Bshizzle

Anonym skriver:

Lige nu sidder han hos mig og putter mens han ser tegnefilm.

han er spættet i huden af feber, klart sløj, men kontaktbar.

han får sunlolly, med jævnemellerum eller isvand som børneafdelingen har sagt de gange han var indlagt som lille fordi feberen er så høj.

lige pt kaster han ikke op.

han har tyndt nattøj på for ellers fryser han og så regulere han selv til og fra med dyne, pt fryser han.

det kunne godt være det var en mulighed, jeg skulle benytte mig af.

ved du hvor længe det er de må have høj feber før man skal tage til lægen?

Syntes helt sikkert du skulle prøve at ta fat i lægevagten... 

Bare sørg for masser af væske og så lidt tøj på der er muligt  

Fandt dette du kan læse lidt på.. 

http://www.netdoktor.dk/vagtlaegen/fakta/feberboern.htm

Hvis han tidligere har haft noget lungebetændelse eller virus, så er det altid en gid ide at få en læge til at se på ham. 

Ja det er træls at skulle køre hele denne vej. 

Men har du en der kan køre jer? 

For så er det bare at lade ham beholde så lidt tøj på som muligt og bare ta en dyne omkring ham ud i bilen. (Husk noget drikkelse og evt en pose hvis han blir dårlig.. - taler af erfaring). 

Anmeld

15. januar 2015

IT-nørd

Jeg må indrømme, at jeg havde taget taxa til lægen allerede i morges.

Han er et astma barn, de får oftere bronkitis/lungebetændelse. Du skriver han havde det mange gange.

Hans feber er ret højt, du skriver han fryser og det betyder, at feberen er på vej op.

Han skal lyttes på i dag.

Jeg er selv sygeplejerske og der skal virkeligt meget til før jeg går til lægen med mine børn, men i dit tilfælde ville jeg ikke vente.

Anmeld

15. januar 2015

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Syntes helt sikkert du skulle prøve at ta fat i lægevagten... 

Bare sørg for masser af væske og så lidt tøj på der er muligt  

Fandt dette du kan læse lidt på.. 

http://www.netdoktor.dk/vagtlaegen/fakta/feberboern.htm

Hvis han tidligere har haft noget lungebetændelse eller virus, så er det altid en gid ide at få en læge til at se på ham. 

Ja det er træls at skulle køre hele denne vej. 

Men har du en der kan køre jer? 

For så er det bare at lade ham beholde så lidt tøj på som muligt og bare ta en dyne omkring ham ud i bilen. (Husk noget drikkelse og evt en pose hvis han blir dårlig.. - taler af erfaring). 

Jeg har ingen der kan køre før i aften hvor min kæreste kommer hjem med bilen. Jeg har tilgengæld super dårlig erfaring med egen læge og vagtlægen, så er nok blevet lidt tilbageholdende over at slæbe ham afsted hver gang.

at der er langt osv gør mig intet, hvis de rent faktisk kan hjælpe ham.

tak for link

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.