Min datters øre STINKER hvad skal jeg gøre??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.497 visninger
15 svar
1 synes godt om
11. januar 2015

cecilie1984

Min datter har dræn i ørene for 2 gang.

Mellem jul og nytår har det ene øre løbet meget og vi har fjernet det, men øret så grimt ud pga størknet væske, men hun havde ikke ondt.

Nu er det så småt holdt op med at løbe men HOLD fast hvor hun lugter surt/dårligt ved det øre, hun er tit i bad og vi har vasket øret men lige lidt hjælper det.

Hvad skal vi gøre?? Hun er næsten ikke til at være i nærheden af, heldigvis er hun kun 3 og lægger ikke selv mærke til det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2015

l.kjoeller

Skylder  i med saltvand eller hvis det har løbet længe antibiotika  ? Et inficeret øre lugter men et forkølet øre gør ikke er min erfaring.  Vi har også ørebarn 

Anmeld

11. januar 2015

cecilie1984

l.kjoeller skriver:

Skylder  i med saltvand eller hvis det har løbet længe antibiotika  ? Et inficeret øre lugter men et forkølet øre gør ikke er min erfaring.  Vi har også ørebarn 

nej vi har bare vasket i alm vand og sæbe

men så må det bestemt være inficeret

Anmeld

11. januar 2015

cecilie1984

l.kjoeller skriver:

jeg har ikke oplevet før det har løbet sådan og synes jeg har fået at vide at løber øret virker drænet og i det det ikke gør ondt har vi ikke kontaktet læge

Anmeld

11. januar 2015

l.kjoeller

cecilie1984 skriver:

jeg har ikke oplevet før det har løbet sådan og synes jeg har fået at vide at løber øret virker drænet og i det det ikke gør ondt har vi ikke kontaktet læge

Start med at ringe til vagtlægen eller egen  læge og fortæl hvor længe det har løbet. Måske skriver han antibiotiske dråbet ud. Køb uanset saltvand  og en sprøjte på apoteket  og skyld morgen og aften til det er væk. Min datter på to synes det var sjovt når vi sagde " så ryster vi " bagefter og rystede på hovederne og sagde sjove lyde.  Så var hun ikke ked af at få skyllet. Bare  et tip. Held og lykke 

Anmeld

11. januar 2015

l.kjoeller

Er i øvrigt  ørelægen der bad os gøre sådan. Skal helst  ikke løbe lange perioder af gangen 

Anmeld

11. januar 2015

Carina:-)

Har selv drænbørn - og vores øre læge siger at lugter øret er det tegn på infektion og så vil hun gerne se dem.

Man kan skylle selv med en engangssprøjte og 37 grader vamrt vand hvor man tilsætter 1 tsk salt pr ½ L vand- Og det hjælper i nogen tilfælde . 

Hvis er ikke er feber og smerter får hun ikke antibotika ,men som vores øre læge sagde så vil hun stadig gerne lige se rollingerne bare for at være sikker

Anmeld

11. januar 2015

l.kjoeller

Carina:-) skriver:

Har selv drænbørn - og vores øre læge siger at lugter øret er det tegn på infektion og så vil hun gerne se dem.

Man kan skylle selv med en engangssprøjte og 37 grader vamrt vand hvor man tilsætter 1 tsk salt pr ½ L vand- Og det hjælper i nogen tilfælde . 

Hvis er ikke er feber og smerter får hun ikke antibotika ,men som vores øre læge sagde så vil hun stadig gerne lige se rollingerne bare for at være sikker

Min datter får antibiotika af ørelægen når saltvand ikke klarer det. Også uden smerter og feber. Så det er der nok forskel på 

Anmeld

11. januar 2015

cecilie1984

l.kjoeller skriver:

Min datter får antibiotika af ørelægen når saltvand ikke klarer det. Også uden smerter og feber. Så det er der nok forskel på 

men er det ikke for "lidt" at ringe til ørelægen med

Anmeld

11. januar 2015

Carina:-)

l.kjoeller skriver:

Så poder han vel forhåbentlig inden for at påvise bakterier? Ellers er det jo ligesom at give pencilin for forkølelse ...og det er jo på sigt ikke særligt sundt

Har 7 ørebørn og ingen af dem har fået antibiotika uden grund,og de er alle blevet fri for dræn omkring de 6-7 år så nu glæder jeg mig til det er overstået med de 2 yngste

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.