Forstår ham ikke!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.352 visninger
13 svar
5 synes godt om
10. januar 2015

Anonym trådstarter

Hej, 

min kæreate vil gerne have børn nu men vil vente med at blive gift til han er færdig uddannet om 4 år. Jeg forstår ham slet ikke! 

I min optik er det at få børn mere alvorligt end ægteskab; forstå mig ret. Synes også ægteskab er alvorligt men dog ikke 110% permanent hvis man en dag vokser fra hinanden - men det er børn jo. Man vil altid på den ene eller anden måde have barnet sammen. Forstår ham bare slet ikke og det gør mig ked a det kan jeg mærke  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2015

Mulle0802

Anonym skriver:

Hej, 

min kæreate vil gerne have børn nu men vil vente med at blive gift til han er færdig uddannet om 4 år. Jeg forstår ham slet ikke! 

I min optik er det at få børn mere alvorligt end ægteskab; forstå mig ret. Synes også ægteskab er alvorligt men dog ikke 110% permanent hvis man en dag vokser fra hinanden - men det er børn jo. Man vil altid på den ene eller anden måde have barnet sammen. Forstår ham bare slet ikke og det gør mig ked a det kan jeg mærke  

Det kan jeg godt forstå, det forstår jeg heller ikke - jeg ville tænke på samme måde som dig at børn holder jer mere sammen end at blive gift. Kan han en frygt for hvordan det er at være gift? Måske hvis nogen i jeres omgangskreds er blevet gift og deres forhold måske har ændret sig til det negative.

Har du spurgt hvorfor han tænker sådan? 

Anmeld

10. januar 2015

RGN

Profilbillede for RGN

Det kan være han tænker, at I skal bruge mange penge på brylluppet og han derfor skal tjene nogle flere penge?

Anmeld

10. januar 2015

TNBC

Anonym skriver:

Hej, 

Som RGN siger, kan det være pengene, at han gerne vil give dig et super godt bryllup, så derfor vil han gerne vente ind til I har flere penge, altså efter uddannelse?? Det giver jo meget god mening.

Tror ikke det har så meget med hvad der er mere alvorligt at gøre.

Anmeld

10. januar 2015

Chris87

Forstår dig godt - men det kan være din kæreste tænker, han gerne vil vente så han er sikker på der penge nok til at give dig alt det som man ønsker på sådanne en særlig dag ?? 

Anmeld

10. januar 2015

Risse

Anonym skriver:

Hej, 

Altså jeg tænker det egentlig logisk nok, såfremt det ikke handler om at binde sig, men om økonomi osv. 

Man får rigtig meget hjælp - især økonomisk, når man får børn under uddannelse. Eks. længere barsel, gratis daginstitution osv.. Hvis han er sikker på at det er dig han vil være sammen med og have børn med, så hvorfor vente med børnene? Og hvorfor er det så et problem at i ikke er gift, hvis i begge to er sikre?

Med mindre han bare ville giftes på rådhuset, ja så koster et bryllup derimod dyrt, og det vil han jo nok ikke have råd til, før efter endt uddannelse. 

Herhjemme drømmer vi om et lille simpelt bryllup når jeg er højgravid. Og så tager vi en kæmpe 'rigtig' bryllupsfest ved vores 10 års jubilæum, hvor jeg får mit drømme bryllup. På den måde sætter vi os ikke i nødvendig gæld i forbindelse med brylluppet og vi får forhåbentlig vores første barn under uddannelse. 

Anmeld

10. januar 2015

Princesspigen

Anonym skriver:

Hej, 

Jeg ville tro at det har noget at gøre med om at han måske gerne vil gene hende han elsker, drømme brylluppet, og det kan hurtigt koste mange penge..nså måske det er pengene det drejer sig om, at han føler han ikke kan give dig det perfekte før om nogle år... 

Anmeld

10. januar 2015

Anonym trådstarter

Hmm tak for jeres gode teorier  

Jeg vil ikke have et dyrt bryllup, selvfølgelig kommer det til at koste lidt men ikke sådan 100.000 agtigt men! Ved selvfølgelig ikke om han gerne vil have stort bryllup. 

Og ja jeg spurgte ham jo om hvordan det kunne være også svarede han at han gerne ville tjene penge og være mere voksen i det. Vi er ret unge. Men han har altid gerne ville være ung far så det stod bare højest på hans liste. 

Men ja det er nok bare mig, men jeg vil bare meget gerne giftes (på rådhuset, det er vi enige om)  

meb tænker da også at det er et stort kompliment at han vil have børn med mig og det er self det der er vigtigst.

ps min baggrund er halv dansk/mellemøstlig så dernede er det jo normen at blive hurtigt gift aå måske det også er derfor jeg gerne vil. Vi har været sammen og boet sammen i lidt over 2 år.

Anmeld

10. januar 2015

mpr

Anonym skriver:

Hej, 

Jeg har det på samme måde, synes det høre sig til at man er gift før man får børn, ellers så mener man ikke det alvorligt nok.. Hvis man ikke er gift så er det nemt at gå fra hinanden.. Så tænker at ægteskab faktisk er en god ide for at sikre sig selv, hinanden og de kommende børn. Jeg er heldigvis blevet gift med min mand, da vores forsøg på baby har taget længere tid end forventet, men min mand var nærmest klar til at vente 10 år mere før vi skulle giftes for det var jo bare et papir.. Men sådan så jeg det ikke, ægteskab var det der gjorde at VI som en enhed blev familie ellers ville vi stadig kun være kærester og så være familie til børnene men ikke hinanden.. 

Jeg er glad for at vi blev gift, så kan det være at om 5-10 år at vi vil vies i kirken, men det er ikke så vigtigt for mig som det at vi er gift, føler mig på en eller anden måde mere hel nu  

Håber for dig at du kan få overbevist din kæreste om det hvis det virkelig betyder meget for dig.. 

Anmeld

10. januar 2015

Anonym trådstarter

mpr skriver:

Jeg har det på samme måde, synes det høre sig til at man er gift før man får børn, ellers så mener man ikke det alvorligt nok.. Hvis man ikke er gift så er det nemt at gå fra hinanden.. Så tænker at ægteskab faktisk er en god ide for at sikre sig selv, hinanden og de kommende børn. Jeg er heldigvis blevet gift med min mand, da vores forsøg på baby har taget længere tid end forventet, men min mand var nærmest klar til at vente 10 år mere før vi skulle giftes for det var jo bare et papir.. Men sådan så jeg det ikke, ægteskab var det der gjorde at VI som en enhed blev familie ellers ville vi stadig kun være kærester og så være familie til børnene men ikke hinanden.. 

Jeg er glad for at vi blev gift, så kan det være at om 5-10 år at vi vil vies i kirken, men det er ikke så vigtigt for mig som det at vi er gift, føler mig på en eller anden måde mere hel nu  

Håber for dig at du kan få overbevist din kæreste om det hvis det virkelig betyder meget for dig.. 

Lige præcis  

Ja ved ikke hvordan jeg skal kunne overtale ham da beg jo heller ikke vil tvinge manden. Tænker bare: hvis du elsker en person så højt og vil starte familie hvorfor søren så ikke gifte sig? Ja det giver ingen mening for mig at vente. De fleste har svært ved at tage beslutningen om børn men det havde han let ved. Men gifte sig, nej nej det må vente.... Måske beg skulle "stræbe" efter en forlovelse til at starte med?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.