Hormoncreme og gravid 18+3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.256 visninger
12 svar
1 synes godt om
11. januar 2015

Mille123

hej piger jeg er lidt i vildrede... Har i mange år lidt af håndeksem (ingen har kunne finde frem til en diagnose, og det ligger til familien)

normalt bruger jeg hormoncreme når eksemen er i ubrud (betnovat med chinoform) og så forsvinder eksemen kort efter. - eksemen kommer højst tre-fire gange om året. 

Der kom et ubrud på hånden omkring jul, hvor jeg kun smurte mig med strussecreme og alm. 70% neutral creme.

Idet jeg er gravid har jeg ikke ville tage hormoncreme og min jordemoder forklarede ligeledes, at jeg skulle holde mig fra det. MEN!!! efter nu ca. Tre uger har eksemen bredt sig til ansigt, hals, begge arme maven og nu begynder det på benen. Den seneste uges tid har jeg fra egen læge fået pincilin og to slags milde hormoncreme i mod eksemen, men den fortsætter med at brede sig. Var på sygehusets hudafdeling i fredags som sagde jeg skulle blive med at tage den ene milde hormoncreme, Locoid, og lade være med at tage de andre to præparater.Hudlægen sagde ligelede at jeg godt kunne tage den hårdere creme (betnovat med chinoform) et par dage, men det har jeg endnu ikke gjort. Eksemen holder mig vågen om natten og mine ører er begyndt at hæve... Har andre prøvet noget lignende???? Og har nogen af jer taget hormoncreme igennem noget tid, imens I var gravide? Og hvordan gik det jeres barn siden hen?

hilsen hende der klør og er desperat og vil sit barn det bedste. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2015

l.kjoeller

Kontakt endelig  din læge. Der findes milde hormon præparater  man må bruge 

Anmeld

11. januar 2015

Mille123

l.kjoeller skriver:

Kontakt endelig  din læge. Der findes milde hormon præparater  man må bruge 

ja har fået ordineret to forskellige af ham... Men det spreder sig stadig, og jeg ligner en rødspætte med knopper overalt. 

Jeg ringer til min jodermoder i morgen og høre hvormeget de mener jeg må få af hormoncremer ... Der er lidt for langt til fødsel til bare at vente  

Anmeld

11. januar 2015

l.kjoeller

Mille123 skriver:

ja har fået ordineret to forskellige af ham... Men det spreder sig stadig, og jeg ligner en rødspætte med knopper overalt. 

Jeg ringer til min jodermoder i morgen og høre hvormeget de mener jeg må få af hormoncremer ... Der er lidt for langt til fødsel til bare at vente  

Tror det er lægen der må råde om det. Ikke jordemoder 

Anmeld

11. januar 2015

Mille123

l.kjoeller skriver:

Tror det er lægen der må råde om det. Ikke jordemoder 

Ja han siger nok bare go for it med hormoncreme ... Er bare nervøs for barnet... Og tror ikke han ved så meget om graviditet, han er meget ung 

ville gerne have en såkaldt second opinion/ et alternativ til hormoncreme. 

Anmeld

11. januar 2015

l.kjoeller

Mille123 skriver:

Ja han siger nok bare go for it med hormoncreme ... Er bare nervøs for barnet... Og tror ikke han ved så meget om graviditet, han er meget ung 

ville gerne have en såkaldt second opinion/ et alternativ til hormoncreme. 

Så måske en hudlæge  ? 

Anmeld

11. januar 2015

Mille123

l.kjoeller skriver:

Så måske en hudlæge  ? 

Ja men hun (hudlægen) sagde også ok til den stærke hormoncreme i et par dage...men når man læser indlægssedlen, står der: bør ikke anvendes af gravide såvel som der står at mAn ikke ved hvad virkningen er ved anvendelse af gravide 

Anmeld

11. januar 2015

Anitta J

Da jeg var gravid med min datter døjede jeg også med ekstremt meget eksem på hele kroppen- der undersøgte de altså betnovat som jeg brugte og svaret kom dagen efter at det måtte jeg gerne bruge! Det er den lyserøde jeg brugte

Anmeld

11. januar 2015

Mille123

Anitta J skriver:

Da jeg var gravid med min datter døjede jeg også med ekstremt meget eksem på hele kroppen- der undersøgte de altså betnovat som jeg brugte og svaret kom dagen efter at det måtte jeg gerne bruge! Det er den lyserøde jeg brugte

Okay min er blå .... Men tænker at jeg måske kunne blande den med lidt neutralcreme... Men når det næsten skal på hele kroppen bliver man jo lidt hysterisk med alt det hormon. 

Men jeg vover pelsen fra i morgen tak for svaret 

Anmeld

12. januar 2015

Anitta J

Mille123 skriver:

Okay min er blå .... Men tænker at jeg måske kunne blande den med lidt neutralcreme... Men når det næsten skal på hele kroppen bliver man jo lidt hysterisk med alt det hormon. 

Men jeg vover pelsen fra i morgen tak for svaret 

Jeg kan sagtens forstå dig , men det er bare heller ikke sjovt at døje med så meget eksem og slet ikke som gravid eller når du ammer. 

Jeg ville prøve at forhører mig på en hudafdeling, det som om de ved lidt mere om det en praktiserende læge og jordemødre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.