Børn med adhd - sport

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2015

Lisette W

Anonym skriver:

Kan man tillade sig det ? For der skal jo være plads til alle, syntes bare det her er groft nok. Mit barn giver udtryk for, at J ( barnet ) er i familie med trænerne så de er meget large overfor hans opførsel. Overvejer at tage med derned til næste træning og kikke . Dog finder mit barn det yderst pinligt

Som du selv skriver skal der jo være plads til alle. Som det er nu, er der jo ikke plads til alle hvis dit barn ikke føler sig godt tilpas.

Det handler jo om hvordan du taler med træneren. Hvis du lige så sødt som her, giver udtryk for at du er rigtig ked at hvis dit barn stopper til batminton, men som det er nu er han ked at at gå til det på grund af det pågældende barns opførsel. Spørg til om i ikke kan finde en løsning sammen, evt. om forældrene til barnet måske kan være med til at rådgive om hvordan barnets opførsel håndteres bedst.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2015

Anonym trådstarter

Mor til Frederic og Freya skriver:

Vil sige at det barn's forældre burde være til stede under træning, netop fordi de ved hvordan han er og kan moren ikke styre ham - må det være faren der tager over...

Kender desværre også sådan en dreng, han har ikke adhd - men nul respekt - råber - skriger konstant.

Vores den store på 6 år går til speedway hvor der er adhd drenge med og det gode er at man ikke kan høre deres ukvemsord under hjelmen og pga støj fra maskinerne... Men det er også en sport hvor forælderne er med/på...

Ja det har du nok ret i. Men omvendt er han jo så stor så han er afsted alene. Ser ham ofte kører rundt og mødte ham på havnen i sommer hvor han også var ubehagelig . Det jo svært for drengen skal jo så vidt mulig vel have samme muligheder som andre . 

Anmeld

9. januar 2015

Anonym trådstarter

Lisette W skriver:

Som du selv skriver skal der jo være plads til alle. Som det er nu, er der jo ikke plads til alle hvis dit barn ikke føler sig godt tilpas.

Det handler jo om hvordan du taler med træneren. Hvis du lige så sødt som her, giver udtryk for at du er rigtig ked at hvis dit barn stopper til batminton, men som det er nu er han ked at at gå til det på grund af det pågældende barns opførsel. Spørg til om i ikke kan finde en løsning sammen, evt. om forældrene til barnet måske kan være med til at rådgive om hvordan barnets opførsel håndteres bedst.  

Nej det har du selvfølgelig ret i . Og syntes da det er trist min søn vil stoppe fra sport han ellers er meget glad for . 

Anmeld

9. januar 2015

Vaya

Ved du at sproget er forbundet med diagnosen? For umiddelbart mener jeg ikke, at der er en sammenhæng mellem ADHD og grimt sprog. 

Måske skal det håndteres som et problem med sproget, som var det enhver anden "rask" dreng? 

Tænk over hvad din reaktion vil være så, og så er det vel efter det du skal handle. 

Anmeld

9. januar 2015

Anonym trådstarter

Vaya skriver:

Ved du at sproget er forbundet med diagnosen? For umiddelbart mener jeg ikke, at der er en sammenhæng mellem ADHD og grimt sprog. 

Måske skal det håndteres som et problem med sproget, som var det enhver anden "rask" dreng? 

Tænk over hvad din reaktion vil være så, og så er det vel efter det du skal handle. 

Nej det ved jeg absolut intet om . Hører bare sjældent andre børn på den alder tale sådan , så tænkte det hang sammen med hans diagnose . At det kunne være svære for ham så at " styre " hans adfærd . Men rent gæt . Min reaktion ville være den samme , syntes hans adfærd går udover andre uden grund . Men tænker at hans diagnose kan spille ind , derfor denne tråd 

Anmeld

9. januar 2015

CaWi

Vi går til gymnastik med vords dreng på snart tre. Aldersgruppen hedder 0-4 år.

(Kan fornemme dit barn er noget ældre)

Men her har vi tre børn, der ikke er for gamle til at være der, men simpelthen fylder så meget, at det ofte er til gene for de andre børn (og irriterende for os voksne)

De to af dem er simpelthen bare dårligt opdraget.  Råber og skriger,  står ikke pænti kø og venter på det bliver deres tur, men maser ind foran.  Og tager generelt ikke hensyn.  Heller ikke til de mindre børn.

Forældrene her står bare og snakker sammen, og siger intet til deres børn.

Så har vi den tredje. Han opføre sig som deto andre, men er llidt mere voldsom.  Det står helt klart for mig at der er et eller andet"galt" med barnet. Hvad ved jeg dog ikke, men moderen her lader bare stå til.

Vi andre forældre har prøvet at sige højt til vores egne børn, at nu står vi lige i kø og lign ting. Altså vi opdrager på vores børn selvom vi er ude. Det gør disse tre forældre ikke.

Om en diagnose har noget at sige opdragelses mæssigt ved jeg ikke, men synes virkelig at nogen forældre har misset deres opgave hvad opdragelse angår.

I jeres tilfælde ville jeg tale med træneren. Hjælper dette ikke, må man gå højere op, eller finde et andet sted at spille.

Anmeld

9. januar 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

ADHD er mange ting. Man kan have det i forskellige grader og man kan have kernesymtomerne meget forskelligt.

En af kernesymtomerne kan være, at de siger grimme ting når de bliver frusteret.

Men man skal selvfølgelig prøve, at lærer sit ADHD barn, at håndtere dette.

Min dreng har ADHD og kan også finde på, at sige mange grimme ord når han bliver stresset/presset mv. Min dreng gør det ikke hver dag, men når det sker så er det i skolen.

Det gælder om, at der skal findes en rigtig god middelvej. Mit forslag er, at gå til træneren og spørge om man ikke kan finde en løsning på den anden dreng. F.eks. så skal forældrene være der til, at guide ham i, at det ikke er ok, at råbe som han gør. Der er ingen børn der skal udlukkes fra et fællesskab, men man må prøve, at få det bedste ud af det.

Min dreng går til fodbold og det går rigtig godt. Min mand er træner for ham og er super god til, at guide ham. De andre forældre som hjæper kender ham og er også gode til, at guide ham.

Det skal selvfølgelig ikke gå ud over din søn så han ikke længere vil gå til badminton. Håber træneren er lydhør over for dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.