Anonym skriver:
Hej,
min kæreate vil gerne have børn nu men vil vente med at blive gift til han er færdig uddannet om 4 år. Jeg forstår ham slet ikke!
I min optik er det at få børn mere alvorligt end ægteskab; forstå mig ret. Synes også ægteskab er alvorligt men dog ikke 110% permanent hvis man en dag vokser fra hinanden - men det er børn jo. Man vil altid på den ene eller anden måde have barnet sammen. Forstår ham bare slet ikke og det gør mig ked a det kan jeg mærke
Altså jeg tænker det egentlig logisk nok, såfremt det ikke handler om at binde sig, men om økonomi osv.
Man får rigtig meget hjælp - især økonomisk, når man får børn under uddannelse. Eks. længere barsel, gratis daginstitution osv.. Hvis han er sikker på at det er dig han vil være sammen med og have børn med, så hvorfor vente med børnene? Og hvorfor er det så et problem at i ikke er gift, hvis i begge to er sikre?
Med mindre han bare ville giftes på rådhuset, ja så koster et bryllup derimod dyrt, og det vil han jo nok ikke have råd til, før efter endt uddannelse.
Herhjemme drømmer vi om et lille simpelt bryllup når jeg er højgravid. Og så tager vi en kæmpe 'rigtig' bryllupsfest ved vores 10 års jubilæum, hvor jeg får mit drømme bryllup. På den måde sætter vi os ikke i nødvendig gæld i forbindelse med brylluppet og vi får forhåbentlig vores første barn under uddannelse.
Anmeld