dræn eller ej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2015

Clisolka

puslepigen skriver:

Har selv en dreng på 3½ år der er har lidt svært med udtale af nogle ord. og en datter på 2 år der tit er forkølet med snot, og lidt feber flere gange i løbet af den sidste mdr. giver udtryk for der er noget med øerneved ikke om de skal omkring en ørelæge

Det kan jo aldrig skade at blive tjekket  Første gang hos ørelægen tjekker de jo kun ørene, om der evt. er noget 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2015

puslepigen

Clisolka skriver:

Det kan jo aldrig skade at blive tjekket  Første gang hos ørelægen tjekker de jo kun ørene, om der evt. er noget 

okay mange tak, skal man have en henvisning fra lægen for og komme til ørelæge 

Anmeld

7. januar 2015

CaWi

Du ringer bare til ørelægen med det samme, og siger i vil have den hurtigste tid til at få lagt dræn.

Det burde være ørelægen selv, der skulle komme med anbefalingen, og ikke stille det som en mulighed i selv kan vælge.

Med alle de symptomer/bivirkninger han har pga væske i ørene, er det bare med at få dræn i med det samme.

Vores egen dreng fik lagt dræn da han var 10 mdr. Det eneste problem vi/han havde, var at ha  var svær at få til at sove, og at han sove meget kort tid af gangen.

Jeg ringede derfor til ørelægen, som gerne ville tjekke op på det. Det viste sig at han han væske på begge øre, og vi fik en tid til at få lagt dræn tre uger efter.

Imellem tiden gav vi ham panodil junior til natten, det tog den værste smerte.

Når de bliver lagt i narkose, kan det godt være lidt voldsomt at se på som forældre. Og der kan også være hårdt at se på når de vågner op igen,  fordi de er desorienteret,  og ikke har styr på deres bevægelser.

Vi har heldigvis ikke oplevet nogen bivirkninger ved drænene eller narkosen. Han har altid været sig selv igen efter et par timer.

Mvh

Mor til Villads på 2 1/2 år, som har fået lagt dræn tre gange.

Anmeld

7. januar 2015

Clisolka

puslepigen skriver:

okay mange tak, skal man have en henvisning fra lægen for og komme til ørelæge 

Nej, du kan bare ringe og få en tid 

Anmeld

7. januar 2015

Hertz

Min datter var næsten 2 da hun fik lagt dræn, hun var konstant syg med snot hoste osv, snakkede ikk ret meget forståeligtt. Hun har heller aldrig haft MØB men hun havde utrolig meget væske i ørerne. Siden hun fik lagt dræn er hendes sprog blevet meget mere forståeligt nu og hun er ikk nær så syg længere, hun får stadig maske i vinter sæsonen. Og nu her for en uge siden er hun begyndt at klage over hendes ører igen det er nu et år siden hun fik lagt dræn og vi skal derfor til ørelæge i næste uge og vil helt klart sige ja til dræn igen hvis de siger der er væske.

Anmeld

8. januar 2015

AJ14

Hej

Tak for svar. Jeg kan ikke skrive svar fra min telefon, så skal desværre på computeren for at skrive

Men har en tid til dræn på tirsdag. Men skal lige have snakket med ørelægen en gang mere for at være helt sikker på det er det vi gør. Synes som sagt at jeg ikke synes jeg fik et helt klart svar fra ham, da vi var til undersøgelse sidst. Så sidder lidt med sådan en "nå" følelse, som når man ikke er helt afklaret med hvad der skal ske og hvorfor.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.