Hvad skal jeg råde til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.529 visninger
11 svar
12 synes godt om
14. januar 2015

Anonym trådstarter

Hej alle,

jeg har lige haft en grædende veninde i røret. Hun har to piger på 9 og 5 år. Hun blev skilt for 2 år siden, hvor den store har bopæl hos far og den lille hos hende. Far har fundet en ny kæreste og venter en lille til sommer. 

Han har i aften bedt hende tage den lille 3 dage mere om ugen, så den store har 7/7 og den lille 10/4 hos mor. Det sagde hun at hun gerne vil, men at hun også gerne ville have den store med også. Nu er far blevet sur, da den det kun er den lille, der ikke er god til 7/7. Problematikken ligger i at den lille vågner om natten og savner sin mor. I samme omgang vågner den nye kæreste og det er hårdt når hun er gravid. 

Hvordan står det til når man pludselig vil dele søskende på den måde? Vil der give problemet børnene imellem? 

Nogen med erfaring på dette område?

De har ikke været i statsforvaltningen på noget tidspunkt, så der er ingen skriftlig aftale. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2015

Mumto3

Måske har den lille mere brug for sin mor, og det er et behov far har set og reageret på. Det er vel fint nok.

Børn behøver vel ikke have de samme behov, bare fordi de er søskende.

Anmeld

14. januar 2015

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Måske har den lille mere brug for sin mor, og det er et behov far har set og reageret på. Det er vel fint nok.

Børn behøver vel ikke have de samme behov, bare fordi de er søskende.

Det er ikke så meget behov jeg tænker på, men mere om risikoen for at den store vil tænke "mor kan ikke lide mig så meget" eller den lille vil tro at far ikke vil have hende. 

For ja jeg tror også at den lille har et større morbehov end den store

Anmeld

14. januar 2015

sne190810

Umiddelbart ville jeg ikke skille søskende sådan ad. 

Jeg ville mene at far enten tager teten  med den lille, og får hende til at sove gennem. Ellers må han vente til de begge er store nok til at have en 7/7 ordning. 

I mine øjne ikke børnenes, men fars behov for adskillelse ved samvær. 

Anmeld

14. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
sne190810 skriver:

Umiddelbart ville jeg ikke skille søskende sådan ad. 

Jeg ville mene at far enten tager teten  med den lille, og får hende til at sove gennem. Ellers må han vente til de begge er store nok til at have en 7/7 ordning. 

I mine øjne ikke børnenes, men fars behov for adskillelse ved samvær. 

Jeg er helt enig.

Og tænker også, at så må far og kæresten finde en løsning. Kæresten må sove i et andet rum til den lille sover igennem. 

Og så vil jeg hilse og sige at fars kæreste kan vænne sig til uafbrudt søvn for sådan er det at have små børn, hvilket de egentlig allerede har. Man kan da ikke bare give datteren videre fordi de ikke får ordentlig søvn. 

Anmeld

14. januar 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg er helt enig.

Og tænker også, at så må far og kæresten finde en løsning. Kæresten må sove i et andet rum til den lille sover igennem. 

Og så vil jeg hilse og sige at fars kæreste kan vænne sig til uafbrudt søvn for sådan er det at have små børn, hvilket de egentlig allerede har. Man kan da ikke bare give datteren videre fordi de ikke får ordentlig søvn. 

Men far bruger som argument, at det er for den lilles bedste. Og skriver til mor at hun ikke vil gøre det bedste for sit barn. At det er synd for den lille at hun vågner og savner sin mor. 

Jeg ved ikke hvad jeg skal råde min veninde til at gøre. Min tanke er statsforvaltning, men jeg ved også at det bare vil give en masse brok og ballade. 

Anmeld

14. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Men far bruger som argument, at det er for den lilles bedste. Og skriver til mor at hun ikke vil gøre det bedste for sit barn. At det er synd for den lille at hun vågner og savner sin mor. 

Jeg ved ikke hvad jeg skal råde min veninde til at gøre. Min tanke er statsforvaltning, men jeg ved også at det bare vil give en masse brok og ballade. 

Jamen det er fint hvis det er for den lilles bedste, men det er for den lilles og stores bedste at de så får ens samvær, så der ikke kommer nogle følelser i klemme. 

Anmeld

14. januar 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jamen det er fint hvis det er for den lilles bedste, men det er for den lilles og stores bedste at de så får ens samvær, så der ikke kommer nogle følelser i klemme. 

Det er også den jeg tænker

Anmeld

14. januar 2015

mpr

Hej alle,

jeg har lige haft en grædende veninde i røret. Hun har to piger på 9 og 5 år. Hun blev skilt for 2 år siden, hvor den store har bopæl hos far og den lille hos hende. Far har fundet en ny kæreste og venter en lille til sommer. 

Han har i aften bedt hende tage den lille 3 dage mere om ugen, så den store har 7/7 og den lille 10/4 hos mor. Det sagde hun at hun gerne vil, men at hun også gerne ville have den store med også. Nu er far blevet sur, da den det kun er den lille, der ikke er god til 7/7. Problematikken ligger i at den lille vågner om natten og savner sin mor. I samme omgang vågner den nye kæreste og det er hårdt når hun er gravid. 

Hvordan står det til når man pludselig vil dele søskende på den måde? Vil der give problemet børnene imellem? 

Nogen med erfaring på dette område?

De har ikke været i statsforvaltningen på noget tidspunkt, så der er ingen skriftlig aftale. 

Tænker det måske er en ok ide, hvis den lille har så stort et savn til sin mor? Så får den lille også mulighed for at have alene tid med mor som den store har fået inden den lille blev født.. Hvor det måske er at der bliver taget noget fra den store hvis samværet skal gå efter hvordan den lille har det, og det kan også skabe problemer.. Og hvis det ikke er permanent så kan jeg heller ikke se problemet. Desuden, valgte far at lade den store komme hjem på 4/10 så har han ikke bopælen længere, og den kan han måske også være utilfreds med at miste og måske derfor reagerede voldsomt? 

Ellers forslå hende at sætte sig ned med x'en og børnene og spørge dem hvordan de godt kunne tænke sig det, om de gerne ville være sammen hele tiden eller om de ville synes det var okay at få lidt alene tid med den ene part? 

Anmeld

14. januar 2015

Moar2011

så det vil sige at når min søn har samvær med far/farmor vågner om natten fordi han savner mor, så skal man bare kaste "problemet" hjem til moren - det da os hårdt for børn at være dele barn til tider, det må de da godt gi utryk på.. 

Det da hvis faren der ikk orker det..

jeg vil sige begge lige begge steder , jeg vil hvertfald ikke skille søskende ad inden alder ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.