når man får kønnet at vide

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2015

Clisolka

Begge gange har vi fået kønnet bekræftet til MD-scanningen. I hver af mine graviditeter blev jeg scannet 1 x månedlig, så lægen kunne ikke lade være med at sige kønnet  2. gang var det dog ret tydeligt at der var en tap - den blev ikke holdt skjult 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2015

mummimia

I uge 15 pga fostervandsprøve

Anmeld

12. januar 2015

WilliamDSTN

MilleMus1988 skriver:

JA nu er jeg altså hamrende nys og kan ikke finde ud af det mere! så må man jo gå til jer !! 

HVORNÅR fik i kønnet at vide??? 

da jeg ventede BEGGE mine drenge fik jeg det at vide, den første til NF da det var SÅ tydeligt! og anden gang da jeg var inde til MD scanning da jeg spurgte . . 

mine drenge er født i 2010 og 2012 begge på Næstved Sygehus. men nu har jeg hørt fra en del at Næstved ikke længere vil fortælle køn! overhovedet!! pga en eller anden sag 

så kan det virkelig være rigtigt jeg må ud og betale mig for bare at vide kønnet  det syntes jeg er fusk! 

og hvornår har i andre fået det at vide =  

jeg spurgte dem på næstved sygehus om de ikk kunne se det både til NF og MD og de ville intet sige suk så måtte betale mig fra at få det at vide øv bøv  

Anmeld

12. januar 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
MilleMus1988 skriver:

JA nu er jeg altså hamrende nys og kan ikke finde ud af det mere! så må man jo gå til jer !! 

da jeg ventede BEGGE mine drenge fik jeg det at vide, den første til NF da det var SÅ tydeligt! og anden gang da jeg var inde til MD scanning da jeg spurgte . . 

mine drenge er født i 2010 og 2012 begge på Næstved Sygehus. men nu har jeg hørt fra en del at Næstved ikke længere vil fortælle køn! overhovedet!! pga en eller anden sag 

så kan det virkelig være rigtigt jeg må ud og betale mig for bare at vide kønnet  det syntes jeg er fusk! 

jeg fik det at vide til MD scanningen... om jeg ville det eller ej... 

ej, min søn valgte at ligge sig med arme og ben ud til alle sider så der ikke var nogen tvivl om at han havde en "tap" og min datter valgte at vende sig 180° så hun lå med underlivet lige op i skærmen...

Anmeld

13. januar 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ved thea ku de ik se kønnet til md i uge 20. Vi købte en 3D scaning i uge 28.

Med alberte ku de heller ik se kønnet i uge 20. Dog gik jeg til extra Scaninger hver 14 dag, så i uge 24 ku de se at vi sku ha endnu en pige.

Syntes det er helt ok at de ik vil fortælle kønnet, da det ik er det Scaningen handler om. Dog syntes jeg det er lidt fjollet, hvis de tydligt ka se kønnet, men ik vil sige noget/ komme med et bud. Håber det gav meningen. Vh stine

Anmeld

13. januar 2015

minførste

Vi fik det af vide til md scanningen. Til nf fik vi af vide at vi kunne tænke over til næste gang, altså md, om vi ville vide kønnet eller ej. Og mit indtryk er at Herlev ikke oplyser køn ved nakkefold men venter til uge 20 - hvis Baby altså vil afsløre det der 

Anmeld

13. januar 2015

Ciss

Ingen af mine ville vise sit køn til den almindelige scanning.

Den første (en pige) lå med benene i kryss til de grader, at de ikke kunne se det.

Den anden (en dreng) nægtede at ligge stille. Hver gang hun var ved at finde ret billede på skærmen, flyttede han sig.

Med den første fortalte hun mig desuden, at der dagen før var blevet født en baby, som hun han scannet i graviditeten og gættet forkert køn på, så hun var meget forsigtig med at udtale sig, hvis hun ikke var helt sikker.

Forresten synes jeg, det er helt ok, at de ikke ser efter køn, hvis der ikke tilfældigvis er god tid. Resten er vigtigere. (Selv om jeg selv var hamrende nysgerrig og meget gerne ville vide de....)

Anmeld

13. januar 2015

Kløver

MilleMus1988 skriver:

Jeg forstår godt sygehusene og vi har selv betalt os til scanning de gange vi har ønsket at vide kønnet, både for at kunne stole på resultatet men mest fordi jeg ikke synes det er det, deres dyrebare tid skal gå med. Her fandt jeg senere ud af de ikke kigger efter det men siger det hvis de lige kan se det, undervejs. 

Så ja jeg er af den holdning, at vil man vide kønnet så køb en scanning. De skal jo tjekke barnets trivsel og sundhed og ikke kønnet. Det er jo ikke en kønsscanning eller en fornøjelses scanning de laver 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.