Til jer med børn og kæreste der spiller computer??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2015

migxher

Wampires skriver:

Husk at snakke sammen om netop lige præcis det med hvem gør hvad med baby

det gjorde vi rigtig meget, netop fordi det for min kæreste er den eneste måde han kan finde ro inden i de dage hvor det er slemt med hans sensitivitet og han ikke kan overskue noget som helst...

idag er det sådan at det han gør det så meget han har behov for det, MEN hvis sønnen beder om opmærksomhed så kommer det stadig først... Nogle dage er han dog nødt til at bede om hjælp til at jeg tager sønnen så meget som muligt fordi han har en sårbar dag... Så er det nogen gange noget med at så sidder sønnen hos mig og så kigger vi på det far laver på computeren og snakker om det

Giver en masse nye indtryk og ord, og situationer vi kan snakke om i flere dage efter

Det er kun et problem hvis man IKKE får afstemt forventningerne, og ikke snakker sammen og lytter og respekterer hinanden...

pas på med at presse din kæreste til noget han ikke har lyst til... Specielt hvis nu fritidsjob vil være for meget for ham at overskue oven i baby, uddannelse og kærestetid, så kan du bare risikere at det skaber gnidninger og gør ham stresset og han så endnu mere flygter til computeren for at komme væk fra virkeligheden...

Tak for alle jeres svar.

til overstående  vil jeg lige sige at min kæreste hverken er sensitiv  eller noget i den dur og han har nærmest ikke andet end tid og overskud selvom han har et studie. Hans overskuds  tid bliver så bare brugt foran computeren eller med mig. Især i weekenderne. Han er generelt bare et overskudsmenneske og meget  laid  back. Der passer vi super godt sammen da det er mig der nemt bliver stresset og tidspresset, og så er det rart med en som kan hive mig lidt ned i gear  og slappe af. 

Tak for alle jeres svar.  Selvfølgelig  ved jeg Hvad jeg går ind til, og min kæreste er den jeg vil have børn med, som han er nu, og ikke hvordan jeg forventet han vil blive. Jeg ved skam godt at han sikkert ikke lige vender 360  grader bare fordi vi får et barn. 

Jeg spørger egentlig bare her inde for at få et billede af hvordan det har Været for andre med lignende kæreste, og derved måske få et billede af hvad jeg kan forvente. Især i forhold til at vi har snakket forventninger til når den lille kommer, hvor jeg selvfølgelig er sådan lidt, aahh  lad og nu lige se, i forhold til de ting han lover

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2015

san

min mand kommer hjem fra job kl 15:30, så sætter han sig lige en en halv time med en kop kaffe... og ellers tænder han først computeren ved 19-20 tiden, når hytten ser pæn ud og flaskerne er taget så skal jeg bare putte vores søn, og det gør jeg mellem 20-21....

I weekenden har vi ikke nogen regler, men vi snakker om hvad vi gerne lige vil nå.. han spiller når vores søn sover, og hvor meget jeg nu giver ham lov til det ... for selvf skal han have lov at spille, når han selvf bare husker sin søn og vores hjem og mig til sidst.... så alt er som det skal være... Det passer mig fint, for jeg har også brug for at være mig selv om aftenen når min søn er puttet...

Anmeld

11. januar 2015

Bshizzle

migxher skriver:

Hvordan forener i familielivet og computeren (:??
Mig og min kæreste venter vores første barn med termin 8. marts og som i sikkert kan tænke spiller han en del computer (: Dette har jeg også selv gjort, men nu med vidergående uddannelse og fritidsjob har der ikke været meget tid til det, så for mig har det faldt naturlig at det faldt i baggrunden. Min kæreste derimod spiller stadig en del, men bruger generelt bare meget tid foran computeren, da hans uddannelse er en computer uddannelse og alt de laver er på computer. Han ses ikke med hans venner til hverdag, fordi de selvfølgelig også spiller, så når de er "sammen" er det gennem spillet. Når han står op, er det første han gør tænde computeren, og spiser til og med også morgenmad der henne, nogle gange også middag og aftensmad, hvis vi ex bare tager brød en aften. 
Nu skal det lige siges at vi selvfølgelig også laver ting sammen. Foreslår jeg at vi ser film en aften, jamen så er computeren da slukket, og en gang i mellen tager han også initiativ til noget, dog er det mest mig. 
Men nogle gange kan det bare godt irritere mig lidt at han ikke rigtig har et liv, foruden mig og computeren, intet fritidsjob(dette har jeg dog presset på for at han skal få, nu når jeg snart stopper på mit), og kommer sjællent ud, og ønsker tydeligvis ikke at have en anden fritidsinteresse eller lignende.
Nu går mine tanker så lidt på hvordan det bliver når bettemanden kommer. Vil computeren automatisk komme i bagrunden, eller vil det blive ligesom nu, at jeg skal bede ham forlade computeren før det sker. Ex for at tage sig af baby. Vil han selv tage initiativ, eller skal jeg bede ham om det. Han skal jo gerne ønske at sætte computeren til side, og ikke kun fordi jeg beder om det. 

Hvordan ændrede jeres kærestes forhold til computeren da der kom børn i billedet? Hvor stor en rolle spiller den idag? (:

Well... Det er svært at svare på om han kan slippe sig fra computeren når barnet kommer 

Min X valgte at sidde klistret til hans computer mens jeg tog mig af sønnen... 

Dog fik jeg hurtigt ham til at lette røven når der skulle laves mad og spises ved bordet! 

Men en det er jo bare at sætte sig ned allerede NU, og forklare ham at jeg frygter at han vil bruge det meste af hans tid foran den computer når barnet kommer. 

Bliv enig om nogle faste rammer omkring jeres hverdag. 

Hvis han ikke overholder dette når barnet er født, så ta snakken op igen og sig at det gør dig ked af det og du osse har brug for små pauser. 

Barnet har brug for jer begge lige meget.. 

Aftal evt at i plejer familielivet, ved at i spiser sammen, hygger om barnet, tager ud og spiser.. 

Anmeld

11. januar 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
migxher skriver:

Mig og min kæreste venter vores første barn med termin 8. marts og som i sikkert kan tænke spiller han en del computer (: Dette har jeg også selv gjort, men nu med vidergående uddannelse og fritidsjob har der ikke været meget tid til det, så for mig har det faldt naturlig at det faldt i baggrunden. Min kæreste derimod spiller stadig en del, men bruger generelt bare meget tid foran computeren, da hans uddannelse er en computer uddannelse og alt de laver er på computer. Han ses ikke med hans venner til hverdag, fordi de selvfølgelig også spiller, så når de er "sammen" er det gennem spillet. Når han står op, er det første han gør tænde computeren, og spiser til og med også morgenmad der henne, nogle gange også middag og aftensmad, hvis vi ex bare tager brød en aften. 
Nu skal det lige siges at vi selvfølgelig også laver ting sammen. Foreslår jeg at vi ser film en aften, jamen så er computeren da slukket, og en gang i mellen tager han også initiativ til noget, dog er det mest mig. 
Men nogle gange kan det bare godt irritere mig lidt at han ikke rigtig har et liv, foruden mig og computeren, intet fritidsjob(dette har jeg dog presset på for at han skal få, nu når jeg snart stopper på mit), og kommer sjællent ud, og ønsker tydeligvis ikke at have en anden fritidsinteresse eller lignende.
Nu går mine tanker så lidt på hvordan det bliver når bettemanden kommer. Vil computeren automatisk komme i bagrunden, eller vil det blive ligesom nu, at jeg skal bede ham forlade computeren før det sker. Ex for at tage sig af baby. Vil han selv tage initiativ, eller skal jeg bede ham om det. Han skal jo gerne ønske at sætte computeren til side, og ikke kun fordi jeg beder om det. 

Hvordan ændrede jeres kærestes forhold til computeren da der kom børn i billedet? Hvor stor en rolle spiller den idag? (:

herhjemme var det mig der altid sad på PC og kæresten på PS3... men da vores datter kom - eller vi havde min søn på samvær - ændrede det sig helt naturligt...

vi udnytter tiden hvor hun sover - og der ikke er praktiske gøremål - til at spille...

Anmeld

11. januar 2015

Gabriel

migxher skriver:

Hos os er det Playstation der er "problemet". Vores søn er nu en måned gammel og viser derfor ikke interesse for skærmen endnu. Han kender min holdning til børn og skærme da jeg ved det kan skade deres udvikling hvis de ser for meget på dem når de er under 3 år. 

Som det er nu lader jeg ham spille når jeg har baby men sidder han med ham er det uden skærm med mindre han sover på armen. Men ligeså snart baby viser interesse for skærmen skal den være slukket når han er vågen. 

Da jeg har givet klart udtryk for mine holdninger allerede under graviditeten,  har det indtil nu ikke været nødvendigt at bede ham om det endnu. 

Men det skal også lige siges at jeg har gjort det klart at, sætter man et spil før sit barn er man ikke klar til at blive far og så skal han se sig om efter et andet sted at bo. Det lyder hårdt men det er min holdning og denstår jeg ved! 

Så mit bedste råd er at finde din indre holdning til det og gøre det helt klart for dinkæreste så i slipper for diskussionen når baby er kommet 

Anmeld

11. januar 2015

Isabella_mor

migxher skriver:

Det ændrede sig faktisk før det. Da jeg sagde til ham, at skullecdet være mig han ville være sammen med, så skulle han ikke spille så meget computer som han gjorde da vi mødte hinandn. Men han fik også hurtigt et fuldtidsjob og så voksede han også fra det at skulle spille hver dag. Han tager dog til LAN ca fire gange om året hvor han og hans venner så spiller over en hel weekend og drikker sig i hegnet osv. Og så er jeg jo så alene hjemme med ungerne. Det fungerer ganske fint, og der er nu heller ikke tid til at spille så meget når man har et barn.. Og SLET ikke når msn har to. Så forhåbentligt falder det ham naturligt at skære ned? Men ellers så må i tage en snak for at du kan høre hvad hans tanker omkring det er.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.