Hej
Jeg har et spørgsmål ang. dræn. håber i vil fortælle mig lidt om Jeres erfaringer eller hvad I har hørt fra andre.
Det er fordi mit barn på knap 1 år har haft væske i ørene i tre måneder nu.
Vi Har ikke døjet med MØB men barnet græder hver gang det bliver lagt til at sove og indtil det falder i søvn(både ude som inde).Ved ikke om det bare er hysterisk og ikke gider sove eller det har noget med væsken at gøre?
Vågner et par gange om natten og klynker lidt. Og nogle gange falder barnet i søvn efter kort tid og andre gange er det vågen i op til to timer om natten.
Derudover har barnet en utrolig dårlig balance. Har været ved kiropraktor et par gange, men der er ikke rigtigt noget at komme efter. Har fået nogen øvelser men synes ikke der er sket nogen motorisk udvikling de sidste tre-fire måneder. Barnet kryber sig frem, forsøger at komme i kravlestilling engang i mellem, men falder sammen ret hurtigt. Vi har barnet oppe at stå flere gange om dagen, men det svajer rigtigt meget og står ustabilt.
Er bekymret for det motoriske/balancen. Om det kan have nogen effekt at få sat dræn i eller hvordan?
Barnet er ellers forholdsvis godt tilpas det meste af tiden.
Ørelægen sagde at vi gerne må få sat dræn hvis vi var bekymrede, men kunne ikke blive klog på om han anbefalede det. Så han lagde det op til os.
Hvad har I oplevet efter at Jeres børn har fået dræn i?
Og hvad ville I gøre i min situation?
Har I haft eller hørt om nogen der har haft bivirkning af at få lagt dræn i?
Helt klart dræn!!
Jeg skal selv have tjekket min søn på snart 16 mrd. Der er bare mere der giver mening nu, efter hans søster (4 år) fik lagt dræn her i december.
Vi har aldrig haft problemer med sygdom eller ballade med hendes ører, men sproget haltede efter, så børnehaven bad os om at få tjekket hendes ører. Vi har altid fået besked fra egen læge til hendes års-undersøgelser, at der var en smule væske på hendes ører, men ikke nok til at gå videre med det! Jeg har ikke tænkt videre over det, fordi hun aldrig har været syg eller haft ondt i ørene.
Hun blev lagt i fuld narkose for 1½ mrd. siden og fik både fjernet en del polypper og lagt dræn samtidigt. Allerede efter et par timer kunne jeg mærke forskel på hendes udtale. Hun har altid været kronisk forkølet og megakøresyg i bus (ikke sjovt, når man ikke har bil), så jeg krydser fingere for at det hjælper.
Det er møg ubehageligt at se dem falde i søvn, men det har været det værd! 
Så jeg er klart fortaler for dræn