Hvordan forener i familielivet og computeren (:??
Mig og min kæreste venter vores første barn med termin 8. marts og som i sikkert kan tænke spiller han en del computer (: Dette har jeg også selv gjort, men nu med vidergående uddannelse og fritidsjob har der ikke været meget tid til det, så for mig har det faldt naturlig at det faldt i baggrunden. Min kæreste derimod spiller stadig en del, men bruger generelt bare meget tid foran computeren, da hans uddannelse er en computer uddannelse og alt de laver er på computer. Han ses ikke med hans venner til hverdag, fordi de selvfølgelig også spiller, så når de er "sammen" er det gennem spillet. Når han står op, er det første han gør tænde computeren, og spiser til og med også morgenmad der henne, nogle gange også middag og aftensmad, hvis vi ex bare tager brød en aften.
Nu skal det lige siges at vi selvfølgelig også laver ting sammen. Foreslår jeg at vi ser film en aften, jamen så er computeren da slukket, og en gang i mellen tager han også initiativ til noget, dog er det mest mig.
Men nogle gange kan det bare godt irritere mig lidt at han ikke rigtig har et liv, foruden mig og computeren, intet fritidsjob(dette har jeg dog presset på for at han skal få, nu når jeg snart stopper på mit), og kommer sjællent ud, og ønsker tydeligvis ikke at have en anden fritidsinteresse eller lignende.
Nu går mine tanker så lidt på hvordan det bliver når bettemanden kommer. Vil computeren automatisk komme i bagrunden, eller vil det blive ligesom nu, at jeg skal bede ham forlade computeren før det sker. Ex for at tage sig af baby. Vil han selv tage initiativ, eller skal jeg bede ham om det. Han skal jo gerne ønske at sætte computeren til side, og ikke kun fordi jeg beder om det.
Hvordan ændrede jeres kærestes forhold til computeren da der kom børn i billedet? Hvor stor en rolle spiller den idag? (: