Han er blevet for tyk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2015

Carina:-)

Anonym skriver:

Jeg ville blive dybt dybt såret hvis han sagde at han ikke tænder på mig mere.. Også derfor jeg ikke aner hvordan jeg skal få det sagt til ham.. Ønsker jo ikke han skal blive ked af det 

Du kunne hentyde til hans sundhed og helbred. Sige at du er bekymret over følgesygdomme osv- Hold jeres sexliv ude af det hele og bare forklar ham at du er bekymret .

I kunne melde jer ind sammen på et motionshold -eller indføre fast motion I gør sammen.

Det er supersvært,og du kan jo ikke gøre ved at du synes han er utiltrækkende - Men hvis du ikke gør noget så ender det jo galt ,man har jo ikke en kæreste for bare at bo sammen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2015

Anonym trådstarter

Jegermoar skriver:

Jeg synes du skal være ærlig overfor din kæreste. Han er da helt sikkert også ked af vægstingningen og hvis han vidste at du slet ikke havde lyst til ham mere pga det skal han da have en fair chance for at gøre noget ved det og det kunne jo så være at motivationen blev større da der jo er meget på spil. Hjælp ham uden at "hakke" og kritisere når det går skidt men spør hvad du kan gøre for ham. Uanset om det maden, motionen eller motivationen. Så være ærlig og lyt til ham :-)

Vil prøve men synes det er supersvært.. 

Anmeld

8. januar 2015

Anonym trådstarter

A&F skriver:

Du kan fortælle ham, at du er bekymret for hans helbred , og om I evt skal begynde at træne sammen og spise lidt sundere. 

Det kunne være en mere galant måde at formulere det på.. Måske han så også lytter.. 

Anmeld

8. januar 2015

Anonym trådstarter

mor88 skriver:

Min mand hader også grøntsager. Så jeg gemmer dem laver ofte retter hvor der indgår grøntsager, og så kan han lige pludselig lide dem alligevel f.eks boller i karry, hvor der kommer peberfrugt, æbler og løg ned i sovsen, hjemmelavede frikadunser med revet gulerod, løg, chili. Og meget mere  Og salater, som er lidt mere mandige, så som rejesalat

hvad har han med af madpakke, når han er nødsaget til at spise på vej hjem? 

Når han er så "langt ude" at han må købe mc d på vej hjem, så er der nok ikki meget andet at gøre end at tage snakken. Og alt efter, hvordan du siger det, vælger han selv hvordan han reagerer.

Hehe smart måde. Måske jeg også skal snige nogle flere grøntsager i ham på den måde  

Jamen ofte spiser han på cafe eller ligende tror jeg.. Ved det faktisk ikke..  Han har meget sjældent madpakke med. Og ved han spiser rundstykker til morgenmad...-med rigeligt smør.. 

Anmeld

8. januar 2015

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Du kunne hentyde til hans sundhed og helbred. Sige at du er bekymret over følgesygdomme osv- Hold jeres sexliv ude af det hele og bare forklar ham at du er bekymret .

I kunne melde jer ind sammen på et motionshold -eller indføre fast motion I gør sammen.

Det er supersvært,og du kan jo ikke gøre ved at du synes han er utiltrækkende - Men hvis du ikke gør noget så ender det jo galt ,man har jo ikke en kæreste for bare at bo sammen 

Vil prøve at forslå det med motioncenteret. God ide 

Anmeld

8. januar 2015

Meandu

Anonym skriver:

Og jeg skammer mig virkelig over dette. Men har brug for at få det ud.. 

Da jeg mødte min mand for 6 år siden var han den lækreste jeg nogen siden havde mødt. Tændte vildt på ham og vores sex var fantastisk. Vi gik virkelig til den. Men i dag har jeg bare ikke lyst til ham.. Faktisk nærmest overhovedet ikke. Har lyst til sex men når jeg kigger på ham, ja så daler lysten gevaldigt.. Øv hvor lyder det bare grimt  
Han har nok taget 20 kg på, hvis ikke mere.. Maven hænger, hans patter er nærmest større end mine.

Synes stadig han er smuk, han har det flotteste ansigt, men kroppen  
Han spørger tit efter hvorfor jeg ikke har lyst men kan ikke sige det. Vil ikke såre ham.. Så siger altid bare at jeg ikke ved det..

Elsker ham overalt og vil ikke miste ham.
Han har før prøvet div. slankekure men det holder max en uge..
Ved ikke hvad jeg skal gøre.. Han har det selv dårligt med at han er blevet tyk, men gør intet ved det.

Jeg forsøger at støtte ham, men det hjælper ikke rigtig..  

Hvad ville i gøre? 

Gud, den tråd kunne jeg have skrevet. Er i samme situation. Jeg har så sagt direkte til min mand hvad jeg synes og mener om det. Han har desværre ikke gjort noget ved det. Tror at de selv skal have motivationen til det før de gør noget ved problemet. Det jeg har gjort er at jeg har fjernet alt usundt. De findes ikke i huset. Så laver jeg sundt mad, og spiser de samme som ham

Anmeld

8. januar 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil

Kan sagtens forstå dig, jeg ville ha det på samme måde. Man forelsket sig jo i en "pakke" sind og krop, og selvfølgelig sker der ændringer, som man må acceptere, men det her kan jo laves om igen hvis i begge er utilfredse Hvis han var slank tidligere, hvad har så ændret sig siden af vaner? Kost, motion begge dele? Er det første gang i hans liv han er overvægtig eller mødte du ham bare i en "slank" periode? Måske han kan finde tilbage til nogle af de gode vaner?

Anmeld

8. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Og jeg skammer mig virkelig over dette. Men har brug for at få det ud.. 

Da jeg mødte min mand for 6 år siden var han den lækreste jeg nogen siden havde mødt. Tændte vildt på ham og vores sex var fantastisk. Vi gik virkelig til den. Men i dag har jeg bare ikke lyst til ham.. Faktisk nærmest overhovedet ikke. Har lyst til sex men når jeg kigger på ham, ja så daler lysten gevaldigt.. Øv hvor lyder det bare grimt  
Han har nok taget 20 kg på, hvis ikke mere.. Maven hænger, hans patter er nærmest større end mine.

Synes stadig han er smuk, han har det flotteste ansigt, men kroppen  
Han spørger tit efter hvorfor jeg ikke har lyst men kan ikke sige det. Vil ikke såre ham.. Så siger altid bare at jeg ikke ved det..

Elsker ham overalt og vil ikke miste ham.
Han har før prøvet div. slankekure men det holder max en uge..
Ved ikke hvad jeg skal gøre.. Han har det selv dårligt med at han er blevet tyk, men gør intet ved det.

Jeg forsøger at støtte ham, men det hjælper ikke rigtig..  

Hvad ville i gøre? 

Hvad med at tage op og træne sammen? Og en kostomlægning hvor du også er med på den - hvis det ikke allerede er prøvet 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.