For halvandet år siden, rev jeg alle pløkkerne op og flyttede 200+km væk fra min familie, venner og alt jeg kendte. For at bo sammen med min forhåbeligt kommende mand. Jeg har altid sagt jeg gerne vil hjem til min familie og bo igen, men måske ikke lige i samme bum men tæt på. Jeg havde regner med at skulle være om 4 års tid, men nu er det sådan at jeg er blevet gravid, og nu er ønsket om at komme hjem til familien blevet så stort at manden ikke kan forstå det.
Han vil IKKE flytte bare i noget der minder om 100 km tætter på min familie, han vil måske flytte 50 km væk fra hvor vi bor nu. JEG ER KNUST, jeg overvejer helt at gå fra ham eller forslå om vi ikke kunne bo hver for sig også stadig være kærester osv. Men ingen af delene vil han. Jeg er fundet, jeg elsker ham, men min familie betyder bare lige den tand mere for mig
Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, går hverdag og bliver mere og mere ked af det, jeg ender jo med en Depration hvis det forsætter på denne måde. Tænk at jeg kunne rive alle pløkkerne op og flytte også er det ikke gengældt 
Du kan ikke forvente at din kæreste/mand vil flytte væk fra hans familie, fordi du selv har gjort det.. Det var dit valg ... At du så nu fortryder? du har gjort det - må være rigtig svært og du må sidde med så mange blandede følelser.. Især nu du er gravid...
Men den gang du valgte at flytte for at være sammen med din kæreste, fortalte du ham da, at ønsket kun var at gøre det "midlertidigt"... Hvis han alt den tid har troet du har været okay med det, må det også være svært for ham, at du ikke længere ønsker at bo hvor i gør... og måske føler han skal være bange for at miste dig og jeres nu ufødte barn...
Hvor godt er dit netværk hvor i bor nu? Har du mulighed for at gøre noget ekstra så det kunne blive bedre, eller kan du slet ikke se dig selv blive der?
Jeg kan godt forstå du synes det svært... Men du skal finde ud af med dig selv, hvor meget du vil "ofre", kæmpe for at få det godt hvor du er nu... Eller tage hjem til familien igen... - hvilket du muligvis skulle have gjort for langtid siden, både for din egen og din kærestes skyld ... (Hvis altså din familie betyder mere for dig, end han gør)
Det er ikke nemt at flytte. Slet ikke når det er væk fra alt det man kender, uden bare lige at kunne gå forbi til en kop kaffe... Det er langt sværer end man tror, i det øjeblik man kaster sig ud i det og det kræver ENORMT meget arbejde at få skabt sig et "nyt liv".. En ny omgangskreds, bekendtskaber m.m. er nemt nok at skabe .. Men venner skabes ikke på så kort tid... Jeg taler selv af både bitter erfaring , men ligeså meget en vellykket erfaring. Det er 5 år siden jeg flyttede (fra Sjælland - til Flensburg) har i mellemtiden været en tur i Odense og Århus, men er nu bosat i Sønderjylland .. Mere lykkelig end nogensinde - jeg har fundet mit hjem her.. Men hold da op -hvor har jeg været ved at give op, op til flere gange .. Det har været den hårdeste, sejeste og længste kamp nogensinde.. Der også har budt på år med en depression.. Det har virkelig taget tid for mig, at skabe det liv jeg i dag nyder og elsker og ikke ville undvære for noget.. Jeg har skabt min egen lille familie nu, der betyder alt for mig og jeg skal aldrig tilbage til Sjælland igen...
Derfor er det er vigtigt at du gør op med dig selv om du vil tage kampen.. Det bliver PISSE hårdt - det kan vise sig at blive det hele værd, men det kan også være du høre til ved din familie.Det ved kun du... 
Beklager det lange og måske vildt rodede indlæg ... Men jeg håber at have skrevet noget, du kan bruge til dine videre tanker omkring det hele :-)