Er vi blevet kedelig eller ganske normale?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.882 visninger
15 svar
4 synes godt om
9. januar 2015

CH2012

Er det normalt, at man i et parforhold kommer til at "dovne" den lidt i forhold til at lave ting sammen, hver for sig, osv.?

Altså... Vi går på arbejde (pt. går jeg dog ledig), træner, ordner alle de huslige pligter som madlavning, rengøring, tøjvask, oprydning, osv. Om aften sidder vi sammen i stuen, hvor han spiller computer, og jeg sidder og ser tv, surfer på nettet, osv. Ind imellem ser vi en film eller serie sammen.

Men det er ikke så tit vi tager ud og spiser, tager i biografen, på café, eller andet i den stil sammen - fordi pengene ikk er til, at vi kan gøre sådan noget for tit.

Og vi ser ikke vennepar så tit, - tager til gengæld hjem til mine forældre og spiser indimellem, og besøger også svigerforældrene i Jylland...

Men er i tvivl om jeg er for "krævende", når jeg egentlig gerne vil have, at vi laver mere - både sammen og hver for sig.... Ser flere venner og vennepar, går flere ture i gågaden, kommer ud og ser flere ting, osv. Men synes tit at tiden i hverdagen går hurtigt med dagens gøremål, og trætheden melder sig.

Er vi blevet for "gamle" for hurtigt eller er det ganske normalt? Vi er 25 og 29...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2015

Troldemommi

CH2012 skriver:

Er det normalt, at man i et parforhold kommer til at "dovne" den lidt i forhold til at lave ting sammen, hver for sig, osv.?

Altså... Vi går på arbejde (pt. går jeg dog ledig), træner, ordner alle de huslige pligter som madlavning, rengøring, tøjvask, oprydning, osv. Om aften sidder vi sammen i stuen, hvor han spiller computer, og jeg sidder og ser tv, surfer på nettet, osv. Ind imellem ser vi en film eller serie sammen.

Men det er ikke så tit vi tager ud og spiser, tager i biografen, på café, eller andet i den stil sammen - fordi pengene ikk er til, at vi kan gøre sådan noget for tit.

Og vi ser ikke vennepar så tit, - tager til gengæld hjem til mine forældre og spiser indimellem, og besøger også svigerforældrene i Jylland...

Men er i tvivl om jeg er for "krævende", når jeg egentlig gerne vil have, at vi laver mere - både sammen og hver for sig.... Ser flere venner og vennepar, går flere ture i gågaden, kommer ud og ser flere ting, osv. Men synes tit at tiden i hverdagen går hurtigt med dagens gøremål, og trætheden melder sig.

Er vi blevet for "gamle" for hurtigt eller er det ganske normalt? Vi er 25 og 29...

I minder om os  tror det er meget normalt man bare gerne vil slappe af derhjemme efter en arbejdsdag, når vi kommer hjem og alle de huslige pligter er ordnet og har hygget med ungerne og de sover, ja så slapper viogså bare af, for det meste sammen 

Monica 

Anmeld

9. januar 2015

Papillon

Det lyder også som os Men vi har så også en lille pige på 6-måneder. Så når hun endelig sover om aftenen, vil vi bare gerne slappe af, og specielt jeg har nok brug for alenetid, fordi hun konstant hænger på mig. Vi kommer da lidt ud, men med to gange SU bliver det heller ikke til det store 

Anmeld

9. januar 2015

Mor til Ella

CH2012 skriver:

Tror det er meget normalt, men tror også man skal passe på ikke at lade stå til og glemme hinanden...

men pt er det også sådan her, Asta er 6 mdr og Ella knap 3 år, så der er nok at se til....

ammer stort set stadig hele døgnet så når der endelig er ro, har jeg det nok lidt sådan at hun sutter på mig hele dagen, så du skal da bare lige prøve at røre de bryster

Før vi fik nr 2 var vi rigtig gode til at lave ting sammen, tage ud og spise og hygge, og det bliver vi igen når hun er færdig med det amme fis, forhåbentligt snart

Anmeld

9. januar 2015

Masig

Det er vel bare at gøre noget ved det, hvis man synes det er blevet for kedeligt... Herhjemme laver vi heller ikke så meget, men det er ok med os. Min kæreste tager gerne hen til en ven eller til koncert eller noget, mens jeg er mere "hjemme-menneske", men vi prøver da at ses med venner og familie så meget som muligt. Og forsøger da også at lave noget sammen, men med fuldtidsarbejde (manden er selvstændig så arbejder mere end 37 timer), barn, huslige pligter osv, ja så bliver det jo ikke til det vilde... Men det er et spørgsmål om prioritering synes jeg. Vil man gerne bare sidde derhjemme og slappe af efter en lang dag eller vil man ud og opleve noget andet...

Jeg kender folk som os, som ofte er hjemme om aftenen og ikke laver så meget andet end at slappe af efter en lang dag, men jeg kender også mange som er ude flere gange om ugen og lave et eller andet... Det er jo op til en selv!

Anmeld

9. januar 2015

CH2012

Troldemommi skriver:

I minder om os  tror det er meget normalt man bare gerne vil slappe af derhjemme efter en arbejdsdag, når vi kommer hjem og alle de huslige pligter er ordnet og har hygget med ungerne og de sover, ja så slapper viogså bare af, for det meste sammen 

Monica 

Okay... Det kan godt det er ganske normalt. Jeg ville bare ønske vi gjorde flere ting - ikke fordi der er noget galt med det vi har nu, men savner alligevel, at der sker lidt mere....  Men ja, trætheden melder sig i løbet af hverdagene...

Føler bare jeg er ved at blive hurtig "gammel".... Synes det er for tidligt at have det sådan her 

Anmeld

9. januar 2015

WilliamDSTN

CH2012 skriver:

Altså min mand arbejder skiftende arbejdstider og derfor bruger vi så meget tid sammen som muligt, når han kommer hjem fra aftensmad halv 10 har jeg mad sammen og så ser vi tv sammen, når han har dagvagt til kl halv 1 er vi også sammen, og laver alt muligt tager i skoven er i haven hygger så meget som muligt 

Anmeld

9. januar 2015

CH2012

Jeg tror egentlig, at jeg selv sætter for store krav op som er lidt urimelige, hvis jeg tænker mig om... Jo, der er nogle ting der kunne rettes... Men egentlig laver vi jo flere ting end hvad jeg egentlig lige giver credit for.

Jeg skal blive bedre til at lægge mærke til det vi egentlig gør - i stedet for alt det vi ikk gør... 

Anmeld

10. januar 2015

Mother-love

Jeg vil sige det er helt normalt.

før mine børns far flyttede, var vi også hjemme for det meste. Vi så ikke rigtig venner osv. Men det er nok mest fordi vi ikke rigtig kender nogen der har børn.

jeg har siden jeg blev voksen ikke rigtig haft nogen omgangskreds ( jeg er 27), og manden til mine børn er 39. Så dem han kender der har børn er næsten voksne. 

Det vi altid har gjort og stadig gør er at vi ser mormor og farmor mindst en gang om ugen hvis det er muligt. Og ellers har vi taget lidt steder i weekenderne men det har mest været for vores datters skyld, for at hun lige kunne komme ud og få brændt lidt krudt af.

ellers har det også bare været tv, nettet og sofa ☺️

Anmeld

10. januar 2015

Clisolka

Det er vel hvad man selv gør det til  Keder du dig, så må du jo hive fat i manden, det er jo kun jer selv der kan ændre på det 

Vi er sjældent ude, især om aftenen, da vi går meget op i begge børns sengetider  Det har været begrænset hvor meget vi har kunnet komme omkring de sidste 4 år - uden bil og med offentligt transport, når man har en pige der kaster op efter 5 min i bus 

Vi hygger når ungerne er lagt i seng - og vi har det begge godt med det. Jeg slapper af efter en lang arbejdsdag, når ungerne er lagt - og min kæreste spiller computer 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.