dræn eller ej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.905 visninger
15 svar
1 synes godt om
7. januar 2015

AJ14

Hej

Jeg har et spørgsmål ang. dræn. håber i vil fortælle mig lidt om Jeres erfaringer eller hvad I har hørt fra andre.

Det er fordi mit barn på knap 1 år har haft væske i ørene i tre måneder nu.

Vi Har ikke døjet med MØB men barnet græder hver gang det bliver lagt til at sove og indtil det falder i søvn(både ude som inde).Ved ikke om det bare er hysterisk og ikke gider sove eller det har noget med væsken at gøre?

Vågner et par gange om natten og klynker lidt. Og nogle gange falder barnet i søvn efter kort tid og andre gange er det vågen i op til to timer om natten.

Derudover har barnet en utrolig dårlig balance. Har været ved kiropraktor et par gange, men der er ikke rigtigt noget at komme efter. Har fået nogen øvelser men synes ikke der er sket nogen motorisk udvikling de sidste tre-fire måneder. Barnet kryber sig frem, forsøger at komme i kravlestilling engang i mellem, men falder sammen ret hurtigt. Vi har barnet oppe at stå flere gange om dagen, men det svajer rigtigt meget og står ustabilt.

Er bekymret for det motoriske/balancen. Om det kan have nogen effekt at få sat dræn i eller hvordan?

Barnet er ellers forholdsvis godt tilpas det meste af tiden.

Ørelægen sagde at vi gerne må få sat dræn hvis vi var bekymrede, men kunne ikke blive klog på om han anbefalede det. Så han lagde det op til os.

Hvad har I oplevet efter at Jeres børn har fået dræn i?

Og hvad ville I gøre i min situation?

Har I haft eller hørt om nogen der har haft bivirkning af at få lagt dræn i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2015

Flomse

Helt klart dræn!!

Min datter var utrolig lang tid om at tale, hun havde aldrig fejlet noget med ørerne, men pga. sproget blev hendes ører tjekket og der lå væske derinde. Det blev ordnet super hurtigt, og ingen bivirkninger efterfølgende, andet end at nu taler hun som et vandfald

Det er møg ubehageligt at se det lille pus blive lagt i narkose, men det kommer man over. Jeg sad også og hylede. Men det kommer man over

Anmeld

7. januar 2015

AJ14

AJ14 skriver:

Hej

Jeg har et spørgsmål ang. dræn. håber i vil fortælle mig lidt om Jeres erfaringer eller hvad I har hørt fra andre.

Vi Har ikke døjet med MØB men barnet græder hver gang det bliver lagt til at sove og indtil det falder i søvn(både ude som inde).Ved ikke om det bare er hysterisk og ikke gider sove eller det har noget med væsken at gøre?

Vågner et par gange om natten og klynker lidt. Og nogle gange falder barnet i søvn efter kort tid og andre gange er det vågen i op til to timer om natten.

Derudover har barnet en utrolig dårlig balance. Har været ved kiropraktor et par gange, men der er ikke rigtigt noget at komme efter. Har fået nogen øvelser men synes ikke der er sket nogen motorisk udvikling de sidste tre-fire måneder. Barnet kryber sig frem, forsøger at komme i kravlestilling engang i mellem, men falder sammen ret hurtigt. Vi har barnet oppe at stå flere gange om dagen, men det svajer rigtigt meget og står ustabilt.

Er bekymret for det motoriske/balancen. Om det kan have nogen effekt at få sat dræn i eller hvordan?

Ørelægen sagde at vi gerne må få sat dræn hvis vi var bekymrede, men kunne ikke blive klog på om han anbefalede det. Så han lagde det op til os.

Næsen løber konstant og hoster meget om natten.

Har det noget at sige?

Lægen Siger hosten er astmatisk bronkitis. Vil dræn kunne hjælpe på snot og hoste?(ved ikke om jeg spørger dumt ;-))

Anmeld

7. januar 2015

AJ14

Abrazos skriver:

Helt klart dræn!!

Min datter var utrolig lang tid om at tale, hun havde aldrig fejlet noget med ørerne, men pga. sproget blev hendes ører tjekket og der lå væske derinde. Det blev ordnet super hurtigt, og ingen bivirkninger efterfølgende, andet end at nu taler hun som et vandfald

Det er møg ubehageligt at se det lille pus blive lagt i narkose, men det kommer man over. Jeg sad også og hylede. Men det kommer man over

Ok, tak for svar.

Har I døjet med forkølelse eller hoste før og efter dræn ?

Anmeld

7. januar 2015

Clisolka

Hej

Helt klart dræn!! 

Jeg skal selv have tjekket min søn på snart 16 mrd. Der er bare mere der giver mening nu, efter hans søster (4 år) fik lagt dræn her i december. 

Vi har aldrig haft problemer med sygdom eller ballade med hendes ører, men sproget haltede efter, så børnehaven bad os om at få tjekket hendes ører. Vi har altid fået besked fra egen læge til hendes års-undersøgelser, at der var en smule væske på hendes ører, men ikke nok til at gå videre med det! Jeg har ikke tænkt videre over det, fordi hun aldrig har været syg eller haft ondt i ørene. 

Hun blev lagt i fuld narkose for 1½ mrd. siden og fik både fjernet en del polypper og lagt dræn samtidigt. Allerede efter et par timer kunne jeg mærke forskel på hendes udtale. Hun har altid været kronisk forkølet og megakøresyg i bus (ikke sjovt, når man ikke har bil), så jeg krydser fingere for at det hjælper. 

Det er møg ubehageligt at se dem falde i søvn, men det har været det værd! 

Så jeg er klart fortaler for dræn 

Anmeld

7. januar 2015

AJ14

Clisolka skriver:

Helt klart dræn!! 

Jeg skal selv have tjekket min søn på snart 16 mrd. Der er bare mere der giver mening nu, efter hans søster (4 år) fik lagt dræn her i december. 

Vi har aldrig haft problemer med sygdom eller ballade med hendes ører, men sproget haltede efter, så børnehaven bad os om at få tjekket hendes ører. Vi har altid fået besked fra egen læge til hendes års-undersøgelser, at der var en smule væske på hendes ører, men ikke nok til at gå videre med det! Jeg har ikke tænkt videre over det, fordi hun aldrig har været syg eller haft ondt i ørene. 

Hun blev lagt i fuld narkose for 1½ mrd. siden og fik både fjernet en del polypper og lagt dræn samtidigt. Allerede efter et par timer kunne jeg mærke forskel på hendes udtale. Hun har altid været kronisk forkølet og megakøresyg i bus (ikke sjovt, når man ikke har bil), så jeg krydser fingere for at det hjælper. 

Det er møg ubehageligt at se dem falde i søvn, men det har været det værd! 

Så jeg er klart fortaler for dræn 

Hej

Ok,tak for svar. Det lyder godt det har hjulpet. Jeg er bare i tvivl. Vil jo ikke udsætte mit barn for bedøvelse hvis det ikke hjælper. Men rart at høre at det også kan hjælpe på sproget. Her er der ikke selvfølgelig ikke noget sprog på endnu pga. alderen. Men er jo en fordel at ørene fungerer når de første par ord kommer snigende om nogle måneder. :-)

Anmeld

7. januar 2015

Clisolka

Hej

Ok,tak for svar. Det lyder godt det har hjulpet. Jeg er bare i tvivl. Vil jo ikke udsætte mit barn for bedøvelse hvis det ikke hjælper. Men rart at høre at det også kan hjælpe på sproget. Her er der ikke selvfølgelig ikke noget sprog på endnu pga. alderen. Men er jo en fordel at ørene fungerer når de første par ord kommer snigende om nogle måneder. :-)

Jeg synes dog det er underligt at ørelægen selv bad dig vælge 

Det var slet ikke meningen at min datter skulle have lagt dræn, men kun have et snit i hver trommehinde, for at væsken kunne løbe ud. De valgte det dog under indgrebet 

Min søn på 16 mrd. har stort set intet sprog endnu, så derfor jeg lige vil have tjekket hans ører - just in case, nu hvor storesøster var "ørebarn"  Han kaldte hende ikke et rigtigt ørebarn, men et af de svære tilfælde, der er svære at opdage, netop fordi vi aldrig har haft problemer med ørene 

Du må ikke være nervøs for bedøvelsen, det er et hurtigt indgreb og tager maks 15 min. De er hurtigt på benene bagefter 

Anmeld

7. januar 2015

Misser1989

Min søn der lige er fyldt 2, fik dræn i i sommers. Han var slet ikke påvirket af narkosen eller noget bagefter, kun lidt træt. 

Han fik dræn pga. Meget væske i begge øre, kurven var helt flad. Vi fik det målt flere gange over 6 mdr inden der blev lagt dræn.

Han var meget tid forkølet og syg med høj feber, som regl over 40. På en månede havde han høj feber 13 dage! Spredt ud på den månede. 

Efter at han har fået dræn, er han stort set ikke syg. Kun sådan små syg med 38 i feber 

Det har hjulpet helt vildt 

Anmeld

7. januar 2015

os2

Dræn

Anmeld

7. januar 2015

puslepigen

Har selv en dreng på 3½ år der er har lidt svært med udtale af nogle ord. og en datter på 2 år der tit er forkølet med snot, og lidt feber flere gange i løbet af den sidste mdr. giver udtryk for der er noget med øerneved ikke om de skal omkring en ørelæge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.