Parforhold, børn - rod!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2015

Bshizzle

Har i ikke mulighed for at ha deres tøj et andet sted end på børnenes værelse? 

Jeg tænker lidt.. Kan i ikke prøve at føre dem sammen til en leg? 

Sætte jer ned på et værelse og lege med dem begge? 

Så har i bedre styr på at stoppe konflikten mellem dem. 

Skift evt så i leger med børnene på begge deres værelser, så de til sidst lærer at det er ok at lege på værelserne sammen? 

Her er hjemme er vores den mindste på 3 år osse en bestemt dreng, som ikke vil ha sin storebror på 9 år ind på hans værelse. 

Men lige så snart en leg går igang, så er det helt fint han er der  

Hvis det går helt galt, så bruger vi timeout, og så må det sure barn være på sit værelse indtil han er glad igen. (Går ofte mindre end 2 min). 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2015

Skouboe

Hvad med at lade dem dele værelse? Så kan de begge sove i det store værelse og have tøj og mere legetøj i det andet - på den måde er der ikke en der har "mere" krav på noget end på noget andet.

Og ellers lyder det i øvrigt fuldstændigt på samme måde herhjemme og mine piger (på 4 og 5) er hel-søskende og er her hele tiden, så jeg er faktisk ikke sikker på at det har så meget at gøre med at de er sammenbragte.

Herhjemme er der kollektiv afstraffelse, hvis de ikke kan enes i længere tid. Uanset hvad der skete og hvem der startede, ender de begge to i gangen, siddende og kigge ind i hver deres hjørne. Jeg sætter uret og overvåger dem, og de sidder der i 5 minutter (1 minut pr. år, den lille er tættere på 5). Og så gør jeg meget ud af at understrege hvor KEEEEEEDELIGT det er at sidde i hjørnet så tit jeg kan komme til det.

Nogle gange er det nok at sige til dem at hvis de fortsætter på den måde, så ender de i gangen, hvor de kan sidde og glo ind i et hjørne...

Anmeld

15. januar 2015

Newsence

Anonym skriver:

Han har der store værelse fordi at min kærestes søster boede her lige i starten da vi flyttede ind, så min datter fik sit værelse først. (Som var det mindre værelse) Så når hun flyttede ud så fik hans søn bare det andet værelse. Hvilket vi ikke troede ville blive et problem..

og han har en masse tøj og legetøj her hos os..

Måske skulle I så revudere hele det værelses noget... I skal finde en løsning hvor begge børn kan have deres værelse i fred så de har et sted de kan være alene uden at en anden har ret til at komme derind.. Måske kan jeres soveværelse komme med i puljen.. Sæt jer ned med en tegning af jeres bolig og så ryk rundt på det hele og se om I ikke kan finde en løsning så alle kan være der... Hos os har barnet det store soveværelse da hun jo trods alt leger derinde mens vi kun sover så vi har taget det lille værelse til os... 

Da jeg var lille have vi et soveværelse hvor to børn sov og så et stort legeværelse.. Det var fedt dengang og vi var jo tvunget til at finde ud af det..  Bare for at sige at der findes mange løsninger og nogen skal prøves af før man ved om de virker 

og og så husk at de er kun 4 år og har kun boet sammen i nogle måneder. I er nød til at give dem en chance for at tilpasse sig den nye situation 

Anmeld

15. januar 2015

Anonym trådstarter

Tak for alle svar og gode råd..

Min datter er for tiden i den værste periode jeg endnu har oplevet, hun er sindsyg hidsig, lyver og går amok over alting.

Hans søn derimod han tuder og piver bare om alt..

jeg har prøvet at få snakket med kæresten (der bare har gået og gemt sig hele dagen og det meste af tiden bare har siddet foran computeren)

og han er bare PISSE sur og siger at han gider ikke at snakke med mig og at han er pisse træt af os alle tre idag.. Og at han kan/bliver nødt til at tage sig af sin søn men han magter bare ikke min datter mere! Og sagde lige i vrede at han kraftedermame ikke gider denne fælles opdragelse mere! At jeg bare må tage mig af min datter, så skal han nok tage sig af sin søn!

Men det er jo bare åndsvagt!!! For så kan jeg jo ikke sætte dem på plads! Hvis jeg ikke kan gøre eller sige det samme til dem begge.. Aaaarh hvor er det bare en LORTE dag det her..

Anmeld

15. januar 2015

Newsence

Anonym skriver:

Min datter er for tiden i den værste periode jeg endnu har oplevet, hun er sindsyg hidsig, lyver og går amok over alting.

jeg har prøvet at få snakket med kæresten (der bare har gået og gemt sig hele dagen og det meste af tiden bare har siddet foran computeren)

og han er bare PISSE sur og siger at han gider ikke at snakke med mig og at han er pisse træt af os alle tre idag.. Og at han kan/bliver nødt til at tage sig af sin søn men han magter bare ikke min datter mere! Og sagde lige i vrede at han kraftedermame ikke gider denne fælles opdragelse mere! At jeg bare må tage mig af min datter, så skal han nok tage sig af sin søn!

Men det er jo bare åndsvagt!!! For så kan jeg jo ikke sætte dem på plads! Hvis jeg ikke kan gøre eller sige det samme til dem begge.. Aaaarh hvor er det bare en LORTE dag det her..

Øhh han magter ikke din datter??? Nøj jeg var gået amok... Det SKAL han sgu ellers skulle I ikke være flyttet sammen og udsat børnene for det.. Jamen hvor må din datter da føle sig elsket... Nej DET er sgu at gå langt over stregen... Og han sidder ved pc jamen er du barnepigen eller er du kæresten??? For man skulle da tro du var ansat til at passe børn og ikke involvere ham for det larmer... 

Husk nu at børnene ikke bad om at blive bragt sammen og de reagere jo bare og det er helt naturligt og han gør det bare værre..

hvis I skal have en fælles fremtid skal det stoppe og så skal han lette røven og hjælpe til OGSÅ når det er pisse hårdt og med begge børn for dine og mine er slut nu er det jeres og det er et fælles hjem og ikke et hjem delt i 2. Så den går bare ikke for så bliver I aldrig til 'en familie... Så sur eller ej han skal tage sig sammen og stoppe med at opfører sig som om du er hjælpen 

Anmeld

15. januar 2015

Anonym trådstarter

newsence skriver:

Øhh han magter ikke din datter??? Nøj jeg var gået amok... Det SKAL han sgu ellers skulle I ikke være flyttet sammen og udsat børnene for det.. Jamen hvor må din datter da føle sig elsket... Nej DET er sgu at gå langt over stregen... Og han sidder ved pc jamen er du barnepigen eller er du kæresten??? For man skulle da tro du var ansat til at passe børn og ikke involvere ham for det larmer... 

Husk nu at børnene ikke bad om at blive bragt sammen og de reagere jo bare og det er helt naturligt og han gør det bare værre..

hvis I skal have en fælles fremtid skal det stoppe og så skal han lette røven og hjælpe til OGSÅ når det er pisse hårdt og med begge børn for dine og mine er slut nu er det jeres og det er et fælles hjem og ikke et hjem delt i 2. Så den går bare ikke for så bliver I aldrig til 'en familie... Så sur eller ej han skal tage sig sammen og stoppe med at opfører sig som om du er hjælpen 

Huff, jeg er kommet ned på jorden igen.. Han er meget presset for tiden.. 

Og jeg VED at når han er sur så skal han bare have fred, og når jeg er sur så vil jeg bare snakke om alt. Og det her sker hver gang jeg ikke giver ham lov til at "holde pause". Jeg har selv sagt til ham at jeg nok skal være den der tager mest ansvar i øjeblikket, da han lige nu gennemgår noget ret stort! Hvor han har været rigtig dygtig til at tage ansvar imens jeg har været deperimeret (i et par måneder) og har været en rigtig god kæreste!!

og han siger altid noget dumt når jeg går og render efter ham når han er sur.. Og så undskylder han bagefter og siger at jeg bare skal give ham fred når han er sur over et eller andet fordi ellers kommer han bare til at sige noget han ikke mener ..

.. Gud hvor må jeg lyde dum i jeres ører lige pt 

Anmeld

15. januar 2015

mpr

Anonym skriver:

Hvis han har planer om det så kan i lige så godt stoppe forholdet og flytte fra hinanden... I er ikke længere to familier hvor parterne har børn.. I er forenet til en familie hvor der nu er to børn,(det gjorde i da i flyttede sammen) de er begges ansvar og det skal han have ind i knolden uanset hvor uregerlig din datter er, og hos dig uanset hvor pjevset hans søn er.. Jeg river også nogle gange hår ud af hovedet på grund af min mands datter, men jeg kunne aldrig i mit liv finde på at sige "Nu gider jeg ikke tage ansvar for DIN datter mere, det må du selv klare"

I skal have fælles opdragelse også fordi børnene skal ikke vokse op med to regelsæt.. De har i forvejen 2 regelsæt et hos mor og et hos far, så skal der ikke til at være 2 regelsæt hos den enkle forælder også...  

Sæt jer ned når der er faldet lidt ro på igen, og få snakket det igennem for hverken I eller børnene er tjent med det.. Og hvis i har to regelsæt kan i heller ikke støtte hinanden op i de beslutninger der bliver taget, i hver i sær bliver statister i jeres eget hjem fordi, i på den måde ikke må sige fra omkring ting der vedkommer den andens barn. Derud over vil børnene opfange det meget hurtigt og kan bruge det imod jer, og så bliver det da først et helvede.. 

Anmeld

15. januar 2015

Anonym trådstarter

mpr skriver:

Hvis han har planer om det så kan i lige så godt stoppe forholdet og flytte fra hinanden... I er ikke længere to familier hvor parterne har børn.. I er forenet til en familie hvor der nu er to børn,(det gjorde i da i flyttede sammen) de er begges ansvar og det skal han have ind i knolden uanset hvor uregerlig din datter er, og hos dig uanset hvor pjevset hans søn er.. Jeg river også nogle gange hår ud af hovedet på grund af min mands datter, men jeg kunne aldrig i mit liv finde på at sige "Nu gider jeg ikke tage ansvar for DIN datter mere, det må du selv klare"

I skal have fælles opdragelse også fordi børnene skal ikke vokse op med to regelsæt.. De har i forvejen 2 regelsæt et hos mor og et hos far, så skal der ikke til at være 2 regelsæt hos den enkle forælder også...  

Sæt jer ned når der er faldet lidt ro på igen, og få snakket det igennem for hverken I eller børnene er tjent med det.. Og hvis i har to regelsæt kan i heller ikke støtte hinanden op i de beslutninger der bliver taget, i hver i sær bliver statister i jeres eget hjem fordi, i på den måde ikke må sige fra omkring ting der vedkommer den andens barn. Derud over vil børnene opfange det meget hurtigt og kan bruge det imod jer, og så bliver det da først et helvede.. 

Jamen jeg er fuldtstændig enig!! 

Det nytter ikke at snakke om noget i aften.. Men har sagt til ham at vi skal snakke om det her i morgen! 

Anmeld

15. januar 2015

Newsence

Ja der kom jo detaljer der. Dog må jeg sige at med 2 børn der gennemgår hvad de to lige nu gennemgår så syntes jeg det er forkert. Han bliver simpelhent nød til at være der lige nu så begge børn kan se at I er sammen om det her og at I står sammen. Ellers ender du hurtigt med at være den onde stedmor der bestemmer alt og dig og drengen får aldrig det rigtig godt. Begge børn har brug for at I begge er konsekvense i jeres meninger og at I altså står ved at nu skal I bo sammen... Så fred.. Jo kan godt forstå det men med børn kan man ikke altid få hvad man har brug for da børnene har brug for noget andet og tja han er den voksne.. Måske skal I aftale at han får. X tid om aften EFTER børnene er lagt og sover.. Så I den tid skal han have ro i hovedet og så bagefter denne tid kan du komme med hvad du gerne vil snakke om..

men mens børnene er vågen er det total nogo og han må bide i det sure æble og tænke på at det lige pt ikke er ham der er vigtigst ( at når man er forældre er man nok aldrig den vigtigste mere) og at hans søn og din datter virkelig har brug for jer nu og brug for jeres hjælp... Igen det at flytte sammen var ikke DERES valg men jeres....,

Anmeld

16. januar 2015

Anonym trådstarter

Ja der kom jo detaljer der. Dog må jeg sige at med 2 børn der gennemgår hvad de to lige nu gennemgår så syntes jeg det er forkert. Han bliver simpelhent nød til at være der lige nu så begge børn kan se at I er sammen om det her og at I står sammen. Ellers ender du hurtigt med at være den onde stedmor der bestemmer alt og dig og drengen får aldrig det rigtig godt. Begge børn har brug for at I begge er konsekvense i jeres meninger og at I altså står ved at nu skal I bo sammen... Så fred.. Jo kan godt forstå det men med børn kan man ikke altid få hvad man har brug for da børnene har brug for noget andet og tja han er den voksne.. Måske skal I aftale at han får. X tid om aften EFTER børnene er lagt og sover.. Så I den tid skal han have ro i hovedet og så bagefter denne tid kan du komme med hvad du gerne vil snakke om..

men mens børnene er vågen er det total nogo og han må bide i det sure æble og tænke på at det lige pt ikke er ham der er vigtigst ( at når man er forældre er man nok aldrig den vigtigste mere) og at hans søn og din datter virkelig har brug for jer nu og brug for jeres hjælp... Igen det at flytte sammen var ikke DERES valg men jeres....,

Igen du har ret!
Vi fik snakket lidt om det igår men vi var begge for trætte..

Så vi tager snakken idag istedet..

men her til morges er han så stået op med begge børn, (jeg ved ikke engang at de er vågned) og så har han lige bragt mig morgenmad i sengen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.